Odkryj warszawskie skarby

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Fundacja Think! zaprasza warszawskie szkoły ponadpodstawowe do udziału w projekcie edukacyjnym “Warszawskie skarby”, który łączy zdobywanie przez uczniów wiedzy o Warszawie ze zwiększaniem ich kompetencji cyfrowych. Projekt współfinansuje m. st. Warszawa.fot. CC-BY Futuredu - Edunews.pl, Flickr.com

Chcemy w projekcie zaprosić nauczycieli, by przeprowadzili z uczniami webquest na temat “Warszawskich skarbów” zachęcający ich do poszukiwania informacji o stolicy - jej zabytkach, kulturze, twórcach z nią związanych. Efektem webquestu będą uczniowskie filmy, które następnie wezmą udział w konkursie na najciekawszy obraz ukazujący dzieje i współczesność stolicy. Po ocenie jury twórcy najlepszych filmów zostaną nagrodzeni, a dla 4 nauczycieli – opiekunów zakupimy szkolenie e-learning poświęcone wszechstronnemu rozwojowi osobistemu.

Adres webquestu: http://www.miastoskarbow.blogspot.com.

Korzyści z przystąpienia do projektu

Do 10 szkół zgłoszonych do projektu w pierwszej kolejności zostanie wysłany e-poradnik „Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu”, który zawiera zbiór podpowiedzi dotyczących wykorzystania technologii informacyjnych w przekazywaniu wiedzy i umiejętności oraz e-publikację „Metoda Webquest. Poradnik dla nauczyciela”, który uczy mądrego wykorzystywania sieci do nauki i osobistego rozwoju.

Dla 8 szkół, które jako pierwsze wyrażą chęć współpracy, planujemy zrealizować zajęcia warsztatowe dla młodzieży na temat warsztatu filmowca chcącego przedstawiać kulturę i historię miasta.

Projekt zacznie się w czerwcu i kontynuowany będzie po wakacjach do listopada br. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie e-formularza – do 31.10.2014 r.

Regulamin konkursu oraz szczegółowe informacje o projekcie znajdują się na stronie www.skarbymiasta.pl.

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest członkiem e-redakcji Edunews.pl, koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie