Grają i inwestują

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest jednym z ciekawszych narzędzi edukacji finansowej w Polsce. Właśnie zakończyła się część podstawowa jej 13. edycji. Wkrótce najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni spośród prawie 6800 zespołów reprezentujących ponad 800 szkół, odbiorą wkrótce dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.© Edunews.pl

SIGG jest projektem edukacyjnym skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, zainicjowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, która wspiera Fundację im. Lesława Pagi w jego organizacji. Poprzez grę i dobrą zabawę ma przybliżyć młodzieży (i nauczycielom) umiejętność poruszania się po rynku finansowym. Uczestnicy gry mogą wziąć także udział w kursie e-learning (sigg.edu.pl), w którym uczą się jak inwestować na giełdzie, poznają tajniki praw rządzących rynkiem, zdobywają wiedzę na temat notowań i składania zleceń giełdowych. Zdobyte w ten sposób umiejętności można zweryfikować dokonując transakcji giełdowych na platformie SIGG.

Grę uczniom polecają nauczyciele i uczestnicy poprzednich edycji - ze względu na możliwość poznania w praktyce zasad inwestowania, zdobycia umiejętności analizowania i opracowywania strategii działania, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie jest to cenne doświadczenie dla młodych ludzi, które przygotowuje ich do rynku pracy i samodzielności życiowej.

Jak to działa? Każdy zespół ma do dyspozycji wirtualne 100 tys. złotych. Od października 2014 do stycznia 2015 r. uczniowie inwestowali je w akcje spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, zmagając się z bardzo trudną sytuacją na rynku giełdowym. Przypomnijmy, że w czasie trwania 13. edycji SIGG, główny indeks giełdy WIG20 stracił ponad 6% wartości. Nie przeszkodziło to najlepszym zespołom o ponad 50% zwiększyć wartość swojego portfela inwestycyjnego, potwierdzając, że najmłodsze pokolenie Polaków coraz częściej aktywnie korzysta z projektów edukacyjnych, propagujących wiedzę ekonomiczną.

W tym roku szkolnym do gry przystąpiła rekordowa liczba zespołów – łącznie aż 22 420 uczestników! Zwycięzcami zostali:

  • I miejsce: Vision z I Liceum Ogólnokształcącego im. Henryka Sienkiewicz w Łańcucie (wartość portfela 150 822,09)
  • II miejsce: Topolówka 23 z III Liceum Ogólnokształcącego im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku (wartość portfela: 141 080,50)
  • III miejsce: muminki z Technikum nr 2 w Rzeszowie (wartość portfela: 130 686,16)

W marcu 2015 r. odbędzie się dalszy ciąg gry - dogrywka na kontraktach terminowych.

Więcej informacji: www.paga.org.pl. Kontakt: Aleksandra Gęsiarz, tel. (22) 537 73 36.

Organizatorzy: Fundacja im. Lesława A. Pagi, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Kurs SIGG.EDU.PL realizowany jest przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Patron Honorowy: Akcjonariat Obywatelski. Projekt dofinansowany przez: Narodowy Bank Polski, Fundację PZU, Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych.

Edunews.pl jest jednym z patronów medialnych przedsięwzięcia.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Zainteresowanych tym wątkiem pozamerytorycznym zapraszam na swój blog, gdzie jak się zdaje, Pan Pawe...
  • Written by Paweł
    Dziwię się, że Redakcja portalu edukacyjnego akceptuje używanie przez Autora języka pogardliwego wob...
  • Written by Adam Cichowicz
    Bardzo trafna uwaga. Moodle jest przecież pełną, systemową platformą stworzoną (i stale unowocześnia...
  • Written by Robert Raczyński
    Pani Joanno, dziękuję za te słowa. Choć Pani "klęski" dla wielu byłyby ogromnym osiągnięciem, pomaga...
  • Written by Robert Raczyński
    "...informował szkoły, aby podjęły działania, umożliwiające..." - Na co komu ministerstwo, które nie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie