Młodzi przedsiębiorcy do dzieła!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gimnazjaliści mogą prowadzić własną firmę? W jaki sposób zbadać rynek i jego potrzeby? Jak prowadzić skuteczny marketing? Odpowiedzi na te pytania poznają nauczyciele i uczniowie gimnazjów, którzy przystąpią do wiosennej edycji programu Młodzi Przedsiębiorczy. Do 14 lutego 2013 r. (lub do wyczerpania miejsc) trwa nabór do kolejnej edycji programu.photo: istockphoto.com

"Od kilku lat wprowadzane są zmiany w polskich przepisach, które mają pobudzać przedsiębiorczość. Niestety, młodzi ludzie często odczuwają niepewność w momencie podejmowania decyzji o samodzielnym prowadzeniu działalności gospodarczej." - mówi Alicja Pacewicz, dyrektor ds. programów i wydawnictw CEO. "Chcemy to zmieniać i przekonać młodych, że przedsiębiorczość i innowacyjność są kluczowymi kompetencjami na współczesnym rynku pracy."

Udział w programie Młodzi Przedsiębiorczy pomaga nauczyć się jak organizować i realizować działania zespołowe, zarządzać pracą własną i innych, uzyskiwać i dawać informacje zwrotne. Pokazuje, w jaki sposób dysponować ograniczonymi środkami materialnymi, analizować ryzyko, promować swoje pomysły. W programie Młodzi Przedsiębiorczy uczniowie – przy wsparciu nauczyciela oraz moderatorów CEO – krok po kroku realizują projekt spełniający wymogi określone w Rozporządzeniu MEN z 20 sierpnia 2010 r. Na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej gimnazjaliści zmagają się z zadaniami z zakresu ekonomii i gospodarki rynkowej oraz zakładają i prowadzą wirtualne firmy.

“Udział w Młodych Przedsiębiorczych dał nam możliwość lepszego poznania siebie, swoich możliwości i umiejętności. Zmusił do logicznego myślenia, oceny sytuacji, przeanalizowania rozmaitych problemów oraz podejmowania odpowiednich decyzji. Nauczył pracy w grupie i odpowiedzialności.” – opowiadają uczniowie Gimnazjum im. Świętej Jadwigi Królowej w Luborzycy.

Dodatkowo organizatorzy przygotowali dla uczestników internetowy festiwal przedsiębiorczości, multimedialne lekcje, spotkania online z ekspertami a także publikacje i scenariusze zajęć o gospodarce i przedsiębiorczości. Na zakończenie programu odbędzie się uroczysta gala finałowa, na którą zaproszone zostaną najlepsze zespoły.

“To dla nas świetna zabawa, ale przede wszystkim ważne doświadczenie. Całym zespołem doszliśmy do wniosku, iż w niedalekiej przyszłości moglibyśmy wspólnie zmienić internetową rzeczywistość na prawdziwą firmę.” – mówią uczniowie Gimnazjum nr 26 w Krakowie.

Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego. Partnerami projektu są również Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS i firma SAP Polska. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy znajdą Państwo na stronie: www.mlodziprzedsiebiorczy.pl.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie