Nowe technologie w edukacji przyrodniczej - Eduinkubator 2013

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum UNEP/GRID-Warszawa zaprasza do udziału w pierwszej edycji EduInkubatora, która odbędzie się 18 października 2013r. w Warszawie. To wydarzenie edukacyjne obejmujące konferencję, warsztaty i strefę wystawową. Uczestnicy EduInkubatora poznają najnowsze trendy w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych z zastosowaniem innowacyjnych narzędzi edukacyjnych oraz możliwości ich praktycznego wykorzystania w pracy z uczniem.fot. Fotolia.com

Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest promocja powszechnego wykorzystania w edukacji przyrodniczej nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, szczególnie mediów geoprzestrzennych (tzw. geo-mediów). Są to urządzenia oraz aplikacje, które pozwalają na dostęp zarówno do charakterystyk danego zjawiska, jak i informacji o jego lokalizacji np. tablety i smartfony posiadające odbiorniki GPS i rejestrujące obrazy, dźwięki oraz filmy video, przypisując im dokładną lokalizację, urządzenia pomiarowe, rejestrujące dokładne współrzędne miejsca pomiaru, a także mapy interaktywne i geoportale, wirtualne globy, animacje czy zdjęcia (satelitarne i lotnicze), prezentujące wybrane miejsce na Ziemi.

W obecnych czasach umiejętność prawidłowego rozumienia, interpretowania i przewidywania zjawisk zachodzących w otaczającej nas przestrzeni przestała być bowiem domeną geografów, a stała się kluczowym elementem pracy specjalistów z wielu dziedzin np. inżynierów. Niezbędne jest zatem wspieranie dzisiejszych uczniów, aby w przyszłości umieli wykorzystać nowoczesne technologie nie tylko w życiu codziennym, ale także w życiu społecznym, jako świadomi obywatele, oraz w pracy zawodowej, jako wysoko wykwalifikowani specjaliści.

EduInkubator wyróżnia się atrakcyjną formułą. Na program wydarzenia składają się:

  • konferencja edukacyjna;
  • warsztaty – dające możliwość nabrania swobody w posługiwaniu się nowoczesnymi środkami dydaktycznymi w różnych formach pracy z uczniem (na lekcji, przy realizacji gimnazjalnego projektu edukacyjnego, itp.). Tematyka warsztatów jest oparta o zagadnienia zawarte w podstawie programowej, a uczestnicy uzyskają dostęp do gotowych materiałów edukacyjnych (scenariusze zajęć dla nauczyciela, karty pracy dla uczniów), które będą mogli wykorzystać w swojej pracy;
  • strefa wystawowa – miejsce bezpośredniej prezentacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

Warsztaty przeznaczone są przede wszystkim dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych, doradców metodycznych pragnących coraz aktywniej wykorzystywać w swojej pracy nowoczesne technologie, a także studentów specjalizacji nauczycielskich.

Zaproszenie do udziału w konferencji kierowane jest w szczególności do osób odpowiedzialnych za kształtowanie warunków rozwoju polskiej edukacji, w tym dyrektorów szkół, przedstawicieli instytucji oświatowych, pracowników samorządowych zajmujących się zagadnieniami edukacji, a także przedstawicieli środowiska akademickiego. Uczestnicy EduInkubatora poznają najnowsze trendy w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych z zastosowaniem innowacyjnych narzędzi edukacyjnych.

Ostatnie dekady, przełom XX. i XXI. wieku, to okres dynamicznego rozwoju technologicznego, a zarazem systematycznego "kurczenia się" przestrzeni, w której żyjemy. Dziś świat możemy zamknąć w jednej dłoni, z łatwością obserwując i analizując zachodzące zjawiska na ekranie komputera, tableta, czy smartfona – podkreśla Elżbieta Wołoszyńska-Wiśniewska, koordynator EduInkubatora 2013 (Centrum UNEP/GRID-Warszawa) - Boom internetowy sprawił, iż dostęp do informacji i ich szybka wymiana stały się niemal nieograniczone czasowo i przestrzennie. Z możliwości tych korzysta na co dzień współczesna młodzież. To duże wyzwanie dla całego systemu edukacji – szczególnie nauczycieli, którzy chcąc czuć się pewnie w roli animatorów procesu uczenia się, powinni pozostawać w kontakcie z rzeczywistością, w której żyją ich uczniowie.

Centrum UNEP/GRID-Warszawa, organizator EduInkubatora 2013, od ponad 20 lat promuje zastosowanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych, bazujących na technologiach informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych oraz edukacji ekologicznej, aktywnie wspierając nauczycieli w doskonaleniu ich warsztatu pracy. Za swoją działalność Centrum zostało wyróżnione przez europejską sieć współpracy digital-earth.eu przyznaniem statusu krajowego Centrum Doskonałości eduGIS.pl.

Szczegółowe informacje o wydarzeniu dostępne są w zaproszeniu oraz na stronie http://eduinkubator.gridw.pl, a także pod numerem telefonu 22 840 66 64 wew. 112 (codziennie w godz. 9:00-15:00) oraz adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Więcej informacji: Elżbieta Wołoszyńska –Wiśniewska, koordynator EduInkubatora, tel. 22 840 66 64 wew. 116, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie