Filmoteka Szkolna o pasjach

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nakręć film, napisz recenzję - wygraj nagrody. Tak najkrócej można promować najnowsze wydarzenia w ramach Filmoteki Szkolnej. Po raz kolejny Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Filmoteka Szkolna. Akcja! organizuje konkursy filmowe. Zapraszamy młodzież ze szkół ponadpodstawowych do opowiadania o swoich pasjach.PHOTO: SXC.HU

Do 15 lutego organizatorzy czekamją na prace: recenzje filmowe (wybranego filmu z pakietu Filmoteki Szkolnej) lub 5 minutowe etiudy filmowe (inspirowanej treścią bądź formą filmów z pakietu Filmoteka Szkolna). Forma filmów i recenzji jest dowolna, ale ważne jest aby prace prezentowały osobiste opinie. Chcemy poznać problemy i sposób patrzenia na świat nastoletniego człowieka.

Dla zwycięzców organizatorzy przygotowali atrakcyjne nagrody (programy do montażu, pakiety filmów, ciekawe publikacje). Nagrodzone i wyróżnione prace zostaną opublikowane na stronie CEO oraz oficjalnej stronie programu www.filmotekaszkolna.pl. Nadesłane filmy wezmą udział w przeglądzie filmów młodzieżowych w ramach Festiwalu Filmoteki Szkolnej. Który młody twórca nie marzy o publikacji swoich prac?

Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy na stronie CEO.

***

Od ponad stu lat film jest istotnym elementem współczesnej kultury. Wykształcił własne środki wyrazu, stał się ważnym źródłem wiedzy o człowieku i świecie. Dlatego w programie szkolnym, obok wychowania literackiego, plastycznego i muzycznego, powinno znaleźć się miejsce również na wychowanie filmowe. Celem Filmoteki Szkolnej jest włączenie wiedzy o filmie do edukacji szkolnej.

Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej przygotowało działania pod hasłemFilmoteka Szkolna. Akcja!, których celem jest upowszechnianie Filmoteki Szkolnej w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz przygotowywanie nauczycieli i uczniów do pracy z wykorzystaniem opracowanego materiału filmowego. Wspieramy szkoły w odkrywaniu treści, poznawaniu filmowych środków wyrazu, organizowania w szkole przestrzeni i czasu do pracy z filmem. Zapraszamy do edukacji filmowej.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie