Gimnazjaliści prowadzą firmy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy gimnazjaliści mogą prowadzić własną firmę? W jaki sposób zbadać rynek i jego potrzeby? Jak prowadzić skuteczny marketing? Odpowiedzi na te pytania poznają nauczyciele i uczniowie gimnazjów, którzy przystąpią do wiosennej edycji programu Młodzi Przedsiębiorczy. Do 18 lutego 2015 r. (lub do wyczerpania miejsc) trwa nabór do kolejnej edycji programu - kursu Prowadzimy własną firmę.fot. CEO

"Od marca do czerwca z uczestnikami kursu „Prowadzimy własną firmę” przejdziemy przez wszystkie najważniejsze etapy tworzenia przedsiębiorstwa" - mówi Maja Gruszczyńska z Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Uczestnicy kursu zdobędą umiejętności oraz praktyczne doświadczenia w zakresie: prowadzenia własnego przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości odzwierciedlającej realia rynkowe i administracyjne; umiejętności znajdywania sprzymierzeńców i partnerów; planowania i realizowania działań zespołowych, dysponowania i zarządzania ograniczonymi zasobami oraz analizowania ryzyka.

Udział w programie Młodzi Przedsiębiorczy pomaga nauczyć się jak organizować i realizować działania zespołowe, zarządzać pracą własną i innych, uzyskiwać i dawać informacje zwrotne. Pokazuje, w jaki sposób dysponować ograniczonymi środkami materialnymi, analizować ryzyko, promować swoje pomysły.

Dodatkowo organizatorzy przygotowali dla uczestników multimedialne lekcje, spotkania online z ekspertami a także publikacje i scenariusze zajęć o gospodarce i przedsiębiorczości. Na zakończenie programu odbędzie się uroczysta gala finałowa, na którą zaproszone zostaną najlepsze zespoły.

Projekt Młodzi Przedsiębiorczy jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy znajdą Państwo na stronie: www.mlodziprzedsiebiorczy.pl.

„Udział w Młodych Przedsiębiorczych dał nam możliwość lepszego poznania siebie, swoich możliwości i umiejętności. Zmusił do logicznego myślenia, oceny sytuacji, przeanalizowania rozmaitych problemów oraz podejmowania odpowiednich decyzji. Nauczył pracy w grupie i odpowiedzialności.” – mówią uczniowie Gimnazjum im. Świętej Jadwigi Królowej w Luborzycy.

„Udział w programie to dla nas świetna zabawa, ale przede wszystkim ważne doświadczenie. Całym zespołem doszliśmy do wniosku, iż w niedalekiej przyszłości moglibyśmy wspólnie zmienić internetową rzeczywistość na prawdziwą firmę.” – podsumowują uczniowie Gimnazjum nr 26 w Krakowie

Więcej informacji o programie: Magdalena Świderska, koordynatorka projektu Młodzi Przedsiębiorczy
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. tel: 22 659 62 05 wew. 105

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie