Rusza globalny konkurs Google

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Louis Braille wynalazł alfabet dla niewidomych w wieku 16 lat. Mając zaledwie 13 lat, Ada Lovelace zafascynowała się matematyką, a potem napisała pierwszy program komputerowy. Z kolei Alexander Graham Bell już jako 19 latek zaczął eksperymentować z dźwiękiem i, dzięki temu, powstał telefon. Historia zna przypadki wielu wybitnych naukowców, którzy już w nastoletnim wieku rozbudzili swoją ciekawość i rozpoczęli eksperymenty naukowe – to właśnie im udało się doprowadzić do przełomowych odkryć, które zmieniły sposób w jaki żyjemy.photo: sxc.hu

Wczoraj ruszyła trzecia edycja globalnego konkursu Google Science Fair, którego partnerami są: CERN, Grupa LEGO, National Geographic oraz Scientific American. Poszukujemy kolejnej generacji naukowców i inżynierów, dlatego zapraszamy uczniów z całego świata w wieku 13-18 lat do wzięcia udziału w tym największym internetowym konkursie naukowym i nadsyłania swoich pomysłów, które mają potencjał, by odmienić świat. 

Przez ostatnie 2 lata tysiące uczniów z ponad 90 państw zgłosiło do konkursu swoje projekty badawcze, które dotykają najtrudniejszych problemów, przed którymi stoimy. Zwycięzcy poprzednich edycji zaprezentowali m.in.: projekt wczesnego wykrywania raka piersi, udoskonalonego odbioru muzyki u osób niedosłyszących czy nową metodę opisania ekosystemu mikroskopijnych organizmów żyjących w wodzie. Wśród zeszłorocznych regionalnych finalistów był także uczeń z Gdyni - Marcin Pitek zgłosił projekt "Wpływ ruchu obrotowego na wzrost korzeni roślin", o którym pisał: "Ten projekt ma na celu sprawdzenie jak na rośliny będzie działała siła odśrodkowa i czy może zastąpić siłę grawitacji, co będzie szczególnie istotne dla przyszłych misji kosmicznych w tym misji na Marsa". Mamy nadzieję, że nasze przedsięwzięcie zainspiruje młodych ludzi do naukowych poszukiwań i że zobaczymy jeszcze więcej zgłoszeń, także z Polski, w tegorocznej edycji Google Science Fair.

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane są do 30 kwietnia br., w jednym z 13 języków, również w języku polskim. Spośród wszystkich uczestników wyłonionych zostanie 90 regionalnych finalistów - 30 z obu Ameryk, 30 z Azji i 30 z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Z tego grona pod koniec czerwca br. jury wybierze najlepszą piętnastkę, która 23 września br. pojedzie na finał Google Science Fair do kalifornijskiej siedziby Google w Mountain View.

Międzynarodowa komisja konkursowa złożona z wybitnych naukowców i wynalazców wyłoni podczas finału laureatów poszczególnych kategorii wiekowych (13-14, 15-16 oraz 17-18 lat), a najlepszy z nich otrzyma nagrodę główną. Pula nagród w konkursie Google Science Fair obejmuje m.in. stypendium o wartości 50.000 USD ufundowane przez Google, wyprawę na Wyspy Galapagos od National Geographic oraz wizyty w siedzibach Google, CERN czy LEGO.

Dodatkową nagrodą pieniężną ufundowaną przez Scientific American jest „Science in Action” o wartości 50 000 USD, przyznawana uczestnikowi konkursu, którego praca rozwiązuje konkretny problem społeczny, ekologiczny lub zdrowotny, powodując realną poprawę jakości życia wybranej grupy osób lub społeczności.

W tegorocznej edycji wezmą udział również internauci: już w sierpniu br. dzięki serii hangoutów Google+ (spotkań wideo na żywo) będą oni mogli lepiej poznać 15 finalistów i zagłosować na najbardziej inspirujący pomysł o największym potencjale zmieniania świata. Ponieważ za wspaniałym uczniem często stoi wspierający nauczyciel i szkoła, w tym roku przyznana zostanie także nagroda pieniężna w wysokości 10.000 USD dla szkoły, z której pochodzi zwycięzca nagrody głównej i zostanie dla niej zorganizowany wyjątkowy hangout Google+ z CERN.
Ponadto zorganizujemy serię otwartych hangoutów Google+ na żywo (w poniedziałki, środy i piątki) z największymi naukowcami na świecie, takimi jak wynalazca Dean Kamen, czy oceanograf Fabien Cousteau, a także z jurorami Google Science Fair. Uczestnicy hangoutów będą mogli zobaczyć, co się dzieje za kulisami najlepszych placówek naukowych oraz nowoczesnych laboratoriów na świecie. Mamy nadzieję, że hangouty będą inspiracją i wsparciem dla wszystkich pasjonatów nauki i eksperymentowania zarówno podczas trwania konkursu, jak i później.

W Polsce konkurs wspiera Centrum Nauki Kopernik – miejsce, które często i chętnie pozwala zaprezentować się młodym naukowcom z różnych dziedzin. Kopernik był także partnerem zeszłorocznego konkursu SpaceLab.

Odwiedź stronę www.googlesciencefair.com i zacznij już teraz - twój pomysł może zmienić świat. Przeczytaj historie o bohaterach nauki, którzy w młodości zmienili świat. 

(Źródło: Google)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie