Nowe technologie w edukacji przyrodniczej - Eduinkubator 2013

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum UNEP/GRID-Warszawa zaprasza do udziału w pierwszej edycji EduInkubatora, która odbędzie się 18 października 2013r. w Warszawie. To wydarzenie edukacyjne obejmujące konferencję, warsztaty i strefę wystawową. Uczestnicy EduInkubatora poznają najnowsze trendy w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych z zastosowaniem innowacyjnych narzędzi edukacyjnych oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania w pracy z uczniem.fot. Fotolia.com

Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest promocja powszechnego wykorzystania w edukacji przyrodniczej nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, szczególnie mediów geoprzestrzennych (tzw. geo-mediów). Są to urządzenia oraz aplikacje, które pozwalają na dostęp zarówno do charakterystyk danego zjawiska, jak i informacji o jego lokalizacji np. tablety i smartfony posiadające odbiorniki GPS i rejestrujące obrazy, dźwięki oraz filmy video, przypisując im dokładną lokalizację, urządzenia pomiarowe, rejestrujące dokładne współrzędne miejsca pomiaru, a także mapy interaktywne i geoportale, wirtualne globy, animacje czy zdjęcia (satelitarne i lotnicze), prezentujące wybrane miejsce na Ziemi.

W obecnych czasach umiejętność prawidłowego rozumienia, interpretowania i przewidywania zjawisk zachodzących w otaczającej nas przestrzeni przestała być bowiem domeną geografów, a stała się kluczowym elementem pracy specjalistów z wielu dziedzin np. inżynierów. Niezbędne jest zatem wspieranie dzisiejszych uczniów, aby w przyszłości umieli wykorzystać nowoczesne technologie nie tylko w życiu codziennym, ale także w życiu społecznym, jako świadomi obywatele, oraz w pracy zawodowej, jako wysoko wykwalifikowani specjaliści.

EduInkubator wyróżnia się atrakcyjną formułą. Na program wydarzenia składają się:

  • konferencja edukacyjna;
  • warsztaty – dające możliwość nabrania swobody w posługiwaniu się nowoczesnymi środkami dydaktycznymi w różnych formach pracy z uczniem (na lekcji, przy realizacji gimnazjalnego projektu edukacyjnego, itp.). Tematyka warsztatów jest oparta o zagadnienia zawarte w podstawie programowej, a uczestnicy uzyskają dostęp do gotowych materiałów edukacyjnych (scenariusze zajęć dla nauczyciela, karty pracy dla uczniów), które będą mogli wykorzystać w swojej pracy;
  • strefa wystawowa – miejsce bezpośredniej prezentacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Warsztaty przeznaczone są przede wszystkim dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, doradców metodycznych pragnących coraz aktywniej wykorzystywać w swojej pracy nowoczesne technologie, a także studentów specjalizacji nauczycielskich.

Zaproszenie do udziału w konferencji kierowane jest w szczególności do osób odpowiedzialnych za kształtowanie warunków rozwoju polskiej edukacji, w tym dyrektorów szkół, przedstawicieli instytucji oświatowych, pracowników samorządowych zajmujących się zagadnieniami edukacji, a także przedstawicieli środowiska akademickiego. Uczestnicy EduInkubatora poznają najnowsze trendy w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych z zastosowaniem innowacyjnych narzędzi edukacyjnych.

Ostatnie dekady, przełom XX. i XXI. wieku, to okres dynamicznego rozwoju technologicznego, a zarazem systematycznego "kurczenia się" przestrzeni, w której żyjemy. Dziś świat możemy zamknąć w jednej dłoni, z łatwością obserwując i analizując zachodzące zjawiska na ekranie komputera, tableta, czy smartfona – podkreśla Elżbieta Wołoszyńska-Wiśniewska, koordynator EduInkubatora 2013 (Centrum UNEP/GRID-Warszawa) - Boom internetowy sprawił, iż dostęp do informacji i ich szybka wymiana stały się niemal nieograniczone czasowo i przestrzennie. Z możliwości tych korzysta na co dzień współczesna młodzież. To duże wyzwanie dla całego systemu edukacji – szczególnie nauczycieli, którzy chcąc czuć się pewnie w roli animatorów procesu uczenia się, powinni pozostawać w kontakcie z rzeczywistością, w której żyją ich uczniowie.

Centrum UNEP/GRID-Warszawa, organizator EduInkubatora 2013, od ponad 20 lat promuje zastosowanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, bazujących na technologiach informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych oraz edukacji ekologicznej, aktywnie wspierając nauczycieli w doskonaleniu ich warsztatu pracy. Za swoją działalność Centrum zostało wyróżnione przez europejską sieć współpracy digital-earth.eu przyznaniem statusu krajowego Centrum Doskonałości eduGIS.pl.

Szczegółowe informacje o wydarzeniu dostępne są w zaproszeniu oraz na stronie http://eduinkubator.gridw.pl, a także pod numerem telefonu 22 840 66 64 wew. 112 (codziennie w godz. 9:00-15:00) oraz adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji: Elżbieta Wołoszyńska –Wiśniewska, koordynator EduInkubatora, tel. 22 840 66 64 wew. 116, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie