Ask an American czyli przepytujemy Amerykanów

fot. Łukasz Rumiński

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Ask an American” to projekt z języka angielskiego, a jego idea jest prosta – założyć kanał YouTube, stworzyć mini studio TV i publikować na kanale raz w tygodniu odcinek, w którym przepytujemy Amerykanów z różnych rzeczy, ucząc się przy tym angielskiego.

Początek początków

Najpierw otrzymaliśmy grant z Programu English Teaching Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Mieliśmy do wydania 10 tyś złotych i całość przeznaczyliśmy na sprzęt do studia: lustrzankę, mikrofony, soft boxy, statywy, program do edycji, green screen oraz drona. W realizacji projektu miała nam pomóc dwójka zaprzyjaźnionych Amerykanów – początkowo, bo kanał się rozwija i na nasze zaproszenia zaczyna odpowiadać coraz więcej ciekawych osób.

Rola uczniów

Każdy uczeń odpowiedzialny jest za przygotowanie scenariusza do własnego odcinka, opracowanie tematu i tytułu. Pytania mogą być czysto ciekawskie jak np. "Dlaczego Amerykanie mają tak białe zęby?" albo "Czy wchodząc do czyjegoś domu w USA należy ściągać obuwie?". Ma być zabawnie i ciekawie!

Goście w studio

Ulubioną YouTuberką moich uczniów jest Kasia Mecinski z kanału Fifty na Pół, Amerykanka polskiego pochodzenia, która obecnie mieszka w Japonii – wiele pomysłów na tematy odcinków zaczerpują właśnie od niej. Kiedy napisałem do Kasi z informacją o naszym projekcie i zapytałem czy może zostać naszym patronem, Kasia odpisała: Jestem akurat w Polsce, chętnie do was zawitam. I w taki sposób dzieciaki nakręciły z nią trzy odcinki. Wyobraźcie sobie jaką frajdę miały – móc przeprowadzić wywiad z osobą, którą się podziwia. Na razie opublikowaliśmy jeden odcinek:

Poza studiem

Nagrywać będziemy także w różnych lokacjach – pokażemy np. piękno pobliskiej Iławy, wybieramy się także do Ambasady USA w Warszawie. Wstępnie ustalone mamy też spotkanie z innym Amerykańskim YouTuberem, Kult America. Od siebie dodam jeszcze tylko, że jako nauczyciel zrealizowałem z uczniami już wiele projektów, które odnosiły mniejsze lub większe sukcesy ale żaden, dosłownie żaden nie dawał mi tyle frajdy co właśnie ten. My się po prostu bawimy robiąc to, co robimy.

Zachęcamy do subskrypcji - nasz kanał: youtube.com/askanamerican.

 

Notka o autorze: Łukasz Rumiński jest nauczycielem języka angielskiego w Zespole Szkół w Jamielniku w woj. warmińsko-mazurskim (obecnie na urlopie). Niniejszy wpis ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie