Kino na wyciągnięcie ręki

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polski Instytut Sztuki Filmowej, zapraszają na Wirtualny Festiwal Filmoteki Szkolnej. Już 15 stycznia na specjalnej internetowej stronie festiwalowej wszyscy wielbiciele kina będą mogli rozwiązywać filmowe zadania i quizy, sprawdzać znajomość polskich filmów, wygrywać nagrody i wspaniale się bawić!CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

W zeszłym roku przed ekranami komputerów zasiadły zespoły z 50 szkół z całej Polski, a na stronie festiwalowej przywitała je i życzyła powodzenia w filmowych zmaganiach aktorka - Joanna Kulig. Przez trzy godziny emocji nie zabrakło. W zadaniu dodatkowym uczestnicy przygotowali krótkie filmiki, promujące Wirtualny Festiwal.

W tym roku również przygotujcie się na prawdziwą filmową zabawę i niespodzianki! Przyda się znajomość pakietu Filmoteki Szkolnej, filmów i reżyserów polskich, historii kina, praw autorskich a do tego zdolność szybkiego kojarzenia i dużo pozytywnej energii.

Zgłoście się już teraz - wypełnijcie formularz zgłoszenia (wypełnia nauczyciel):

  • Festiwal odbędzie się 15 stycznia 2013 r. (środa), w godz. 10.00-13.00.
  • W tym czasie wszyscy uczestnicy powinni mieć dostęp do komputerów z internetem.
  • W zabawie mogą wziąć udział pojedynczy uczniowie jak i zespoły młodzieżowe (max 5 osobowe).
  • Zespoły zgłasza nauczyciel wypełniając formularz zgłoszenia; z jednej szkoły zgłosić można dowolną liczbę uczniów lub zespołów uczniowskich.
  • Zadania prezentowane będą na specjalnie utworzonej stronie Festiwalu; adres strony Festiwalu zostanie podany 15 stycznia na http://www.ceo.org.pl/pl/filmotekaszkolna w dziale Aktualności.
  • Rozwiązania zadań uczestnicy przesyłać będą wypełniając formularze elektroniczne.
  • Wygrywają ci, którzy najszybciej prześlą poprawne rozwiązanie. Dla zwycięzców przewidzieliśmy drobne nagrody rzeczowe.
  • Spośród pozostałych przesłanych prawidłowych rozwiązań rozlosujemy również nagrody dodatkowe.
  • Zadaniom, quizom, zagadkom towarzyszyć będą dodatkowe atrakcje.

Dlaczego warto?

Nie wszyscy uczniowie mogą wybrać się na warsztaty czy festiwale organizowane w odległych miejscach Polski, nie dla wszystkich dostępna jest oferta kulturalna dużych miast, dlatego Centrum Edukacji Obywatelskiej wymyśliło formułę działania, w której może wziąć udział każdy. Bawiąc się na naszych Wirtualnych Festiwalach i wspólnie rozwiązując łamigłówki uczniowie będą mieli okazję poznać ciekawe wydarzenia kulturalne i zagadnienia związane ze sztuką.

fot. CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

W zeszłym roku przed ekranami komputerów podczas Wirtualnego Festiwalu Filmoteki Szkolnej zasiadło ponad 200 uczniów z całej Polski. O tym co przyciąga młodych ludzi i dlaczego wirtualny festiwal może być atrakcyjnym sposobem na zdobywanie wiedzy, pisze Ewa Musiał, nauczycielka w I LO w Przemyślu: "Formuła festiwalu idealnie wpisuje się w potrzeby i możliwości percepcyjne współczesnej młodzieży, wykorzystywanie multimediów, nietypowy sposób pracy: różnorodność zadań, quizów i dreszczyk emocji towarzyszący rywalizacji uatrakcyjniają tę formę obcowania z polskim filmem. Moi uczniowie przygotowywali się do udziału w festiwalu i bardzo ambicjonalnie podeszli do zadań filmowych. Zapoznali się z wszystkimi propozycjami pakietu Filmoteki Szkolnej, poszerzyli swoją wiedzę o informacje dotyczące twórców filmu,(…) Byłam pod wielkim wrażeniem ich zaangażowania."

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie