Konkurs filmowy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Już po raz drugi serwis MillionYou.com i Narodowy Bank Polski zapraszają uczniów polskich szkół ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie „Nakręcona Ekonomia“. Jego celem jest propagowanie zasad ekonomii i racjonalnego gospodarowania pieniędzmi w życiu codziennym. Filmy można nadsyłać jeszcze do 27 listopada.photo: sxc.hu

Organizatorzy udostępnili nauczycielom i uczniom specjalnie przygotowane lekcje online, które w ciekawy i przystępny sposób opowiadają o tym, jak nasze życie codziennie przeplata się z ekonomią. Każda lekcja składa się z kilkuminutowej prezentacji multimedialnej oraz materiałów towarzyszących, m.in. filmów, informacji, ćwiczeń interaktywnych.

Mają one służyć jako inspiracja do przygotowania filmów przez uczniów na kilka zaproponowanych tematów (zob. zagadnienia). Szkoły, które zarejestrują się do udziału w akcji, mogą otrzymać pakiet Lekcja Ekonomii na płycie CD. W tym celu należy wypełnić ankietę

Główne zadanie powierzono jednak uczniom szkół ponadgimnazjalnych. Ważne, aby w przystępny i atrakcyjny sposób opowiedzieć filmem o wybranych zagadnieniach w sytuacjach codziennych, bądź przygotować film błyskotliwie reklamowy, atrakcyjny dla widza, podający informacje w skondensowany sposób. Można posłużyć się dowolną formą i przygotować na przykład:

- film reklamowy
- video dokument z lekcji
- prezentację multimedialną (slideshow)
- flashowy komiks
- wywiad
- inscenizację
- animację
- lub inną formę filmową.

W puli nagród dla uczniów i nauczycieli znajduje się aż 52 000 złotych! Termin nadsyłania filmów już niedaleki – bo 27 listopada 2012 r.

Przed przygotowaniem filmu należy zapoznać się z regulaminem konkursu. Zapraszamy do udziału.

(Źródło: MillionYou.com)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie