Ask an American czyli przepytujemy Amerykanów

fot. Łukasz Rumiński

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Ask an American” to projekt z języka angielskiego, a jego idea jest prosta – założyć kanał YouTube, stworzyć mini studio TV i publikować na kanale raz w tygodniu odcinek, w którym przepytujemy Amerykanów z różnych rzeczy, ucząc się przy tym angielskiego.

Początek początków

Najpierw otrzymaliśmy grant z Programu English Teaching Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Mieliśmy do wydania 10 tyś złotych i całość przeznaczyliśmy na sprzęt do studia: lustrzankę, mikrofony, soft boxy, statywy, program do edycji, green screen oraz drona. W realizacji projektu miała nam pomóc dwójka zaprzyjaźnionych Amerykanów – początkowo, bo kanał się rozwija i na nasze zaproszenia zaczyna odpowiadać coraz więcej ciekawych osób.

Rola uczniów

Każdy uczeń odpowiedzialny jest za przygotowanie scenariusza do własnego odcinka, opracowanie tematu i tytułu. Pytania mogą być czysto ciekawskie jak np. "Dlaczego Amerykanie mają tak białe zęby?" albo "Czy wchodząc do czyjegoś domu w USA należy ściągać obuwie?". Ma być zabawnie i ciekawie!

Goście w studio

Ulubioną YouTuberką moich uczniów jest Kasia Mecinski z kanału Fifty na Pół, Amerykanka polskiego pochodzenia, która obecnie mieszka w Japonii – wiele pomysłów na tematy odcinków zaczerpują właśnie od niej. Kiedy napisałem do Kasi z informacją o naszym projekcie i zapytałem czy może zostać naszym patronem, Kasia odpisała: Jestem akurat w Polsce, chętnie do was zawitam. I w taki sposób dzieciaki nakręciły z nią trzy odcinki. Wyobraźcie sobie jaką frajdę miały – móc przeprowadzić wywiad z osobą, którą się podziwia. Na razie opublikowaliśmy jeden odcinek:

Poza studiem

Nagrywać będziemy także w różnych lokacjach – pokażemy np. piękno pobliskiej Iławy, wybieramy się także do Ambasady USA w Warszawie. Wstępnie ustalone mamy też spotkanie z innym Amerykańskim YouTuberem, Kult America. Od siebie dodam jeszcze tylko, że jako nauczyciel zrealizowałem z uczniami już wiele projektów, które odnosiły mniejsze lub większe sukcesy ale żaden, dosłownie żaden nie dawał mi tyle frajdy co właśnie ten. My się po prostu bawimy robiąc to, co robimy.

Zachęcamy do subskrypcji - nasz kanał: youtube.com/askanamerican.

 

Notka o autorze: Łukasz Rumiński jest nauczycielem języka angielskiego w Zespole Szkół w Jamielniku w woj. warmińsko-mazurskim (obecnie na urlopie). Niniejszy wpis ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie