Opowieść o Żydach polskich - lekcja na żywo w każdej szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie zaprasza uczniów i nauczycieli do udziału w nowoczesnej lekcji historii transmitowanej 23 października 2014 bezpośrednio z wystawy stałej do szkół w całej Polsce.fot. Muzeum Historii Żydów Polskich

Wystawa opowiada o 1000-letniej historii Żydów polskich. W trakcie lekcji uczniowie poznają wystawę: przeniosą się do XVI-wiecznego Krakowa, staną pod zdobnym sklepieniem XVII-wiecznej synagogi w Gwoźdźcu i trafią na zatłoczoną ulicę międzywojennej Warszawy. Uczniowie szkół ponadpodstawowych przejdą też przez galerię opowiadającą o Zagładzie. Zwieńczeniem podróży będzie rozmowa na temat współczesnej społeczności żydowskiej w Polsce. 

"Zawartość merytoryczna wystawy oraz dedykowanej jej lekcji Opowieść o Żydach polskich uświadamiają widzom niezwykłe bogactwo kultury oraz złożoność dorobku Żydów polskich na przestrzeni tysiąca lat istnienia państwa polskiego. Akcentują organiczne niemal powiązania pomiędzy historią Polaków żydowskiego i nieżydowskiego pochodzenia. Jestem przekonana, że dla wielu spośród uczestników lekcji, a później odwiedzających Muzeum POLIN, fakt ten będzie jednym z największych odkryć. Jako nauczyciel przedmiotów społecznych nie mam wątpliwości, że zawartość wystawy oraz oferty edukacyjnej Muzeum POLIN, umożliwia nauczycielom realizację obszernych części podstawy programowej" – mówi Honorata Michalak, nauczycielka historii i wiedzy o społeczeństwie z IX LO im. J. Dąbrowskiego w Łodzi.

Podczas zajęć będzie działał również specjalny czat, przez który zarówno uczniowie, jak i nauczyciele, będą mogli na bieżąco zadawać pytania prowadzącym. Opowieść o Żydach polskich. Lekcja na żywo to doskonałe uzupełnienie szkolnego programu nauczania i możliwość zapoznania się z częścią wystawy stałej Muzeum POLIN.

"Kilka dni temu wraz z grupą licealistów mieliśmy okazję spędzić dzień na tzw. testowym zwiedzaniu wystawy głównej. Nie zdradzając zbyt wiele, mogę jedynie stwierdzić, że wszyscy uczniowie zaskakująco zgodnie i entuzjastycznie zadeklarowali chęć powrotu do Muzeum POLIN, co – jak sądzę – najlepiej potwierdza, że wystawa wszechstronnie spełnia swoje zadania oraz pokładane w niej nadzieje" – dodaje Monika Michalak.

Lekcja będzie dostępna bez logowania na stronie internetowej Muzeum POLIN, Narodowego Instytutu Audiowizualnego i Programu 1 Polskiego Radia – udział w niej jest bezpłatny. Aby w niej uczestniczyć, wystarczy komputer, rzutnik multimedialny oraz połączenie z internetem!

Patronami Opowieści o Żydach polskich. Lekcji na żywo są TVP Historia i Program 1 Polskiego Radia. Szkoły, które nie dysponują odpowiednim sprzętem lub dostępem do szerokopasmowego internetu, będą mogły obejrzeć transmisję na żywo w telewizji lub wysłuchać transmisji na antenie radia.

Terminy lekcji

23.10.2014, godz. 9:00-9:40
– lekcja dla szkół podstawowych opowiadająca o obyczajowości i kulturze żydowskiej

23.10.2014, godz. 11:30-12:10
– lekcja dla szkół ponadpodstawowych poruszająca tematykę tożsamości polskich Żydów

Wokół lekcji na żywo

Od 15 września ze strony projektu (www.polin.pl/lekcjanazywo) będzie można pobrać materiały, które pomogą nauczycielom przygotować się do lekcji. Tam również będzie można skorzystać z lekcji już po jej emisji i zapoznać się z bogatą ofertą edukacyjną Muzeum. Tytuły zajęć pozwalające na realizację podstawy programowej zostaną specjalnie wyodrębnione. W listopadzie uruchomiony zostanie trzymiesięczny kurs internetowy dla szkół wspólnie z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, który pozwoli pogłębić wiedzę zdobytą podczas lekcji na żywo. Tych lekcji nie można przegapić!

Oferta edukacyjna

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN zaprasza uczniów i nauczycieli również we wrześniu i październiku na zajęcia edukacyjne oraz bezpłatne warsztaty Od Joselewicza do Anielewicza, czyli udział Żydów w obronie Rzeczpospolitej połączonymi z wystawą Żyd, Polak, legionista 1914-1920. Po otwarciu wystawy stałej Muzeum POLIN szkoły otrzymają informacje o zupełnie nowej ofercie dydaktycznej.

Kontakt:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
t +48 604 459 546, + 48 22 379 37 29

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie