Projekt społeczny inspirowany reportażem

fot. reportazdziala.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ruszył nowy, ogólnopolski, interdyscyplinarny konkurs dla młodzieży w wieku 13-19 lat na projekt społeczny inspirowany reportażem #ReportażDziała, który wychodzi naprzeciw wyzwaniom w systemie kształcenia.

"To konkurs, w którym chcemy uczyć samodzielności i podejmowania inicjatywy, ale też - współodpowiedzialności i skutecznego reagowania na wyzwania, które młodzi ludzie dostrzegają w swojej okolicy." - mówi Joanna Zawada, koordynatorka konkursu.

W konkursie zadaniem uczniów jest stworzyć i przeprowadzić projekt społeczny inspirowany reportażem, który później przedstawią w relacji dziennikarskiej (artykule, podcaście, video itp.).

„Uczniowie sami wybierają reporterskie inspiracje, tematykę i formę projektu: czy będzie to inicjatywa obywatelska, nowa ekościeżka w okolicy, koncert charytatywny, pomoc potrzebującej rodzinie czy nowa aplikacja internetowa.” – zaznacza Joanna Zawada.

Projekt realizować można indywidualnie albo w grupach, samodzielnie lub pod opieką nauczyciela, niezależnie lub przy pomocy platformy edukacyjnej Zwolnieni z teorii: partnera konkursu i organizatora Olimpiady Praktycznej.

Na stronie konkursu: www.reportazdziala.com znaleźć można więcej informacji, m.in.:

  • inspiracje reporterskie;
  • wskazówki, od czego zacząć;
  • podpowiedzi, jak dobrze poprowadzić projekt i jak konstruować relację dziennikarską;
  • pomysły na działania;
  • regulaminy, instrukcje itp.

Konkurs organizowany jest przez Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego za Reportaż Literacki. Wspierają nas: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stołeczne Centrum Edukacji Kulturalnej, Platforma edukacyjna Zwolnieni z teorii, Turniej Reportażu im. Wandy Dybalskiej, Leadership Center, Projekt Raj na Ziemi, Fundacja im. Ryszarda Kapuścińskiego - Herodot.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie