Zostań Mediaspołecznikiem

fot. Fundacja Culture Shock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczysz się w gimnazjum lub w szkole średniej? Interesują Cię dziennikarstwo społeczne, blogowanie i nowe technologie? Chcesz nauczyć się prowadzić bloga, montować filmy, tworzyć podcasty, memy, animacje? Zostań Mediaspołecznikiem!

Fundacja Culture Shock zaprezentowała internetową grę Mediaspołecznicy – nowatorskie narzędzie edukacyjne dla młodzieży. Gra przybliża świat nowych mediów, rozwija kompetencje cyfrowe, kształtuje umiejętności dziennikarskie. Celem gry jest także promocja niezależnego dziennikarstwa lokalnego, a jej efektem będą portale lokalne tworzone przez młodzież i rozwijane jako samodzielne strony internetowe po zakończeniu rozgrywki.

Każdy gracz może zostać „Mediaspołecznikiem” - dziennikarzem lokalnym lub blogerem, działając pod okiem robota Kito - mistrza dziennikarstwa ze świata mediów elektronicznych.

Młody adept sztuki dziennikarskiej poznaje niezbędne umiejętności i tajniki zawodu, uczy się m.in. jak założyć własnego bloga, jak umieszczać na nim zdjęcia i filmy, jak nagrywać dźwięki, tworzyć animacje, efekty wizualne, jak świadomie kreować swój wizerunek w sieci i bezpiecznie korzystać z internetu.

Gra dostępna jest online. Do przeprowadzenia rozgrywki potrzebny jest opiekun, który rejestruje konta młodzieży, umożliwiając jej tym samym rozpoczęcie działań, a także sprawdza wykonanie zadań i akceptuje je. Prowadzący przekazuje również wiedzę, pomaga grupie w wykonywaniu zadań, moderuje dyskusje.

Projekt "Mediaspołecznicy" ma zachęcić młodzież do aktywnego udziału w tworzeniu kultury, pomoże odbiorcom rozwijać umiejętności przydatne w życiu każdego człowieka (komunikatywność, kreatywność, pewność siebie, praca w zespole), ze szczególnym naciskiem na rozwój umiejętności dziennikarskich w multimedialnej rzeczywistości. Przyczyni się też do walki z wykluczeniem cyfrowym wśród młodych ludzi.

Gra oraz wszystkie materiały udostępnione są na licencji Creative Commons.

Projekt współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

(Źródło: Fundacja Culture Shock)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie