W Polskę wyruszyli #SuperKoderzy

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Trenerzy #SuperKoderów ruszyli w Polskę. Cel mają konkretny - przeszkolić 340 nauczycieli ze 170 szkół biorących udział w III edycji programu edukacji cyfrowej Fundacji Orange - #SuperKoderzy. Łącznie w 16 miastach w Polsce zrealizowanych zostanie 30 jednodniowych szkoleń z różnych ścieżek tematycznych.

Nauczyciele podczas szkoleń pod okiem wyspecjalizowanych edukatorów poznają podstawy programowania oraz prace z robotami. Wszystko po to, by od września móc dzielić się tą wiedzą z uczniami szkół podstawowych. Szkoły uczestniczące w #SuperKoderach mają do wyboru jedną z dziewięciu ścieżek tematycznych. Każda szkoła otrzymuje grant na zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki. Uczniowie na zajęciach, nie tylko będą pogłębiać wiedzę z danego przedmiotu, ale również poprzez zabawę uczyć się będą podstaw programowania, poznawać świat nowych technologii oraz obsługiwać roboty – Lofi, mBoty, Ozoboty – w zależności od wybranej ścieżki. W zeszłorocznej edycji programu #SuperKoderami zostało przeszło 3000 uczniów. Liczymy, że w tym roku grono #Superkoderów również licznie się powiększy.

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-12 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych. Na stronie https://superkoderzy.pl/scenariusze/ nauczyciele znajdą 9 zestawów ścieżek edukacyjnych po 12 szczegółowych scenariuszy lekcji atrakcyjnych dla uczniów i dopasowanych do podstawy programowej. Są one ogólnodostępne – mogą z nich korzystać wszystkie szkoły zainteresowane wprowadzaniem ciekawych zajęć z programowania i robotyki na zajęciach przedmiotowych.

Partnerami programu są: Fundacja Think! (także operator programu) oraz Akademia Młodego Hakera.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie