Wygraj kosmiczne wakacje!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Interesujesz się astronomią, podbojem kosmosu, komputerami, robotyką, fizyką? Świetnie! Chcesz się nauczyć czegoś więcej? Fantastycznie! Aby spełnić marzenia o kosmicznych misjach, niecodziennych przygodach i niezapomnianych wakacjach wystarczy, że weźmiesz udział w II edycji konkursu ASTROBOT.fot. Astrobot.pl

Mars Society Polska i Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci zapraszają wszystkich gimnazjalistów do udziału w II już edycji konkursu astronautyczno-robotycznego. Konkurs składa się z dwóch etapów.

Pierwszy etap konkursu ma charakter indywidualny i polega na opracowaniu koncepcji misji kosmicznej do ciała niebieskiego. Opis proponowanej misji należy przedstawić w formie pisemnej, określając cel misji i sposób jej realizacji. W konkursie mogą brać udział wyłącznie samodzielne prace. Zgłoszenia przyjmowane są poprzez stronę www.astrobot.pl. Termin zgłaszania prac upływa 9 lutego 2014.

Przy ocenie prac brane będą pod uwagę: zgodność pracy z tematem konkursu, uzasadnienie wyboru, wartość naukowa, technologiczna lub komercyjna przedstawionej misji. Oceniana będzie również szczegółowość oraz przejrzystość opisu, poprawność techniczna przedstawionych rozwiązań, realność wykonania misji, a także poprawność stylistyczna i językowa nadesłanej pracy.

II edycja konkursu ASTROBOT zostanie rozstrzygnięta wiosną. Autorzy 30 najlepszych prac zostaną zaproszeni do Warszawy na kilkudniowe warsztaty i finałową rozgrywkę drużynową.

Zwycięska drużyna w nagrodę wybierze się latem na kosmiczne wakacje. Piątka zwycięzców I edycji konkursu pojechała w maju br. roku na Florydę, by w słynnym amerykańskim Centrum Kosmicznym Kennedy’ego śledzić studencki konkurs robotyczny NASA Lunabotics. Zwycięscy II edycji mogą liczyć na równie ekscytującą wyprawę! Organizatorzy przewidują także nagrody dla uczestników za najlepszą i rzeczową prezentację swoich projektów.

Aby mieć szansę na udział w wiosennych warsztatach i wakacyjny wyjazd, trzeba przygotować naprawdę solidny projekt. Po doświadczeniach z I edycji, organizatorzy spodziewają się prac na bardzo wysokim poziomie.

"Organizując ten konkurs w formie warsztatów i wspólnej zabawy chcemy popularyzować wśród uczniów nauki ścisłe, przyrodnicze i techniczne. Zachęcamy gimnazjalistów nie tylko do rozwijania swoich zainteresowań astronomią i astronautyką, ale też do samodzielnej pracy badawczej" – mówi Tomasz Kuciński z Mars Society Polska.

Organizatorami konkursu są Mars Society Polska i Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci – dwa stowarzyszenia od wielu lat zajmujące się popularyzacją nauki. Konkurs daje młodym, zdolnym ludziom możliwość spotkania z największymi polskimi naukowymi ekspertami.

"Kosmos wciąż pozostaje tajemnicą, jest jeszcze wiele pytań, na które nie udało się odpowiedzieć naukowcom. Wyobraźnia młodzieży często wpisuje się w późniejsze naukowe odkrycia. Pomysły przedstawiane przez dzieci i młodzież są zawsze świeże i nowatorskie. Właśnie dlatego tak niezwykle ważne jest zachęcanie uczniów do udziału w projektach związanych z nauką" – dodaje Tomasz Kuciński.

Więcej informacji na stronie konkursu: www.astrobot.pl.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie