Opowiedz nam o Legionach po swojemu – konkurs dla nauczycieli

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku ogłasza konkurs dla szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych pod nazwą „Lekcja z Legionów”, który związany jest z obchodzonym w tym roku Stuleciem Legionów Polskich. Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie i zrealizowanie programu edukacyjnego na temat związany z historią Legionów Polskich (1914-1918) w dowolnej, wybranej przez Państwa formie.(Domena publiczna) Pułkownik Józef Piłsudski ze swoim sztabem przed pałacem gubernialnym w Kielcach

Nagrody dla każdego uczestnika

Zwycięzcy i wyróżnieni w konkursie otrzymają atrakcyjne nagrody ufundowane przez Mecenasa konkursu – Fundację PKO Banku Polskiego: interaktywne rzutniki multimedialne, książki i gry historyczne oraz bony podarunkowe na zakupy w księgarni historycznej. Dodatkowo każdy nauczyciel, który zgłosi swój projekt do konkursu, otrzyma książkę historyczną związaną z postacią Józefa Piłsudskiego.

Terminy

Konkurs trwa od 1 stycznia do 13 czerwca 2014 roku. Wręczenie nagród w zwycięskich szkołach przez przedstawicieli Muzeum zaplanowane jest na 24 czerwca 2014 roku. Regulamin konkursu znajdą Państwo na stronie http://muzeumpilsudski.pl/mjp-2014-knh-lekcja-z-legionow. Patronat medialny nad konkursem objęły: Wiadomości Historyczne, Głos Nauczycielski oraz portal Histmag.

Dołącz do Klubu Nauczyciela Historii

Konkurs jest jedną z inicjatyw powołanego w 2013 roku Klubu Nauczyciela Historii działającego przy Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, którego uroczysta inauguracja odbyła się w Belwederze. Relację oraz zdjęcia z tego wydarzenia można obejrzeć na stronie internetowej Muzeum.

Klub zrzesza nauczycieli historii z całej Polski wspierając ich w rozwoju własnych zainteresowań i pasji pedagogicznej, poprzez organizację spotkań oraz udostępnianie materiałów dydaktycznych oraz merytorycznych. Celem Klubu jest budowa środowiska pedagogów nauczających historii w sposób ciekawy i atrakcyjny, z wykorzystaniem nowoczesnych form przekazu, otwartych na wymianę doświadczeń zawodowych i integrację ze środowiskiem historyków w całej Polsce. W ramach Klubu organizowane są bezpłatne konferencje, spotkania i konkursy. Co miesiąc do członków rozsyłany jest elektroniczny newsletter zawierający aktualności oraz artykuły pisane przez wybitnych specjalistów. W przyszłości członkowie Klubu będą mieli pierwszeństwo w ubieganiu się o patronat honorowy Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku nad organizowanym przez siebie wydarzeniami.

Klub Nauczyciela Historii jest młodym programem, stale się rozwijającym. Członkostwo w Klubie jest całkowicie bezpłatne. Każdy nauczyciel, który chciałby przystąpić do Klubu proszony jest o przesłanie maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Otrzymają Państwo formularz rejestracyjny, który należy wypełnić i odesłać na adres Muzeum.

Fot.1. Członkowie Klubu przed dworkiem Milusin w Sulejówku.

Fot 2. Uczestnicy spotkania inauguracyjnego Klubu w warszawskim Belwederze.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie