WTEM po raz drugi

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Od 1 do 31 października 2014 r. odbywa się rejestracja uczestników i uczestniczek II edycji Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej (WTEM). Pierwsza jego odsłona spotkała się z dużym zainteresowaniem i okazała ogromnym sukcesem. Jest to konkurs przygotowany przez Fundację Nowoczesna Polska dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy chcą sprawdzić swoje umiejętności i wiedzę w zakresie tradycyjnych i nowych mediów.fot. Fundacja Nowoczesna Polska

Wielki Turniej Edukacji Medialnej potrwa od listopada 2014 do kwietnia 2015 roku. Będzie składał się z trzech etapów: pierwszy to test on-line (18 listopada), drugi – projekt do samodzielnej realizacji (luty 2015), trzeci natomiast to zawody finałowe, które odbędą się w Warszawie (kwiecień 2015). Główną nagrodą w zmaganiach jest wyjazd na tygodniowy Digital Media Summer Camp, który odbędzie się na Mercer University w Macon (Georgia, USA). Uczestników konkursu zgłaszają opiekunowie – nauczyciele, bibliotekarze, animatorzy kultury, którzy muszą wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się pod adresem edukacjamedialna.edu.pl/WTEM. Znajdują się tam również informacje o konkursie, harmonogram oraz regulamin. Doskonałą pomocą w przygotowaniu się do zmagań turniejowych są zasoby serwisu edukacjamedialna.edu.pl. 

Celem konkursu Turnieju jest propagowanie edukacji medialnej i informacyjnej oraz kształtowanie świadomych użytkowników nowych mediów. Takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji oraz rozumieją język mediów. Tworzą swój wizerunek w sieci i nawiązują relacje w sposób przemyślany. Przestrzegają standardów etycznych, zwracają uwagę na bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu. Są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają oraz rozumieją prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.

W trosce o wysoki poziom merytoryczny Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej do współpracy zaproszone zostały instytucje i organizacje, które popularyzują i rozwijają edukację medialną w Polsce: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja 5Medium, Fundacja Evensa, Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW, Instytut Kultury Miejskiej oraz Stowarzyszenie Wikimedia Polska. Partnerzy instytucjonalni: Narodowy Instytut Audiowizualny, Akademia Leona Koźmińskiego, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Szczegółowych informacji o projekcie udziela: Paulina Ołtusek, 

tel. 22 621 30 17 | Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
http://edukacjamedialna.edu.pl | http://nowoczesnapolska.org.pl

Projekt dofinansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego:

fot. Fundacja Nowoczesna Polska

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie