Spróbuj sił w konkursie "Milion na Bank"

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pewnie wiele osób marzy o tym, aby zarobić w życiu duże pieniądze. Wprawdzie pieniądze szczęścia nie dają (podobno), ale umiejętnością powiększania swojego majątku nikt zapewne by nie pogardzi. Na pewno przyda się w wielu sytuacjach w naszym życiu. Tylko skąd wziąć taką wiedzę, skoro gospodarować pieniędzmi uczymy się bardzo często na własnych błędach. Pomocą służą gry symulacyjne.

Fundacja Warszawski Instytut Bankowości i Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! organizują dla studentów uczelni wyższych konkurs wiedzy finansowej pt. „Milion na Bank“. Jego celem jest upowszechnianie wiedzy na temat rynku finansowego i jego produktów oraz umiejętności inwestowania i zarządzania finansami osobistymi. Konkurs organizowany jest w ramach wspólnej inicjatywy - sektorowego programu Bankowcy dla Edukacji oraz Programu Rozwoju Przedsiębiorczości „Tydzień dla Oszczędzania”.

Konkurs będzie miał charakter rozgrywki w ramach symulacji internetowej Pierwszy Milion. Do gry można zalogować się na stronie https://bde.gra.1milion.edu.pl w terminach 27 lutego - 12 marca 2017 roku w dowolnym czasie. Zakończenie gry nastąpi 12 marca o godzinie 23.59.

Rozpoczynając wirtualne życie i stojąc u progu zawodowej kariery, gracz podejmuje pierwszą pracę i próbuje pomnażać samodzielnie zarobione pieniądze. Od tego, gdzie ulokuje swoją wolną gotówkę, będzie zależało, jaki poziom zysku wypracuje. Utrzymywanie kosztów życia na możliwie niskim poziomie przy maksymalnie wysokim standardzie życia to ideał, do którego każdy dąży. Jeśli gracz właściwie zainwestuje posiadane środki, to od skali zgromadzonych oszczędności będzie zależał poziom wypracowanego zysku. Ale pamiętajmy, że nie można w życiu myśleć tylko o pieniądzach. Tak też jest w tej grze symulacyjnej. Trzeba również podejmować inne decyzje, które pomagają nam rozwijać się.

Aby wygrać należy zrealizować cel gry, czyli osiągnąć majątek równy 1 milionowi złotych w jak najmniejszej liczbie rund. Stały podgląd sytuacji w grze pozwala kontrolować pozycję w stawce i poznać kwoty dzielące poszczególnych uczestników. Do gry można przystępować kilka razy i osiągać coraz lepsze wyniki.

W konkursie mogą wziąć udział studenci wszystkich uczelni w Polsce. Aby stanąć w szranki i zdobyć cenne nagrody należy wejść na stronę konkursu www.wib.org.pl/milionnabank, zapoznać się z regulaminem, przejść do formularza rejestracyjnego i rozpocząć grę.

Nagrodzeni zostaną zwycięzcy w regionach, a spośród nich trójka najlepszych graczy otrzyma dodatkowo atrakcyjne nagrody finansowe z Programu „Tydzień dla Oszczędzania”. Wręczenie nagród nastąpi 28 marca w Warszawie podczas Kongresu Edukacji Finansowej 2017.

 

(Źródło: Warszawski Instytut Bankowości)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie