Postawy i umiejętności a rozwój Polski i Polaków

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Obserwując naszą rzeczywistość coraz bardziej uświadamiamy sobie znaczenie systemu wartości oraz postaw i osobowych kompetencji dla poprawy naszego funkcjonowania w wymiarze indywidualnym i zbiorowym. Widać wyraźnie, że potrzebujemy rozwoju nie tylko infrastruktury technicznej, ale także infrastruktury mentalno-kulturowej, która jest fundamentem naszych zachowań w biznesie, administracji, edukacji, kulturze czy w życiu wspólnot lokalnych.(C) IBNGR

Czas, by refleksją nad tym, jak zapewnić konkurencyjność i trwały rozwój Polski objąć także etos i kulturę organizacyjną we wszystkich dziedzinach.

Tej właśnie refleksji zostanie poświęconych siedem sesji tematycznych VII Kongresu Obywatelskiego, który odbędzie się 10 listopada br. w gmachu Politechniki Warszawskiej pod hasłem „Postawy i umiejętności kluczem do rozwoju Polaków i Polski”.

Organizatorzy Kongresu Obywatelskiego z Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową przewidzieli obok części plenarnej siedem sesji tematycznych:

  • Innowacyjność i konkurencyjność polskich przedsiębiorstw – gdzie leży „pies pogrzebany”?
  • Przyszłość polskiej edukacji – scenariusze rozwoju.
  • Jaki etos w administracji – służba publiczna, menadżerski profesjonalizm czy przestrzeganie procedur?
  • Co znaczy człowiek kulturalny – w poszukiwaniu źródeł postaw i umiejętności.
  • Społeczna odpowiedzialność uczelni – jak ją rozumieć, jak realizować?
  • Budowa wspólnot lokalnych – jakich kompetencji potrzebuje a jakich uczy?
  • Strategiczne projekty energetyczne – czy stać nas na dialog i porozumienie?

Udział w Kongresie jest tradycyjnie bezpłatny, natomiast należy się zarejestrować na stronie http://rejestracja.kongresobywatelski.pl/.

Ciekawie zapowiada się prowadzona przez red. Edwina Bendyka sesja o polskiej edukacji. Wezmą w niej udział: Robert Firmhofer, Dyrektor Centrum Nauki Kopernik, prof. Zbigniew Marciniak z Uniwersytetu Warszawskiego, prof. Tomasz Szkudlarek z Uniwersytetu Gdańskiego oraz dr Jacek Strzemieczny z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Do dyskusji odniesie się Krystyna Szumilas, Minister Edukacji Narodowej.

Więcej informacji i szczegółowy program Kongresu na stronie http://www.kongresobywatelski.pl/.

Edunews.pl jest patronem medialnym VII Kongresu Obywatelskiego.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie