Młody Obywatel zaprasza

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Chcesz zrealizować projekt, który da młodym ludziom szansę na „świeże spojrzenie” na ich najbliższą okolicę? Zastanawiasz się, jak umożliwić swoim uczniom podjęcie konkretnych działań we własnej miejscowości? A może zależy Ci na wyposażeniu ich w wiedzę i umiejętności przydatne w dalszym życiu? Jeśli tak, program Młody Obywatel jest właśnie dla Ciebie!fot. CEO

Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz Fundacja BGK ogłaszają nabór do programu Młody Obywatel – edycja 2014/2015. Młody Obywatel to możliwość realizowania ciekawych projektów społecznych. Młody Obywatel to również szansa na poszerzenie własnych kompetencji. Umożliwia to uczestnictwo w profesjonalnych szkoleniach z zakresu pracy metodą projektu oraz szkoleniach z udziałem ekspertów. Dla najlepszych grup czekają dofinansowania kontynuacji przeprowadzonych projektów.

Młody Obywatel to piąta edycja program, w którym dotychczas wzięło udział prawie 500 szkół i innych podmiotów z całej Polski. Już 1700 młodych ludzi wspólnie z nami przeprowadziło swoje działania na rzecz okolicy!

Kto może wziąć udział w programie Młody Obywatel?

Młody Obywatel jest skierowany przede wszystkim do nauczycieli szkół gimnazjalnych, których zachęcamy do realizacji programu w formie Gimnazjalnego Projektu Edukacyjnego. Do udziału zapraszamy również nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych oraz opiekunów grup z innych instytucji oświatowych kulturalnych (np. domy kultury, stowarzyszenia, biblioteki). Nasze materiały przygotowaliśmy w prosty i przejrzysty sposób, tak aby każdy mógł z nich skorzystać, zaś proponowane przez nas metody pracy (gra miejska, mapy multimedialne, sztuka miejska) zainteresują uczestników w każdym wieku. Udział w programie jest bezpłatny.

Uczestnicy poprzednich edycji programu mogą kontynuować dotychczasowy projekt realizowany wspólnie z młodzieżą.

W ramach programu zapraszamy do wyboru jednego z trzech tematów:

  • "Lokalni architekci" (funkcjonalność i bezpieczeństwo przestrzeni publicznej) – zadaniem grupy projektowej jest sprawdzenie, jak wygląda ich okolica pod względem użyteczności dla jej mieszkańców (tereny zielone, place zabaw dla dzieci, podjazdy dla osób niepełnosprawnych itp.) a następnie przedstawienie zebranych informacji na mapie i zaprezentowanie lokalnej społeczności i władzom.
  • "Z(a)maluj na lokalnie” (sztuka miejska) – zadaniem grupy projektowej jest stworzenie szablonu, na którym znajdzie się hasło bądź motyw nawiązujący do lokalnej społeczności lub miejscowości a następnie (za zgodą odpowiednich instytucji i po konsultacjach ze społeczności) umieszczenie w przestrzeni, np. w postaci murala, baneru na szkolnym budynku.
  • "Rozegraj okolicę" (poznanie zasobów regionu i integracja społeczności lokalnej) – zadaniem grupy projektowej jest organizacja gry miejskiej dla lokalnej społeczności opartej na lokalnych zasobach (zabytki, miejsca ważne dla społeczności, legendy, okazy przyrody, itp.).

Uwaga! Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Na zgłoszenia czekamy do 14 września 2014 r. Udział w programie trwa jeden semestr szkolny, do lutego 2015 roku.

Jak się zgłosić? Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie programu: http://www.ceo.org.pl/pl/mlodyobywatel/form/rekrutacja-mlody-obywatel-20142015.

Szczegóły oraz harmonogram działań znajdują się na stronie: http://www.ceo.org.pl/pl/mlodyobywatel.

Informacji o programie udzielają także koordynatorki programu:
Agnieszka Jarmuł, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 22 825 05 50 w. 107
Judyta Ziętkowska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. 22 825 05 50 w. 103

(Źródło: Centrum Edukacji Obywatelskiej)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie