Filmoteka Szkolna o pasjach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nakręć film, napisz recenzję - wygraj nagrody. Tak najkrócej można promować najnowsze wydarzenia w ramach Filmoteki Szkolnej. Po raz kolejny Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Filmoteka Szkolna. Akcja! organizuje konkursy filmowe. Zapraszamy młodzież ze szkół ponadpodstawowych do opowiadania o swoich pasjach.PHOTO: SXC.HU

Do 15 lutego organizatorzy czekamją na prace: recenzje filmowe (wybranego filmu z pakietu Filmoteki Szkolnej) lub 5 minutowe etiudy filmowe (inspirowanej treścią bądź formą filmów z pakietu Filmoteka Szkolna). Forma filmów i recenzji jest dowolna, ale ważne jest aby prace prezentowały osobiste opinie. Chcemy poznać problemy i sposób patrzenia na świat nastoletniego człowieka.

Dla zwycięzców organizatorzy przygotowali atrakcyjne nagrody (programy do montażu, pakiety filmów, ciekawe publikacje). Nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie CEO oraz oficjalnej stronie programu www.filmotekaszkolna.pl. Nadesłane filmy wezmą udział w przeglądzie filmów młodzieżowych w ramach Festiwalu Filmoteki Szkolnej. Który młody twórca nie marzy o publikacji swoich prac?

Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy na stronie CEO.

***

Od ponad stu lat film jest istotnym elementem współczesnej kultury. Wykształcił własne środki wyrazu, stał się ważnym źródłem wiedzy o człowieku i świecie. Dlatego w programie szkolnym, obok wychowania literackiego, plastycznego i muzycznego, powinno znaleźć się miejsce również na wychowanie filmowe. Celem Filmoteki Szkolnej jest włączenie wiedzy o filmie do edukacji szkolnej.

Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej przygotowało działania pod hasłemFilmoteka Szkolna. Akcja!, których celem jest upowszechnianie Filmoteki Szkolnej w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz przygotowywanie nauczycieli i uczniów do pracy z wykorzystaniem opracowanego materiału filmowego. Wspieramy szkoły w odkrywaniu treści, poznawaniu filmowych środków wyrazu, organizowania w szkole przestrzeni i czasu do pracy z filmem. Zapraszamy do edukacji filmowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie