Nakręcona ekonomia po raz drugi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rusza druga odsłona multimedialnej akcji edukacyjnej pt. Nakręcona Ekonomia. W ramach projektu dofinansowanego ze środków NBP do szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych zostanie rozesłany multimedialnych tablic edukacyjnych – Lekcja Ekonomii. W portalu MillionYou.com ruszył też konkurs na film inspirowany zagadnieniami ekonomicznymi.photo: sxc.hu

Projekt jest skierowany do młodych ludzi wchodzących w świat samodzielności finansowej – uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W pierwszej odsłonie akcji powstały nowoczesne tablice multimedialne poświęcone czterem tematom: ekonomii w codziennym życiu, prowadzeniu działalności gospodarczej, roli pieniądza, popycie i podaży na pracę. W tegorocznej edycji uczniowie i nauczyciele będą mogli skorzystać z nowoczesnych multimedialnych tablic poświęconych kolejnym tematom:

  • Czy warto się zadłużać czyli o deficycie budżetowym i jego skutkach.
  • Pomnażamy pieniądze, czyli jak racjonalnie inwestować środki finansowe.
  • Mogę się bogacić, czyli o roli pieniądza w naszym życiu – podstawowe instrumenty finansów osobistych.
  • Bądź przezorny, czyli o znaczeniu ubezpieczeń w naszym życiu.
  • Jak kraje się bogacą czyli o wzroście gospodarczym.

Do przeprowadzenia lekcji z użyciem tego atrakcyjnego narzędzia wystarczy tablica interaktywna lub zwykły komputer z rzutnikiem multimedialnym. Interaktywna pomoc dydaktyczna „Lekcja ekonomii” na płycie CD wraz z konspektami do przeprowadzenia lekcji trafi do 2000 szkół, które zgłoszą się do projektu, wypełniając krótką ankietę: http://moje-ankiety.pl/respond-31372/sec-eSbTwh8E.html. 1000 płyt trafi zaś do nauczycieli zrzeszonych w Klubie Przedsiębiorczych Nauczycieli Impuls.

W crowdsourcingowej platformie MillionYou.com ruszył konkurs na film inspirowany zagadnieniami ekonomicznymi, tematami lekcji ekonomii. W konkursie mogą brać udział zespoły szkolne (ponadgimnazjalne), które zalogują się w portalu.

Dla autorów najlepszych filmów przewidziane są następujące nagrody: 12 nominacji po 1000 zł (nagroda zostanie przyznana uczniowi/uczniom przygotowującym pracę konkursową), zaś spośród finałowej dwunastki, w głosowaniu internautów zostaną wyłonieni autorzy najlepszych filmów:

1 miejsce – 17 000 zł (6 000 zł uczeń/uczniowie, 5 500 zł nauczyciel, 5 500 zł szkoła)

2 miejsce – 13 000 zł (5 000 zł uczeń/uczniowie, 4 000 nauczyciel, 4 000 zł szkoła)

3 miejsce – 10 000 zł (4 000 zł uczeń/uczniowie, 3 000 zł nauczyciel, 3 000 zł szkoła)

Filmy można przesyłać poprzez rejestrację na stronie millionyou.com do 27 listopada 2012 r. Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem.

3 grudnia 2012r Jury, w skład którego wejdą niezależni eksperci z zakresu przedsiębiorczości, przedstawiciele Narodowego Banku Polskiego oraz Rada Artystyczna MillionYou, ogłosi 12 najlepszych filmów.  Ich autorzy, już w pierwszym etapie nominacji, otrzymają nagrody w wysokości 1 000 zł, same filmy zaś wezmą udział w głosowaniu na stronie MillionYou.com. Zwycięzcy wytypowani przez internautów zostaną oficjalnie ogłoszeni 10 grudnia 2012 r.

Komunikacja projektu będzie się odbywać także w portalach społecznościowych gdzie twórcy będą mogli znaleźć inspirujące do stworzenia filmów materiały: Facebook, Google + oraz NK.pl.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie