Młody Obywatel zaprasza

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Chcesz zrealizować projekt, który da młodym ludziom szansę na „świeże spojrzenie” na ich najbliższą okolicę? Zastanawiasz się, jak umożliwić swoim uczniom podjęcie konkretnych działań we własnej miejscowości? A może zależy Ci na wyposażeniu ich w wiedzę i umiejętności przydatne w dalszym życiu? Jeśli tak, program Młody Obywatel jest właśnie dla Ciebie!fot. CEO

Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Fundacja BGK ogłaszają nabór do programu Młody Obywatel – edycja 2014/2015. Młody Obywatel to możliwość realizowania ciekawych projektów społecznych. Młody Obywatel to również szansa na poszerzenie własnych kompetencji. Umożliwia to uczestnictwo w profesjonalnych szkoleniach z zakresu pracy metodą projektu oraz szkoleniach z udziałem ekspertów. Dla najlepszych grup czekają dofinansowania kontynuacji przeprowadzonych projektów.

Młody Obywatel to piąta edycja program, w którym dotychczas wzięło udział prawie 500 szkół i innych podmiotów z całej Polski. Już 1700 młodych ludzi wspólnie z nami przeprowadziło swoje działania na rzecz okolicy!

Kto może wziąć udział w programie Młody Obywatel?

Młody Obywatel jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli szkół gimnazjalnych, których zachęcamy do realizacji programu w formie Gimnazjalnego Projektu Edukacyjnego. Do udziału zapraszamy również nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz opiekunów grup z innych instytucji oświatowych kulturalnych (np. domy kultury, stowarzyszenia, biblioteki). Nasze materiały przygotowaliśmy w prosty i przejrzysty sposób, tak aby każdy mógł z nich skorzystać, zaś proponowane przez nas metody pracy (gra miejska, mapy multimedialne, sztuka miejska) zainteresują uczestników w każdym wieku. Udział w programie jest bezpłatny.

Uczestnicy poprzednich edycji programu mogą kontynuować dotychczasowy projekt realizowany wspólnie z młodzieżą.

W ramach programu zapraszamy do wyboru jednego z trzech tematów:

  • "Lokalni architekci" (funkcjonalność i bezpieczeństwo przestrzeni publicznej) – zadaniem grupy projektowej jest sprawdzenie, jak wygląda ich okolica pod względem użyteczności dla jej mieszkańców (tereny zielone, place zabaw dla dzieci, podjazdy dla osób niepełnosprawnych itp.) a następnie przedstawienie zebranych informacji na mapie i zaprezentowanie lokalnej społeczności i władzom.
  • "Z(a)maluj na lokalnie” (sztuka miejska) – zadaniem grupy projektowej jest stworzenie szablonu, na którym znajdzie się hasło bądź motyw nawiązujący do lokalnej społeczności lub miejscowości a następnie (za zgodą odpowiednich instytucji i po konsultacjach ze społeczności) umieszczenie w przestrzeni, np. w postaci murala, baneru na szkolnym budynku.
  • "Rozegraj okolicę" (poznanie zasobów regionu i integracja społeczności lokalnej) – zadaniem grupy projektowej jest organizacja gry miejskiej dla lokalnej społeczności opartej na lokalnych zasobach (zabytki, miejsca ważne dla społeczności, legendy, okazy przyrody, itp.).

Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Na zgłoszenia czekamy do 14 września 2014 r. Udział w programie trwa jeden semestr szkolny, do lutego 2015 roku.

Jak się zgłosić? Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie programu: http://www.ceo.org.pl/pl/mlodyobywatel/form/rekrutacja-mlody-obywatel-20142015.

Szczegóły oraz harmonogram działań znajdują się na stronie: http://www.ceo.org.pl/pl/mlodyobywatel.

Informacji o programie udzielają także koordynatorki programu:
Agnieszka Jarmuł, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 22 825 05 50 w. 107
Judyta Ziętkowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 22 825 05 50 w. 103

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie