Młodzi Polacy o Węgrzech, młodzi Węgrzy o Polsce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

"Droga ku wolności” to nowy projekt edukacji historycznej, skierowany do polskich i węgierskich licealistów. Uczniowie dowiedzą się o najważniejszych wydarzeniach II połowy XX wieku. Węgrzy poznają historię Polski, a Polacy – historię Węgier. Projekt realizuje Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Węgierskim Instytutem Kultury w Warszawie przy wsparciu Ambasady Węgier w Polsce.fot. sxc.hu

W pilotażową fazę projektu historycznego „Droga ku wolności” zaangażowanych jest 10 szkół polskich i 10 węgierskich. Zajęcia obejmują moduły tematyczne związane z historią najnowszą Polski i Węgier i mają na celu zapoznanie młodzieży z najważniejszymi wydarzeniami w obu krajach po II wojnie światowej. Lekcje będą przeprowadzane od lutego do czerwca br. w ramach zajęć z historii.

"„Droga ku wolności” to projekt, będący pierwszą inicjatywą w ramach naszej współpracy z Węgrami. W kolejnych latach będziemy tę współpracę rozwijać poprzez tworzone przez nas Centrum Współpracy Międzynarodowej w Grodnie koło Międzyzdrojów. Ośrodek stanie się miejscem spotkań i prowadzenia projektów o charakterze edukacyjnym" – mówi Marek Zagórski, Prezes Zarządu Fundacji EFRWP. "W tym konkretnym projekcie chcemy uczyć młodzież historii krajów, które po II wojnie światowej były po tej samej stronie „żelaznej kurtyny”. Szczególny nacisk kładziemy na wydarzenia z 1956 roku na Węgrzech, 1980-81 oraz 1989 w Polsce. W naszym przekonaniu, przypominanie o wspólnej, nieodległej przecież historii, pozwoli młodym Węgrom i Polakom lepiej się poznać i zrozumieć" – dodaje.

W dniach 16-18 stycznia br. w Krakowie nauczyciele wzięli udział w szkoleniu metodycznym przygotowującym do realizacji projektu. Podsumowaniem projektu „Droga ku wolności” będzie wykonanie pracy konkursowej, w tym jednego zadania we współpracy ze szkołą z kraju partnerskiego. Laureaci z polskich szkół wyjadą na kilkudniową wycieczkę na Węgry, a najlepsza grupa węgierska – do Polski.

Projekt „Droga ku wolności” został objęty patronatem TVP Historia.

Więcej informacji: http://www.efrwp.pl/edukacja/droga-ku-wolnosci.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie