II edycja WTEM zakończona

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zakończyła się II edycja Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej. Jedenaście osób, które uzyskały najwyższe oceny podczas wcześniejszych etapów konkursu, walczyło o atrakcyjne nagrody: wyjazd na 10-dniowy obóz medialny Digital Media Summer Camp do USA, czytniki e-booków oraz intensywne kursy języka angielskiego prowadzone na Akademii Leona Koźmińskiego. Zwycięzcą okazał się 17-letni Piotr Kędziora z I Liceum Ogólnokształcącego im. A. J. ks. Czartoryskiego w Puławach.fot. Fundacja Nowoczesna Polska

II edycja Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej rozpoczęła się 18 listopada 2014 r. Tego dnia ponad 400 uczniów i uczennic szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski przystąpiło do rozwiązywania testu online, którego zakres tematyczny pokrywał się z podstawowym i zaawansowanym kursem edukacji medialnej.

Awans do drugiego etapu otrzymały 83 osoby, które zmierzyły się z wymagającym zadaniem, polegającym na stworzeniu projektu kampanii promującej czytelnictwo na podstawie zasobów biblioteki internetowej Wolne Lektury. Praca każdego z uczestników i uczestniczek miała składać się ze strategii oraz trzech przykładowych produktów kampanii. Z nadesłanych projektów do składu finałowego wybrano 12 osób. Zadania pierwszego i drugiego etapu oceniała Kapituła Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej w składzie: Anna Mierzecka - Uniwersytet Warszawski, Maria Adamiec - Fundacja Orange, Grzegorz Stunża - Uniwersytet Gdański, Magdalena Biernat - Fundacja Nowoczesna Polska.

Zadania, które postawiono 25 kwietnia przed Finalistami i Finalistkami były złożone i wymagały wykazania się wiedzą oraz umiejętnościami medialnymi, informacyjnymi oraz cyfrowymi. Pierwszym wyzwaniem było udzielenie pisemnych odpowiedzi na pięć pytań, które dotyczyły m.in. dostępności mediów, ekonomii uwagi oraz etyki dziennikarskiej. Następnie uczestnicy i uczestniczki wcielali się w rolę szyfrantów i szyfrantek - na podstawie zdobytych informacji szyfrowali swoje wiadomości i wykonywali infografikę, która miała stanowić instrukcję szyfrowania oraz przedstawiać korzyści płynące z takiego sposobu dbania o swoje bezpieczeństwo w Sieci. Ostatnim wyzwaniem była prezentacja efektów swojej pracy przed Jury.

Zwycięzcą II edycji Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej został Piotr Kędziora z I LO w Puławach, drugie miejsce zajął Jan Kundziołka - uczeń XVIII LO im. Jana Zamoyskiego w Warszawie, trzecia lokata przypadła natomiast Oldze Skiermunt z II LO im. Jana Zamoyskiego w Lublinie. Jury przyznało również dwa wyróżnienia: Szymonowi Mołczan z I LO im. KEN w Sanoku i Jakubowi Czubaszek - uczniowi VII LO im. J. Słowackiego w Warszawie, którzy szczególnie dobrze poradzili sobie z szyfrowaniem wiadomości. Otrzymali oni vouchery na intensywne kursy języka angielskiego, prowadzone w ramach szkoły letniej na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Uczestnikom i uczestniczkom podczas zmagań towarzyszyli nauczyciele, którzy wspierali ich przez cały czas trwania Turnieju.

Serdecznie dziękujemy wszystkim partnerom instytucjonalnym i merytorycznym za pomoc w organizacji WTEM. Jesteśmy również wdzięczni Kapitule Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej oraz członkom Jury za to, że poświęcili wiele czasu i energii, angażując się w to przedsięwzięcie. Jesteśmy przekonani, że bez wsparcia tylu osób i podmiotów nie udałoby się nam stworzyć tak atrakcyjnego i wartościowego konkursu.

Informacji na temat projektu udziela Paulina Ołtusek, koordynatorka Wielkiego Turnieju Edukacji Medialnej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 621-30-17.

Patronem honorowym projektu jest Ministerstwo Edukacji Narodowej. Projekt dofinansowany został ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Edunews.pl był jednym z patronów medialnych II edycji WTEM.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie