Muzykoteka Szkolna

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Narodowy Instytut Audiowizualny uruchomił, zapowiadany podczas startu projektu Muzykotekaszkolna.pl, dostęp nauczycieli do zamkniętej części serwisu. Nauczyciele i ich uczniowie będą mogli bezpłatnie korzystać ze stworzonych na specjalne zamówienie Instytutu materiałów. Pedagodzy w przeznaczonej dla nich części znajdą pomoce dydaktyczne – gotowe scenariusze lekcyjne i edukacyjne filmy.(C) Nina.gov.pl

Filmy są skierowane do różnych grup wiekowych, dostosowane do wrażliwości i wymogów edukacyjnych każdej z nich. Pokazują jak w sposób przyjemny i często odmienny od konwencjonalnych lekcji można wprowadzić nawet niechętnych muzyce w jej świat. Każdemu z filmów towarzyszy przykładowy scenariusz lekcji.

Materiały stanowią inspirację zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów, proponując wyprawy w świat sal koncertowych, muzeów, prywatnych zbiorów instrumentów oraz na ulice miasta by i tam odnaleźć i tworzyć muzykę - na kołach rowerowych czy szklanych przedmiotach. Nie tylko poszerzają wiadomości z zakresu muzyki za pomocą nowoczesnych środków przekazu, ale także wspierają zainteresowanie kulturą poprzez zabawę i eksperymenty. Wszystkim filmom towarzyszą materiały dydaktyczne: scenariusze lekcji i prezentacje multimedialne, uzupełniające, systematyzujące i wzbogacające przekazywaną wiedzę.

Podczas spotkania otwierającego serwis muzykotekaszkolna.pl, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bogdan Zdrojewski powiedział: „Bardzo mi zależało na tym, aby lekcje prowadzone w oparciu o Muzykotekę Szkolną nie były nudne, ale by były narzędziem, które zbuduje zainteresowanie muzyką, poprawi wrażliwość i wprowadzi nawyk chodzenia do filharmonii. Nie będzie substytutem kontaktu z muzyką, ale będzie do kontaktu z muzyką świetnym wstępem.“

Muzykoteka Szkolna przekazuje wiedzę muzyczną w postaci multimedialnej, stymulując odbiorców poprzez aktywne narzędzia edukacyjne. Jest to innowacyjna platforma edukacyjna do nauki muzyki, opracowana przez zespół ekspertów: pedagogów i muzykologów. To jednocześnie pierwsze w Europie tak wszechstronne narzędzie, które pomoże odkryć świat dźwięków w niestandardowy sposób – za pomocą zabawy i samodzielnych eksperymentów. Projekt przygotował Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Dostępna wyłącznie dla nauczycieli i ich uczniów platforma Muzykoteki Szkolnej jest częścią, sukcesywnie poszerzanej o nowe treści, edukacyjnej zakładki portalu NInA, w której istnieje zakładka NINATEKA EDU.Jest to biblioteka treści audio i audiowizualnych dotyczących kultury przeznaczony dla uczniów i nauczycieli. Znajdą się w niej filmy dokumentalne, fabularne, reportaże, animacje, filmy eksperymentalne, zapisy spektakli teatralnych i operowych, relacje dokumentujące życie kulturalne i społeczne. Portal ten to jednocześnie inspirujące narzędzie poszerzające kompetencje medialne, umożliwiające wprowadzenie do szkół elementów edukacji audiowizualnej medialnej i filmowej, stwarzające możliwość uzupełnienia i urozmaicenia lekcji przedmiotów związanych z kulturą o nowe, bogate materiały.

Dostęp do materiałów zamieszczonych w zamkniętej części portalu mają nauczyciele, po wcześniejszym zarejestrowaniu się. Zarejestrować się można pod adresem: http://www.nina.gov.pl/edukacja/ninateka-edu. Nauczyciel poproszony będzie o wypełnienie formularza, wpisanie danych swoich i szkoły. W przeciągu 10 dni nastąpi weryfikacja zgłoszenia i konto nauczycielskie zostanie aktywowane, a pedagog będzie mógł wygenerować indywidualne kody dostępu dla swoich uczniów.

(Źródło: Narodowy Instytut Audiowizualny)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie