Wirtualna Pracownia Edukacji Filmowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wirtualna Pracownia to miejsce spotkań i dyskusji. Nauczyciele znajdą w niej wszystko, co może pomóc w prowadzeniu zajęć filmowych z młodzieżą: e-materiały, scenariusze lekcji, testy i filmy. O tym dlaczego warto dyskutować o miejscu filmu w szkole przekonali się uczestnicy projektu Filmoteki Szkolnej. Akcja!CC-BY CEO / M.Kułakowski

 

"Wymiana doświadczeń, to pomysły, które mogą zainspirować i pozwalają doskonalić swój warsztat. To również wymiana myśli - towaru coraz bardziej deficytowego. To także możliwość zawiązania bliższych więzi między nauczycielami, co może zaowocować w przyszłości" - podsumowuje uczestniczka kursu internetowego edukacji filmowej.

Teraz Centrum Edukacji Obywatelskiej stworzyło przestrzeń do dyskusji dostępną dla każdego.

Czym są wirtualne pracownie?

Wirtualne Pracownie są darmowe i otwarte. Powstały w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0. z myślą o tym, aby dać nauczycielom miejsce do wymiany pomysłów, pytań i wątpliwości oraz czerpania inspiracji do codziennej pracy. Filmoteka Szkolna. Akcja! i przyłączyła się do tej inicjatywy i tak otworzyliśmy Wirtualną Pracownię Edukacji Filmowej.

Do odkrywania możliwości edukacyjnych filmu zachęca patron pracowni Andrzej Jakimowski - reżyser “Zmruż oczy” i “Sztuczek”, scenarzysta i producent. Pracownię wspiera Polski Instytut Sztuki Filmowej. Czeka w niej również doświadczony opiekun, który nie tylko moderuje dyskusję, ale także poleca wartościowe materiały i odpowiada na pytania uczestników.

Żeby włączyć się do dyskusji w pracowni i skorzystać zamieszczonych w niej materiałów wystarczy wejść na stronę: http://szkolazklasa20.pl/pracownia i po krótkiej rejestracji, jako Wolny Słuchacz przejść do Wirtualnej Pracowni Edukacji Filmowej. Po dyskusjach w pracowni włączycie się do Akcji!

Mając głowę pełną nowych pomysłów, nauczyciele mogą wyruszyć z uczniami w plener szukać filmowych tematów, mogą zorganizować w szkole dyskusje, warsztaty, lub lekcje filmowe.

Na wiosnę każdy ma szansę zapisać się do projektu Filmoteka Szkolnej. Akcja! a czterdzieści szkół spośród uczestników projektu zaprosimy w czerwcu do Warszawy na dwudniowy Festiwal Filmoteki Szkolnej. Otwieramy kolejną turę zgłoszeń. Na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia - formularz złoszenia.

(Źródło: CEO)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie