Projekt, który zaprocentuje

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak założyć pierwszą firmę? Jak zarządzać własnymi finansami w kryzysie? Na czym polega przedsiębiorczość społeczna? Co to jest STEM? Centrum Edukacji Obywatelskiej i Narodowy Bank Polski po raz piąty rozpoczynają projekt Młodzi Przedsiębiorczy, w którym uczniowie prowadzą wirtualne firmy i uczą się inwestowania, budżetowania i oszczędzania. Do 8 października 2013 roku trwa nabór do kolejnej edycji programu. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany od 2009 roku. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 540 nauczycieli i 1250 zespołów uczniowskich z całej Polski. Młodzi Przedsiębiorczy to praktyczna i innowacyjna edukacja ekonomiczna oparta na możliwości wykorzystania zagadnień ekonomicznych w praktycznych działaniach. Młodzi ludzie uczą się pracy w zespole oraz zarządzania pracą własną i innych. Zdobywają umiejętności oraz praktyczne doświadczenia w zakresie: prowadzenia własnego przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości odzwierciedlającej realia rynkowe i administracyjne, nawiązywania współpracy z partnerami, promowania własnych pomysłów, dysponowania ograniczonymi środkami materialnymi oraz analizowania ryzyka. Udział w projekcie mogą wziąć uczniowie i nauczyciele ze szkół gimnazjalnych, które zgłoszą się do 8 października (liczba miejsc ograniczona).

W ramach projektu gimnazjaliści na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej zmagają się z zadaniami z zakresu ekonomii i gospodarki rynkowej. Program składa się z dwóch etapów: w pierwszym młodzież uczy się oszczędzania i inwestowania własnych środków oraz tworzenia budżetów, w drugim – zakłada i prowadzi wirtualne firmy.

Programowi towarzyszy kurs e-learningowy dla nauczycieli. Jego uczestnicy dowiadują się, w jaki sposób pracować z uczniami przy realizacji następujących tematów: zarządzanie zasobami, opracowywanie budżetów, racjonalne decyzje ekonomiczne w życiu codziennym, funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa, rozwiązywanie wybranych problemów ekonomicznych ważnych dla młodych i całej społeczności lokalnej (przedsiębiorczość społeczna).

W tym roku przygotowaliśmy nowy moduł na temat STEM - science, technology, engineering, math. Celem tego modułu będzie podkreślenie znaczenia i sposobów wykorzystania – przy planowaniu wejścia na rynek pracy oraz przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej - wiedzy z zakresu nauk techniczno-przyrodniczych i matematyki. Kurs e-learningowy jest wzbogacony o elementy e-coachingu. Nauczyciele i uczniowie, którzy pomyślnie zakończą wszystkie moduły, otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie zgodne z wymogami MEN.

Dodatkowo organizatorzy przygotowali dla uczestników multimedialne lekcje, spotkania online z ekspertami, internetowy festiwal przedsiębiorczości, a także publikacje i scenariusze zajęć o przedsiębiorczości. Na zakończenie programu odbędą się dwudniowe warsztaty i uroczysta gala finałowa, na którą zaproszone zostaną najlepsze zespoły.

Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego. Partnerami projektu są również Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS NBP i firma SAP Polska. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie: www.mlodziprzedsiebiorczy.pl

Więcej informacji o projekcie Młodzi Przedsiębiorczy udziela:

Maja Gruszczyńska
Centrum Edukacji Obywatelskiej
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 659 62 05 wew. 105

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie