Odkryj warszawskie skarby

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Fundacja Think! zaprasza warszawskie szkoły ponadpodstawowe do udziału w projekcie edukacyjnym “Warszawskie skarby”, który łączy zdobywanie przez uczniów wiedzy o Warszawie ze zwiększaniem ich kompetencji cyfrowych. Projekt współfinansuje m. st. Warszawa.fot. CC-BY Futuredu - Edunews.pl, Flickr.com

Chcemy w projekcie zaprosić nauczycieli, by przeprowadzili z uczniami webquest na temat “Warszawskich skarbów” zachęcający ich do poszukiwania informacji o stolicy - jej zabytkach, kulturze, twórcach z nią związanych. Efektem webquestu będą uczniowskie filmy, które następnie wezmą udział w konkursie na najciekawszy obraz ukazujący dzieje i współczesność stolicy. Po ocenie jury twórcy najlepszych filmów zostaną nagrodzeni, a dla 4 nauczycieli – opiekunów zakupimy szkolenie e-learning poświęcone wszechstronnemu rozwojowi osobistemu.

Adres webquestu: http://www.miastoskarbow.blogspot.com.

Korzyści z przystąpienia do projektu

Do 10 szkół zgłoszonych do projektu w pierwszej kolejności zostanie wysłany e-poradnik „Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu”, który zawiera zbiór podpowiedzi dotyczących wykorzystania technologii informacyjnych w przekazywaniu wiedzy i umiejętności oraz e-publikację „Metoda Webquest. Poradnik dla nauczyciela”, który uczy mądrego wykorzystywania sieci do nauki i osobistego rozwoju.

Dla 8 szkół, które jako pierwsze wyrażą chęć współpracy, planujemy zrealizować zajęcia warsztatowe dla młodzieży na temat warsztatu filmowca chcącego przedstawiać kulturę i historię miasta.

Projekt zacznie się w czerwcu i kontynuowany będzie po wakacjach do listopada br. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie e-formularza – do 31.10.2014 r.

Regulamin konkursu oraz szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie www.skarbymiasta.pl.

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest członkiem e-redakcji Edunews.pl, koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie