Twoja kolej, aby zmienić świat

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wyobraźmy sobie, że pasja i wiedza mogą dać początek pomysłowi, który odmieni świat. 12 lutego br. wystartowała czwarta edycja globalnego konkursu Google Science Fair, skierowanego do młodych naukowców w wieku 13-18 lat z całego świata. W poprzednich latach autorzy aż trzech projektów z Polski znalaźli sie wśród 90 regionalnych finalistów.fot. Google

Przez trzy najbliższe miesiące komisja konkursowa będzie czekać na projekty badawcze, które dotyczą najważniejszych problemów współczesnego świata. Partnerami konkursu są Virgin Galactic, LEGO Education, National Geographic i Scientific American oraz jego polskie wydanie - Świat Nauki.

Już po raz czwarty Google ogłasza konkurs, w którym młodzi naukowcy i inżynierowie mogą się wykazać nie tylko wiedzą, ale też realnie wpłynąć na rozwiązanie problemów współczesnego świata. W ciągu ostatnich edycji podziwialiśmy projekty nadesłane przez tysiące nastolatków, którzy postanowili połączyć swoją pasję i wiedzę naukową, aby stawić czoła wyzwaniom współczesnej nauki. Próbowali znaleźć odpowiedzi na pytania: jak zapobiegać grypie,, jak pokonać raka, jak stworzyć rękawicę zwiększającą możliwości ruchu w formie egzoszkieletu, jak skonstruować latarkę działającą bez baterii, jak wyprodukować tworzywa sztuczne ze skórek od bananów oraz odkryć sposób na zapobieganie głodowi w Afryce.

W tym roku po raz kolejny uczniowie z całego świata, w kategoriach wiekowych: 13-14 lat, 15-16 lat oraz 17-18 lat, będą mogli przedstawić swoje genialne pomysły online na stronie: googlesciencefair.com. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni na finałowej gali w siedzibie Google w Dolinie Krzemowej w Kalifornii, 22 września.

W dotychczasowych edycjach konkursu nie zabrakło polskich uczniów. Wśród regionalnych finalistów Google Science Fair 2012 i 2013 znaleźli się: Marcin Pitek z Gdyni, który zgłosił projekt Wpływu ruchu obrotowego na wzrost korzeni roślin, Kamil Danak, Marcin Muszalski oraz Wojciech Grędel z Sosnowca oraz ich projekt Co czai się w naszych lodówkach?, a także Kamil Piechowiak z Wir w woj. wielkopolskim z projektem Samowystarczalnego samochodu zasilanego energią odnawialną Słońca i wiatru.

Nagrody w konkursie Google Science Fair 2014 są wyjątkowe, więc jest o co walczyć. Zdobywca głównej nagrody będzie miał możliwość dołączenia do zespołu Virgin Galactic w kosmodromie America zlokalizowanym w Nowym Meksyku, aby przyglądać się przygotowaniom astronautów do lotu w kosmos i przywitać ich po powrocie na Ziemię, odbycia 10-dniowej wycieczki na wyspy Galapagos na pokładzie statku National Geographic Endeavour a także otrzyma dostęp do elektronicznej wersji magazynu Scientific American przez rok dla całej szkoły. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach wiekowych będą mogli wybrać pomiędzy wizytą w duńskiej fabryce LEGO w Billundi a niezwykłą przygodą w biurze Google albo National Geographic.

W tym roku stworzono także dwie nowe kategorie, aby nagrodzić więcej utalentowanych młodych naukowców:

  • Nagroda w Kategorii Nauk Komputerowych zostanie przyznana autorowi projektu, który będzie wyróżniał się innowacyjnością i pomysłowością w dziedzinie informatyki.
  • Nagroda Lokalna przeznaczona będzie dla młodych naukowców, którzy swój projekt dedykowali rozwiązaniu problemu bliskiego ich okolicy. Nagrody zostaną wręczone w paru wybranych lokalizacjach na świecie.

Oprócz tego, po raz kolejny Scientific American przyzna również swoją Nagrodę Nauka w Akcji za projekt, który rozwiązuje problem zdrowotny, społeczny lub ekologiczny. Zwycięzca otrzyma roczną opiekę naukową oraz sumę 50 tysięcy dolarów, którą będzie mógł przeznaczyć na swój projekt badawczy.

Wszystkie informacje na temat Google Science Fair 2014 będzie można znaleźć na bieżąco na konkursowej stronie na Google+. Wśród dostępnych tam atrakcji znajdzie się możliwość odbycia inspirujących, wirtualnych wycieczek oraz zadania pytania cenionym naukowcom w czasie serii hangoutów na żywo. Specjalnie przygotowana Trampolina Pomysłów pomoże tym wszystkim, którzy nie wiedzą jeszcze, od czego zacząć swój projekt.

(Źródło: Google)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie