W Polskę wyruszyli #SuperKoderzy

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Trenerzy #SuperKoderów ruszyli w Polskę. Cel mają konkretny - przeszkolić 340 nauczycieli ze 170 szkół biorących udział w III edycji programu edukacji cyfrowej Fundacji Orange - #SuperKoderzy. Łącznie w 16 miastach w Polsce zrealizowanych zostanie 30 jednodniowych szkoleń z różnych ścieżek tematycznych.

Nauczyciele podczas szkoleń pod okiem wyspecjalizowanych edukatorów poznają podstawy programowania oraz prace z robotami. Wszystko po to, by od września móc dzielić się tą wiedzą z uczniami szkół podstawowych. Szkoły uczestniczące w #SuperKoderach mają do wyboru jedną z dziewięciu ścieżek tematycznych. Każda szkoła otrzymuje grant na zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki. Uczniowie na zajęciach, nie tylko będą pogłębiać wiedzę z danego przedmiotu, ale również poprzez zabawę uczyć się będą podstaw programowania, poznawać świat nowych technologii oraz obsługiwać roboty – Lofi, mBoty, Ozoboty – w zależności od wybranej ścieżki. W zeszłorocznej edycji programu #SuperKoderami zostało przeszło 3000 uczniów. Liczymy, że w tym roku grono #Superkoderów również licznie się powiększy.

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-12 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych. Na stronie https://superkoderzy.pl/scenariusze/ nauczyciele znajdą 9 zestawów ścieżek edukacyjnych po 12 szczegółowych scenariuszy lekcji atrakcyjnych dla uczniów i dopasowanych do podstawy programowej. Są one ogólnodostępne – mogą z nich korzystać wszystkie szkoły zainteresowane wprowadzaniem ciekawych zajęć z programowania i robotyki na zajęciach przedmiotowych.

Partnerami programu są: Fundacja Think! (także operator programu) oraz Akademia Młodego Hakera.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie