W Polskę wyruszyli #SuperKoderzy

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Trenerzy #SuperKoderów ruszyli w Polskę. Cel mają konkretny - przeszkolić 340 nauczycieli ze 170 szkół biorących udział w III edycji programu edukacji cyfrowej Fundacji Orange - #SuperKoderzy. Łącznie w 16 miastach w Polsce zrealizowanych zostanie 30 jednodniowych szkoleń z różnych ścieżek tematycznych.

Nauczyciele podczas szkoleń pod okiem wyspecjalizowanych edukatorów poznają podstawy programowania oraz prace z robotami. Wszystko po to, by od września móc dzielić się tą wiedzą z uczniami szkół podstawowych. Szkoły uczestniczące w #SuperKoderach mają do wyboru jedną z dziewięciu ścieżek tematycznych. Każda szkoła otrzymuje grant na zakup sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć w ramach wybranej ścieżki. Uczniowie na zajęciach, nie tylko będą pogłębiać wiedzę z danego przedmiotu, ale również poprzez zabawę uczyć się będą podstaw programowania, poznawać świat nowych technologii oraz obsługiwać roboty – Lofi, mBoty, Ozoboty – w zależności od wybranej ścieżki. W zeszłorocznej edycji programu #SuperKoderami zostało przeszło 3000 uczniów. Liczymy, że w tym roku grono #Superkoderów również licznie się powiększy.

#SuperKoderzy to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-12 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych. Na stronie https://superkoderzy.pl/scenariusze/ nauczyciele znajdą 9 zestawów ścieżek edukacyjnych po 12 szczegółowych scenariuszy lekcji atrakcyjnych dla uczniów i dopasowanych do podstawy programowej. Są one ogólnodostępne – mogą z nich korzystać wszystkie szkoły zainteresowane wprowadzaniem ciekawych zajęć z programowania i robotyki na zajęciach przedmiotowych.

Partnerami programu są: Fundacja Think! (także operator programu) oraz Akademia Młodego Hakera.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie