Jak zagłosowali uczniowie?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Znane są już wyniki wyborów uczniów. W poniedziałek, 19 maja, w całej Polsce odbyły się młodzieżowe wybory do Parlamentu Europejskiego Młodzi głosują 2014. Ponad 150 000 uczniów i uczennic poszło w do urn i oddało swoje głosy na komitety wyborcze zarejestrowane w całej Polsce. Do akcji realizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej przystąpiło blisko 1300 szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całej Polski.© Edunews.pl

1280 szkół wzięło udział w projekcie, przynajmniej 1077 z nich przeprowadziło wybory młodzieżowe. 3471 uczniów i uczennic realizowało projekt w swoich szkołach. 646 szkół przeprowadziło kampanie zachęcające dorosłych do głosowania. 759 szkół zrealizowało lekcje na temat Parlamentu Europejskiego i Unii Europejskiej. 184 szkoły przeprowadziły debaty dotyczące uczestnictwa młodych w rzeczywistości wyborczej oraz tematów aktualnie poruszanych w Unii Europejskiej.

Liczba uprawnionych: 249 882, liczba głosujących: 151 271 liczba głosów nieważnych 6987, liczba głosów ważnych 144 284. Frekwencja wyniosła 60, 57%, w gimnazjach: 65,02%, w szkołach ponadgimnazjalnych: 55,11%.

Uczniowie zorganizowali w swoich gminach kampanie profrekwencyjne, przekonując rodziców, sąsiadów i innych mieszkańców swojej gminy do udziału w głosowaniu 25 maja. Przed szkolnymi wyborami uczniowie odwiedzali stronę www.latarnikwyborczy.pl, sprawdzając, który z komitetów startujących w wyborach reprezentuje poglądy najbardziej zbliżone do ich własnych.

W tysiącach szkół trwały różnorodne akcje. Na stronie www.mlodzi.ceo.org.pl można przeczytać ponad 609 wciąż aktualizowanych relacji ze szkół. Oto przykłady:

Gimnazjum nr 2 w Zespole Szkół im. Józefa Piłsudskiego w Wesołej: Przygotowując Młodzieżowe Wybory do Parlamentu Europejskiego w naszym gimnazjum prowadzimy akcję edukacyjną wśród naszych kolegów i koleżanek. Przygotowaliśmy specjalną tablicę informacyjną dotyczącą Parlamentu Europejskiego, jak również naszego głosowania w dn. 19 maja. Przeprowadzamy także rozmowy indywidualne. Na terenie szkoły rozwiesiliśmy plakaty i ulotki wyborcze. Jednocześnie prowadzimy też aktywną akcję profrekwencyjną na terenie naszej miejscowości. W miejscach widocznych i często odwiedzanych rozwiesiliśmy plakaty zachęcające dorosłych do udziału w głosowaniu w dn. 25 maja. Roznosimy również ulotki do poszczególnych domów. Podobne ulotki rozdaliśmy także naszym szkolnym kolegom i koleżankom do przekazania dorosłym członkom swoich rodzin. Nasz nauczyciel - opiekun zachęcał również do udziału w głosowaniu podczas spotkania z rodzicami na wywiadówce szkolnej. Przygotowując się do udziału w projekcie nasz zespół uczestniczył w projekcie nasz zespół uczestniczył w specjalnych warsztatach szkoleniowych zorganizowanych przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Rzeszowie, dotyczących organizowania akcji profrekwencyjnej.

Gimnazjum w Starym Kurowie: We wtorek, 6 maja 2014 roku, wśród obu klas drugich przeprowadziliśmy eliminacje do szkolnego konkursu "1 z 10". Tych, którzy poradzili sobie najlepiej, czeka drugi etap konkursu. Uczniowie klas drugich mogli sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności w dziesięciu przygotowanych przez nas pytaniach.

Zespół Szkół nr 3 im. Mikołaja Reja w Kędzierzynie-Koźlu: W naszej szkole zorganizowano flash mob, w którym wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami. Ponadto uczniowie klasy I i II LOP zorganizowali w godz. 1430–1530 na ulicy Wojska Polskiego i Jana Pawła II w Kędzierzynie-Koźlu happening w ramach kampanii pro frekwencyjnej. Celem akcji była promocja tematu 10-lecia Polski w Unii Europejskiej oraz zachęcanie do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Uczniowie klasy I godnie reprezentowali klasę policyjną - marszem i śpiewem zachęcali przechodniów do udziału w wyborach. Natomiast uczniowie klasy II ( 6 osób przebranych w tradycyjne stroje szlacheckie) nieśli transparenty, rozdawali ulotki, balony i własnoręcznie zrobione flagi: UE i Polski.

Projekt prowadzi Centrum Edukacji Obywatelskiej. Towarzyszy on wszystkim wyborom i referendom w Polsce od 1995 roku. Uczestniczyło w nim dotąd ponad 2,5 miliona polskich uczniów. Wierzymy, że młody człowiek, który zagłosował w wyborach uczniowskich, weźmie również udział w wyborach, gdy będzie miał 18 i więcej lat.

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie