Konkurs filmowy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Już po raz drugi serwis MillionYou.com i Narodowy Bank Polski zapraszają uczniów polskich szkół ponadgimnazjalnych do udziału w konkursie „Nakręcona Ekonomia“. Jego celem jest propagowanie zasad ekonomii i racjonalnego gospodarowania pieniędzmi w życiu codziennym. Filmy można nadsyłać jeszcze do 27 listopada.photo: sxc.hu

Organizatorzy udostępnili nauczycielom i uczniom specjalnie przygotowane lekcje online, które w ciekawy i przystępny sposób opowiadają o tym, jak nasze życie codziennie przeplata się z ekonomią. Każda lekcja składa się z kilkuminutowej prezentacji multimedialnej oraz materiałów towarzyszących, m.in. filmów, informacji, ćwiczeń interaktywnych.

Mają one służyć jako inspiracja do przygotowania filmów przez uczniów na kilka zaproponowanych tematów (zob. zagadnienia). Szkoły, które zarejestrują się do udziału w akcji, mogą otrzymać pakiet Lekcja Ekonomii na płycie CD. W tym celu należy wypełnić ankietę

Główne zadanie powierzono jednak uczniom szkół ponadgimnazjalnych. Ważne, aby w przystępny i atrakcyjny sposób opowiedzieć filmem o wybranych zagadnieniach w sytuacjach codziennych, bądź przygotować film błyskotliwie reklamowy, atrakcyjny dla widza, podający informacje w skondensowany sposób. Można posłużyć się dowolną formą i przygotować na przykład:

- film reklamowy
- video dokument z lekcji
- prezentację multimedialną (slideshow)
- flashowy komiks
- wywiad
- inscenizację
- animację
- lub inną formę filmową.

W puli nagród dla uczniów i nauczycieli znajduje się aż 52 000 złotych! Termin nadsyłania filmów już niedaleki – bo 27 listopada 2012 r.

Przed przygotowaniem filmu należy zapoznać się z regulaminem konkursu. Zapraszamy do udziału.

(Źródło: MillionYou.com)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie