Młodzi Polacy o Węgrzech, młodzi Węgrzy o Polsce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

"Droga ku wolności” to nowy projekt edukacji historycznej, skierowany do polskich i węgierskich licealistów. Uczniowie dowiedzą się o najważniejszych wydarzeniach II połowy XX wieku. Węgrzy poznają historię Polski, a Polacy – historię Węgier. Projekt realizuje Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej we współpracy z Węgierskim Instytutem Kultury w Warszawie przy wsparciu Ambasady Węgier w Polsce.fot. sxc.hu

W pilotażową fazę projektu historycznego „Droga ku wolności” zaangażowanych jest 10 szkół polskich i 10 węgierskich. Zajęcia obejmują moduły tematyczne związane z historią najnowszą Polski i Węgier i mają na celu zapoznanie młodzieży z najważniejszymi wydarzeniami w obu krajach po II wojnie światowej. Lekcje będą przeprowadzane od lutego do czerwca br. w ramach zajęć z historii.

"„Droga ku wolności” to projekt, będący pierwszą inicjatywą w ramach naszej współpracy z Węgrami. W kolejnych latach będziemy tę współpracę rozwijać poprzez tworzone przez nas Centrum Współpracy Międzynarodowej w Grodnie koło Międzyzdrojów. Ośrodek stanie się miejscem spotkań i prowadzenia projektów o charakterze edukacyjnym" – mówi Marek Zagórski, Prezes Zarządu Fundacji EFRWP. "W tym konkretnym projekcie chcemy uczyć młodzież historii krajów, które po II wojnie światowej były po tej samej stronie „żelaznej kurtyny”. Szczególny nacisk kładziemy na wydarzenia z 1956 roku na Węgrzech, 1980-81 oraz 1989 w Polsce. W naszym przekonaniu, przypominanie o wspólnej, nieodległej przecież historii, pozwoli młodym Węgrom i Polakom lepiej się poznać i zrozumieć" – dodaje.

W dniach 16-18 stycznia br. w Krakowie nauczyciele wzięli udział w szkoleniu metodycznym przygotowującym do realizacji projektu. Podsumowaniem projektu „Droga ku wolności” będzie wykonanie pracy konkursowej, w tym jednego zadania we współpracy ze szkołą z kraju partnerskiego. Laureaci z polskich szkół wyjadą na kilkudniową wycieczkę na Węgry, a najlepsza grupa węgierska – do Polski.

Projekt „Droga ku wolności” został objęty patronatem TVP Historia.

Więcej informacji: http://www.efrwp.pl/edukacja/droga-ku-wolnosci.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie