Akcja nowego spotu kampanii Ojczysty – dodaj do ulubionych rozgrywa się w wirtualnym świecie wnętrza telefonu komórkowego, w którym litery alfabetu pozbawiane są swoich „ogonków”, „kresek” i „kropek”. Spot, w którym dochodzi do groteskowych scen, w przewrotny sposób zachęca do używania polskich znaków diakrytycznych w komunikacji tekstowej i skierowany jest do młodzieży oraz dorosłych. Nie zabijaj polskich znaków!
Od 12 maja br. spot pokazywany jest między innymi na kanałach TVP oraz w Internecie na kanale Narodowego Centrum Kultury:
Kampania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Ojczysty – dodaj do ulubionych jest prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury od 2012 roku. Jej celem jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. Została uznana za najlepszą kampanię społeczną 2012 r.
(Źródło: Narodowe Centrum Kultury)