Wielkopolska eSzkoła kreatywności

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zakończyła się pierwsza edycja innowacyjnego projektu edukacyjnego „eSzkoła – Moja Wielkopolska”. Główny cel – promowanie nauki metodą projektów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi – został osiągnięty. Powstało ponad 300 prac przygotowanych przez zespoły uczniowskie. Teraz czas na głosowanie i nagrodzenie najlepszych.(C) Monika Błaszczak

W 105 placówkach biorących udział w trzyletnim projekcie „eSzkoła – Moja Wielkopolska” powstało 315 projektów matematyczno-przyrodniczych. Podczas zajęć pozalekcyjnych pracowało nam nimi ponad 10 tysięcy uczniów. Tematyka była dowolna – wszystko zależało od kreatywności twórców.

Już po pierwszej edycji „eSzkoły” uczniowie mogą pochwalić się dużymi sukcesami. Na przykład dzięki wysiłkom licealistów z Gniezna udało się zainaugurować powstanie pierwszej w mieście sali astronomicznej otwartej dla wszystkich miłośników kosmicznych wędrówek. „To, co się tutaj pojawiło to jest zamysł i plan uczniów.” – mówiła podczas uroczystego otwarcia sali Honorata Grochowska, opiekunka projektu.

Z kolei gimnazjaliści z Budzynia mogli rozwinąć swoje pasje motoryzacyjne konstruując motocykl. „Chcieli zrobić coś swojego. Śmiałam się i pytałam, to co samochód chcecie zrobić? A oni na to – nie, motocykl.” – wspomina nauczycielka Katarzyna Pawlak, opiekunka projektu. Uczniowie długo ją do swojego pomysłu przekonywali. Mówili, że to ma sens, że im się uda i osiągną sukces. „Uwierzyła nam dopiero, gdy zobaczyła dwa koła, które czekały przygotowane do dalszej pracy nad motorem.” – mówi uczennica Weronika Kędzierska.

(C) Monika BłaszczakW pracy nad wszystkimi projektami młodzież korzystała z laptopów, tabletów, kamer, tablic interaktywnych, czy nawet smartfonów. Otwarcie szkół na nowe technologie pozwoliło na realizację tematów do tej pory nieporuszanych na lekcjach. Powstał m.in. pokaz mappingu, prezentacje wykorzystujące technikę 3D czy wirtualne spacery po szkołach, które można było odbyć za pośrednictwem Internetu. To tylko niektóre ze zrealizowanych pomysłów. Uczniowie zachęcali do honorowego krwiodawstwa, zaangażowali się w pomoc bezdomnym zwierzętom, czy przypatrywali się lekarzom podczas przygotowań do operacji usunięcia zaćmy.

Do końca września możemy obejrzeć w Internecie wszystkie projekty, a co ważniejsze zagłosować na nie. Wystarczy wejść na stronę www.eszkola-wielkopolska.pl, kliknąć w mapkę Wielkopolski po prawej stronie ekranu, wybrać powiat, szkołę i projekt, który najbardziej nam się spodobał i zagłosować. Spośród prac ocenionych najwyżej, Rada Naukowa, złożona z profesorów Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, wybierze najlepsze i nagrodzi ich twórców podczas październikowej gali. Na zwycięzców czekają cenne nagrody – m.in. laptopy i aparaty cyfrowe.

Projekt „eSzkoła – Moja Wielkopolska” realizowany jest przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego wraz z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Ogólnopolską Fundacją Edukacji Komputerowej, zaś współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie