Filmoteka Szkolna o pasjach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nakręć film, napisz recenzję - wygraj nagrody. Tak najkrócej można promować najnowsze wydarzenia w ramach Filmoteki Szkolnej. Po raz kolejny Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Filmoteka Szkolna. Akcja! organizuje konkursy filmowe. Zapraszamy młodzież ze szkół ponadpodstawowych do opowiadania o swoich pasjach.PHOTO: SXC.HU

Do 15 lutego organizatorzy czekamją na prace: recenzje filmowe (wybranego filmu z pakietu Filmoteki Szkolnej) lub 5 minutowe etiudy filmowe (inspirowanej treścią bądź formą filmów z pakietu Filmoteka Szkolna). Forma filmów i recenzji jest dowolna, ale ważne jest aby prace prezentowały osobiste opinie. Chcemy poznać problemy i sposób patrzenia na świat nastoletniego człowieka.

Dla zwycięzców organizatorzy przygotowali atrakcyjne nagrody (programy do montażu, pakiety filmów, ciekawe publikacje). Nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie CEO oraz oficjalnej stronie programu www.filmotekaszkolna.pl. Nadesłane filmy wezmą udział w przeglądzie filmów młodzieżowych w ramach Festiwalu Filmoteki Szkolnej. Który młody twórca nie marzy o publikacji swoich prac?

Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy na stronie CEO.

***

Od ponad stu lat film jest istotnym elementem współczesnej kultury. Wykształcił własne środki wyrazu, stał się ważnym źródłem wiedzy o człowieku i świecie. Dlatego w programie szkolnym, obok wychowania literackiego, plastycznego i muzycznego, powinno znaleźć się miejsce również na wychowanie filmowe. Celem Filmoteki Szkolnej jest włączenie wiedzy o filmie do edukacji szkolnej.

Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej przygotowało działania pod hasłemFilmoteka Szkolna. Akcja!, których celem jest upowszechnianie Filmoteki Szkolnej w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz przygotowywanie nauczycieli i uczniów do pracy z wykorzystaniem opracowanego materiału filmowego. Wspieramy szkoły w odkrywaniu treści, poznawaniu filmowych środków wyrazu, organizowania w szkole przestrzeni i czasu do pracy z filmem. Zapraszamy do edukacji filmowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie