Projekt społeczny inspirowany reportażem

fot. reportazdziala.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ruszył nowy, ogólnopolski, interdyscyplinarny konkurs dla młodzieży w wieku 13-19 lat na projekt społeczny inspirowany reportażem #ReportażDziała, który wychodzi naprzeciw wyzwaniom w systemie kształcenia.

"To konkurs, w którym chcemy uczyć samodzielności i podejmowania inicjatywy, ale też - współodpowiedzialności i skutecznego reagowania na wyzwania, które młodzi ludzie dostrzegają w swojej okolicy." - mówi Joanna Zawada, koordynatorka konkursu.

W konkursie zadaniem uczniów jest stworzyć i przeprowadzić projekt społeczny inspirowany reportażem, który później przedstawią w relacji dziennikarskiej (artykule, podcaście, video itp.).

„Uczniowie sami wybierają reporterskie inspiracje, tematykę i formę projektu: czy będzie to inicjatywa obywatelska, nowa ekościeżka w okolicy, koncert charytatywny, pomoc potrzebującej rodzinie czy nowa aplikacja internetowa.” – zaznacza Joanna Zawada.

Projekt realizować można indywidualnie albo w grupach, samodzielnie lub pod opieką nauczyciela, niezależnie lub przy pomocy platformy edukacyjnej Zwolnieni z teorii: partnera konkursu i organizatora Olimpiady Praktycznej.

Na stronie konkursu: www.reportazdziala.com znaleźć można więcej informacji, m.in.:

  • inspiracje reporterskie;
  • wskazówki, od czego zacząć;
  • podpowiedzi, jak dobrze poprowadzić projekt i jak konstruować relację dziennikarską;
  • pomysły na działania;
  • regulaminy, instrukcje itp.

Konkurs organizowany jest przez Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego za Reportaż Literacki. Wspierają nas: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej, Platforma edukacyjna Zwolnieni z teorii, Turniej Reportażu im. Wandy Dybalskiej, Leadership Center, Projekt Raj na Ziemi, Fundacja im. Ryszarda Kapuścińskiego - Herodot.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie