Aktualizacja systemu. Jak technologia zmienia edukację

fot. CDT

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak wykorzystać innowacje w tworzeniu środowiska edukacyjnego, w którym każdy może się rozwijać? Czy technologia sprawdza się w edukacji nastawionej na kształcenie kompetencji przyszłości? A jeśli tak, to dlaczego? Wystawa w Centralnym Domu Technologii pt. „Aktualizacja systemu. Jak technologia zmienia edukację” jest zaproszeniem do refleksji na ten temat.

Żyjemy w nieustannie zmieniającym się świecie. Wiele zawodów, które będziemy wykonywać za 30 lat, dziś jeszcze nie istnieje. Dotychczasowe systemy kształcenia koncentrują się na treściach i formach nauczania, nie są więc odpowiedzią na wyzwania przyszłości. Konieczność zmiany w myśleniu o edukacji jest nieuchronna.

Centralny Dom Technologii został stworzony, by promować innowacyjny model nauczania, w którym wszyscy, bez względu na wiek, mogą w praktyce kształcić technologiczne (i nie tylko) kompetencje przyszłości. Najnowsza wystawa przekonuje, że uczenie się powinno towarzyszyć nam przez całe życie.

Rozwiązywanie problemów, elastyczność poznawcza, współpraca, kreatywność czy inteligencja emocjonalna to tylko niektóre z kompetencji przyszłości, nad którymi będzie można popracować podczas aktywnego zwiedzania wystawy. Dziewięć interaktywnych stanowisk zaprasza zarówno małych, jak i dorosłych zwiedzających Centralny Dom Technologii do rozwiązywania zagadek, programowania robotów i wielu innych aktywności.

„Wraz z otwarciem wystawy „Aktualizacja systemu” w CDT zmieniamy także samą formułę wystawy. W nowej odsłonie wydłużamy czas jej trwania oraz mocniej stawiamy na możliwość interakcji i doświadczania. Dodatkowo, ekspozycję obudowujemy cyklem wydarzeń, a całość łączymy pod parasolem technologii dla edukacji.” – mówi Inga Kasak, kierownik projektu CDT w Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju. „Świat błyskawicznie się zmienia, musi się zmieniać również edukacja. CDT jest jednym z programów Polskiego Fundusz Rozwoju, który wdraża w życie inicjatywy dla lepszego dopasowania edukacji do realiów rynku pracy.” – dodaje Kasak.

Celem wystawy „Aktualizacja systemu” jest refleksja nad kierunkami zmian w edukacji. Wystawa zachęca do tworzenia nie jednej, ale wielu wizji szkoły i edukacji przyszłości. Właśnie te wizje będzie można poznać odwiedzając w najbliższym czasie Centralny Dom Technologii.

Przez najbliższe pół roku wystawie towarzyszyć będzie wiele wydarzeń, które mają za zadanie skłaniać do refleksji na temat edukacji. Na spotkaniach, debatach, konferencjach i warsztatach będziemy wspólnie zastanawiać się, jak przygotować się do wyzwań świata przyszłości.

„Wystawa opowiada o związku edukacji i technologii przy pomocy wybranych kompetencji przyszłości. Chcemy zaproponować model uczenia się oparty na doświadczaniu i eksperymentowaniu. Pokazujemy, jak przy pomocy technologii kształtować umiejętności, które pozwolą nam lepiej funkcjonować w świecie jutra.” – zaznacza Agnieszka Mysiak-Wrzeszcz, kuratorka wystawy w CDT.

Wystawa trwać będzie do 31 sierpnia 2020 roku. Wstęp wolny. Więcej informacji: https://cdt.pl/.

 

(Źródło: CDT)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie