Jak zagłosowali uczniowie?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Znane są już wyniki wyborów uczniów. W poniedziałek, 19 maja, w całej Polsce odbyły się młodzieżowe wybory do Parlamentu Europejskiego Młodzi głosują 2014. Ponad 150 000 uczniów i uczennic poszło w do urn i oddało swoje głosy na komitety wyborcze zarejestrowane w całej Polsce. Do akcji realizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej przystąpiło blisko 1300 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całej Polski.© Edunews.pl

1280 szkół wzięło udział w projekcie, przynajmniej 1077 z nich przeprowadziło wybory młodzieżowe. 3471 uczniów i uczennic realizowało projekt w swoich szkołach. 646 szkół przeprowadziło kampanie zachęcające dorosłych do głosowania. 759 szkół zrealizowało lekcje na temat Parlamentu Europejskiego i Unii Europejskiej. 184 szkoły przeprowadziły debaty dotyczące uczestnictwa młodych w rzeczywistości wyborczej oraz tematów aktualnie poruszanych w Unii Europejskiej.

Liczba uprawnionych: 249 882, liczba głosujących: 151 271 liczba głosów nieważnych 6987, liczba głosów ważnych 144 284. Frekwencja wyniosła 60, 57%, w gimnazjach: 65,02%, w szkołach ponadgimnazjalnych: 55,11%.

Uczniowie zorganizowali w swoich gminach kampanie profrekwencyjne, przekonując rodziców, sąsiadów i innych mieszkańców swojej gminy do udziału w głosowaniu 25 maja. Przed szkolnymi wyborami uczniowie odwiedzali stronę www.latarnikwyborczy.pl, sprawdzając, który z komitetów startujących w wyborach reprezentuje poglądy najbardziej zbliżone do ich własnych.

W tysiącach szkół trwały różnorodne akcje. Na stronie www.mlodzi.ceo.org.pl można przeczytać ponad 609 wciąż aktualizowanych relacji ze szkół. Oto przykłady:

Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół im. Józefa Piłsudskiego w Wesołej: Przygotowując Młodzieżowe Wybory do Parlamentu Europejskiego w naszym gimnazjum prowadzimy akcję edukacyjną wśród naszych kolegów i koleżanek. Przygotowaliśmy specjalną tablicę informacyjną dotyczącą Parlamentu Europejskiego, jak również naszego głosowania w dn. 19 maja. Przeprowadzamy także rozmowy indywidualne. Na terenie szkoły rozwiesiliśmy plakaty i ulotki wyborcze. Jednocześnie prowadzimy też aktywną akcję profrekwencyjną na terenie naszej miejscowości. W miejscach widocznych i często odwiedzanych rozwiesiliśmy plakaty zachęcające dorosłych do udziału w głosowaniu w dn. 25 maja. Roznosimy również ulotki do poszczególnych domów. Podobne ulotki rozdaliśmy także naszym szkolnym kolegom i koleżankom do przekazania dorosłym członkom swoich rodzin. Nasz nauczyciel - opiekun zachęcał również do udziału w głosowaniu podczas spotkania z rodzicami na wywiadówce szkolnej. Przygotowując się do udziału w projekcie nasz zespół uczestniczył w projekcie nasz zespół uczestniczył w specjalnych warsztatach szkoleniowych zorganizowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Rzeszowie, dotyczących organizowania akcji profrekwencyjnej.

Gimnazjum w Starym Kurowie: We wtorek, 6 maja 2014 roku, wśród obu klas drugich przeprowadziliśmy eliminacje do szkolnego konkursu "1 z 10". Tych, którzy poradzili sobie najlepiej, czeka drugi etap konkursu. Uczniowie klas drugich mogli sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w dziesięciu przygotowanych przez nas pytaniach.

Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Reja w Kędzierzynie-Koźlu: W naszej szkole zorganizowano flash mob, w którym wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami. Ponadto uczniowie klasy I i II LOP zorganizowali w godz. 1430–1530 na ulicy Wojska Polskiego i Jana Pawła II w Kędzierzynie-Koźlu happening w ramach kampanii pro frekwencyjnej. Celem akcji była promocja tematu 10-lecia Polski w Unii Europejskiej oraz zachęcanie do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Uczniowie klasy I godnie reprezentowali klasę policyjną - marszem i śpiewem zachęcali przechodniów do udziału w wyborach. Natomiast uczniowie klasy II ( 6 osób przebranych w tradycyjne stroje szlacheckie) nieśli transparenty, rozdawali ulotki, balony i własnoręcznie zrobione flagi: UE i Polski.

Projekt prowadzi Centrum Edukacji Obywatelskiej. Towarzyszy on wszystkim wyborom i referendom w Polsce od 1995 roku. Uczestniczyło w nim dotąd ponad 2,5 miliona polskich uczniów. Wierzymy, że młody człowiek, który zagłosował w wyborach uczniowskich, weźmie również udział w wyborach, gdy będzie miał 18 i więcej lat.

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie