KASSK 2015 - Co dalej z cyfrową szkołą?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W ciągu kilkunastu ostatnich lat technologie informacyjne i komunikacyjne całkowicie przedefiniowały model komunikacji międzyludzkiej, zdeterminowały organizację czasu wolnego, a także wykształciły cyfrowy styl życia, który stał się podstawą zdobywania umiejętności oraz informacji. Aby rozmawiać o tych zmianach i ich wpływie na edukację szkolną, Gimnazjum im. Feliksa Szołdrskiego w Nowym Tomyślu zaprasza w dniach 10-12 kwietnia 2015 roku po raz 11. na Konferencję Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych.fot. Gimnazjum im. F. Szołdrskiego - KASSK 2014

W szkolnych ławach zasiadają dziś młodzi ludzie, na co dzień świetnie radzący sobie w cyfrowym świecie, „otrzaskani” z technologicznymi nowinkami, wyposażeni w najnowocześniejszy sprzęt. Pora, abyśmy nauczyli się wykorzystywać ten potencjał! Pora, abyśmy stali się dla nich atrakcyjni! Są to zadania, z których powinniśmy wywiązać się w perspektywie najbliższych lat, albowiem zmiany w świecie pociągnęły za sobą między innymi przedefiniowanie wymagań stawianych wchodzącym na rynek pracy absolwentom. A to właśnie ich sukces będzie wskaźnikiem skuteczności działania systemu polskiej edukacji, a co za tym idzie – efektywności naszego wysiłku. 

Jesteśmy świadomi wagi tych zadań, dlatego jako kadra Gimnazjum im. F. Szołdrskiego w Nowym Tomyślu od wielu lat zajmujemy się wdrażaniem nowoczesnych strategii nauczania. Interesuje nas nowoczesna dydaktyka prowadzona w nowoczesnej placówce, czyli takiej, w której technologię informacyjną wykorzystuje się na co dzień i gdzie ma ona istotny wpływ na przyjęty model kształcenia. Chętnie dzielimy się swoimi doświadczeniami z każdym, kto jest zainteresowany wizją nowoczesnej oświaty, między innymi organizując kolejne edycje Konferencji Administratorów Szkolnych Sieci Komputerowych. W dniach 10-12 kwietnia br., będąc jej gospodarzami po raz jedenasty, spróbujemy odpowiedzieć na pytanie "Co dalej z cyfrową szkołą?". W trakcie konferencji przyjrzymy się wizjom cyfrowej edukacji, zarówno temu co się powiodło, jak i temu, czego do tej pory nie udało się zrealizować, będziemy rozmawiać o przyszłości cyfryzacji polskich szkół, o pojawiających się przed nami szansach i o tym, jak je wykorzystać.

Przygotujemy wykłady, panele i warsztaty dla nauczycieli, liderów TIK, dyrektorów szkół i przedstawicieli samorządów lokalnych. Przyjrzymy się wykorzystaniu nowoczesnych technologii na wszystkich przedmiotach i etapach kształcenia. Zwrócimy uwagę na olbrzymią rolę informatyki w szkole, będziemy mówić o przywróceniu należnej jej rangi. Zaprosimy znakomitych prelegentów, przedstawicieli instytucji wspierających oświatę oraz nauczycieli-praktyków, którzy na co dzień stosują w swojej pracy pionierskie rozwiązania. Program przygotowywanego przez nas przedsięwzięcia jest niezwykle bogaty i powinien zaciekawić wszystkich zainteresowanych przyszłością edukacji.

Konferencję zainauguruje prof. Janusz Morbitzer wykładem "Cyfrowy świat - w stronę nowej szkoły", który zostanie poświęcony zdefiniowaniu miejsca szkolnictwa w zinformatyzowanym świecie, naszkicowaniu nowych etosów wyznaczających standardy pracy nauczyciela i ucznia oraz przedstawieniu społecznych oraz medialnych aspektów wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji.

Pierwszego dnia konferencji z pewnością warta polecenia jest także debata "ICT czy informatyka? Rola programowania w szkole", poświęcona możliwym kierunkom rozwoju informatyki w szkole. Paneliści, wśród których znajdą się m.in. prof. Stanisław Dylak i prof. Maciej M. Sysło, będą rozważać możliwe strategie rozwoju szkolnej informatyki i zastanawiać się, co jest bardziej pożądane dla rozwoju ucznia - wyposażanie warsztatu nauczycieli i uczniów w kolejne narzędzia czy - zgodnie z przygotowywaną przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji nową podstawą programową nauczania informatyki - położenie nacisku na kształcenie programowania i kodowania jako umiejętności wzmacniających rozwój umysłowy młodego człowieka, jego zdolności poznawcze, umiejętności analitycznego i krytycznego myślenia.

Jak co roku istotnym elementem konferencji jest wypełniający drugi i trzeci dzień blok warsztatowy. Część zajęć będzie realizowanych w formie lekcji odwróconych (flipped classroom), stwarzających możliwość wykorzystania wielu rozwiązań i narzędzi cyfrowych, np. zasobów platform edukacyjnych, e-podręczników czy zamieszczonych w Sieci materiałów audiowizualnych. Gospodarze zajęć jak co roku podzielą się autorskimi pomysłami na wykorzystanie ipadowych aplikacji do przygotowania i prowadzenia zajęć dydaktycznych. Uczestnicy warsztatów będą mieli okazję poznać narzędzia znajdujących się na rynku eDzienników oraz zasoby platform multimedialnych oraz e-learningowych; zostaną zapoznani z możliwościami wyposażonych w dotykowy ekran wielkoformatowych monitorów, łączącego funkcjonalności wielu urządzeń sprzętu typu all-in-one, komputerów nowej generacji czy mobilnych tablic interaktywnych; dowiedzą się, jak korzystać z płatnych i bezpłatnych e-podręczników oraz stworzonych i zamieszczonych w Sieci przez innych nauczycieli darmowych zasobów edukacyjnych, zobaczą lekcję przeprowadzoną z wykorzystaniem cyfrowego laboratorium. Warsztaty to także czas na zgłębianie strategii pracy w chmurze, wykorzystywania najnowocześniejszych systemów zdalnego testowania i ankietowania uczniów, wykorzystania TIK do nauki uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czy tworzenia sieciowego środowiska dla całej klasy.

Konferencję zamknie wykład prof. Jacka Pyżalskiego "Socjalizacja i internet - pomiędzy przesadzonymi zagrożeniami a utopijnymi korzyściami", w którym prelegent będzie obalał mity związane z korzyściami i zagrożeniami płynącymi z Internetu.

To tylko niektóre z punktów tegorocznej edycji konferencji. Szczegółowy program został zamieszczony na stronie konferencji http://www.kassk.pl/program_kassk.php

Jesteśmy przekonani, że proponowana tematyka KASSK-u, w której zwracamy uwagę na ogromne znaczenie technologii informacyjnej i jej wpływu już nie tylko na proces dydaktyczno-wychowawczy, ale i holistyczny obraz współczesnej szkoły, znajdzie szerokie grono odbiorców. Największym atutem naszego przedsięwzięcia jest to, że od lat konsekwentnie prezentujemy nie tyle „współczesne”, co dosłownie „przyszłościowe” rozwiązania wdrażane w polskiej edukacji.

Organizujemy KASSK po raz jedenasty, ponieważ jako kadra placówki noszącej zaszczytny tytuł Mentor School w ogólnoświatowym programie Partners in Learning jesteśmy otwarci na nowe technologie i innowacyjne formy kształcenia, możemy wiele zaoferować. Chcemy pokazać swoje rozwiązania i uczyć się od innych. A ponieważ przed laty jasno określiliśmy swoją misję i konsekwentnie ją realizujemy, udało nam się stworzyć e-Szkołę z prawdziwego zdarzenia. Pokażemy ją Wam!

W imieniu organizatorów:

Dariusz Stachecki, Grzegorz Piątas

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie