Projekt, który zaprocentuje

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak założyć pierwszą firmę? Jak zarządzać własnymi finansami w kryzysie? Na czym polega przedsiębiorczość społeczna? Co to jest STEM? Centrum Edukacji Obywatelskiej i Narodowy Bank Polski po raz piąty rozpoczynają projekt Młodzi Przedsiębiorczy, w którym uczniowie prowadzą wirtualne firmy i uczą się inwestowania, budżetowania i oszczędzania. Do 8 października 2013 roku trwa nabór do kolejnej edycji programu. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany od 2009 roku. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 540 nauczycieli i 1250 zespołów uczniowskich z całej Polski. Młodzi Przedsiębiorczy to praktyczna i innowacyjna edukacja ekonomiczna oparta na możliwości wykorzystania zagadnień ekonomicznych w praktycznych działaniach. Młodzi ludzie uczą się pracy w zespole oraz zarządzania pracą własną i innych. Zdobywają umiejętności oraz praktyczne doświadczenia w zakresie: prowadzenia własnego przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości odzwierciedlającej realia rynkowe i administracyjne, nawiązywania współpracy z partnerami, promowania własnych pomysłów, dysponowania ograniczonymi środkami materialnymi oraz analizowania ryzyka. Udział w projekcie mogą wziąć uczniowie i nauczyciele ze szkół gimnazjalnych, które zgłoszą się do 8 października (liczba miejsc ograniczona).

W ramach projektu gimnazjaliści na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej zmagają się z zadaniami z zakresu ekonomii i gospodarki rynkowej. Program składa się z dwóch etapów: w pierwszym młodzież uczy się oszczędzania i inwestowania własnych środków oraz tworzenia budżetów, w drugim – zakłada i prowadzi wirtualne firmy.

Programowi towarzyszy kurs e-learningowy dla nauczycieli. Jego uczestnicy dowiadują się, w jaki sposób pracować z uczniami przy realizacji następujących tematów: zarządzanie zasobami, opracowywanie budżetów, racjonalne decyzje ekonomiczne w życiu codziennym, funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa, rozwiązywanie wybranych problemów ekonomicznych ważnych dla młodych i całej społeczności lokalnej (przedsiębiorczość społeczna).

W tym roku przygotowaliśmy nowy moduł na temat STEM - science, technology, engineering, math. Celem tego modułu będzie podkreślenie znaczenia i sposobów wykorzystania – przy planowaniu wejścia na rynek pracy oraz przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej - wiedzy z zakresu nauk techniczno-przyrodniczych i matematyki. Kurs e-learningowy jest wzbogacony o elementy e-coachingu. Nauczyciele i uczniowie, którzy pomyślnie zakończą wszystkie moduły, otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie zgodne z wymogami MEN.

Dodatkowo organizatorzy przygotowali dla uczestników multimedialne lekcje, spotkania online z ekspertami, internetowy festiwal przedsiębiorczości, a także publikacje i scenariusze zajęć o przedsiębiorczości. Na zakończenie programu odbędą się dwudniowe warsztaty i uroczysta gala finałowa, na którą zaproszone zostaną najlepsze zespoły.

Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego. Partnerami projektu są również Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS NBP i firma SAP Polska. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie: www.mlodziprzedsiebiorczy.pl

Więcej informacji o projekcie Młodzi Przedsiębiorczy udziela:

Maja Gruszczyńska
Centrum Edukacji Obywatelskiej
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 659 62 05 wew. 105

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie