Dla Konstruktorów Marzeń

fot. CN Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Znasz to uczucie, gdy widzisz jakiś problem i zastanawiasz się, co można z nim zrobić? Twój mózg uruchamia procesy, by poradzić sobie z rozwiązaniem tej drażniącej sytuacji. Chcesz, by problem zniknął, wiesz, że można się nim zająć, ale zawsze coś stoi na przeszkodzie. Nie tym razem – Centrum Nauki Kopernik ogłasza konkurs grantowy dla Konstruktorów Marzeń!

Znajdź dowolny problem w swojej okolicy (klasie, szkole, terenie przy szkole, na osiedlu, w dzielnicy, mieście, gminie), zastanów się, jak możesz go rozwiązać przy użyciu zbudowanego własnoręcznie Narzędziownika (ang. Makerspace). Problem nie musi być rozwiązany całkowicie, ważne by go ograniczyć, żeby przestał być uciążliwy.

Przykład? Wyobraź sobie, że masz w klasie zanieczyszczone powietrze. Wietrzenie nic nie daje, bo za oknem panuje gryzący smog. Rozwiązaniem tego problemu może być zbudowanie oczyszczacza powietrza. A może dokucza Wam hałas na szkolnym korytarzu? Własnej konstrukcji ścianki wygłuszające, z systemem pomiaru poziomu głośności, mogą być świetnym rozwiązaniem. Macie wolne miejsce w szkolnym ogródku, ale nic nie chce tam rosnąć? Spróbujcie budowy stacji kontroli parametrów wegetacji roślin z systemem automatycznego podlewania! A może zastanawiacie się jak zmniejszyć objętość wyrzucanych śmieci i macie w głowie świetny pomysł na zgniatarkę do butelek? Każdy problem można rozwiązać na wiele sposobów. Wszystko zależy od Was…

Konkurs – pod hasłem „Rozwiąż problem” – jest dla dzieci i młodzieży w wieku 8-19 lat wraz z opiekunem/opiekunami. Uczestnicy mogą być przedstawicielami wszelkich inicjatyw edukacji formalnej i poza formalnej, które nie pobierają opłat za prowadzone zajęcia.

W konkursie można zdobyć mini-grant o wysokości nawet 3500zł.

Najpierw jednak należy wypełnić i do 8 marca przesłać formularz. Uczestnicy – po zdiagnozowaniu problemu do rozwiązania – powinni wyszukać i zgromadzić niezbędne narzędzia, we współpracy z opiekunem zaplanować zadania i podzielić je między sobą, przejść przez proces opisu projektu, by w formularzu konkursowym umieć nazwać swój wynalazek, uzasadnić i udokumentować swoje działania. Dokumentacja to zdjęcia z przygotowań, np. z konstruowania własnego Narzędziownika (może być najprostszy, niczym szafka z półkami na kółkach, ale zrobiona własnoręcznie), plany zadaniowe, rysunki, notatki ze spotkań i postępów prac nad wynalazkiem, refleksje dotyczące tego, co można by zrobić inaczej, gdyby było dodatkowe wsparcie lub czym chcieliby się podzielić z tymi, którzy pójdą w ich ślady.

Następna nagroda czeka na uczestników konkursu w październiku. Zwycięzcy mini-grantów, którzy do końca września 2020 rozwiążą problem albo wykonają konstrukcję, prosty schemat lub makietę wynalazku, które uczynią problem mniej dotkliwym, zostaną zaproszeni do Centrum Nauki Kopernik, na prezentacje podczas Festiwalu Przemiany (8-11.X.2020 r.)

Zobacz regulamin konkursu, wypełnij formularz konkursowy, prześlij do 8 marca br. Tutaj więcej inspiracji i szczegółów

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie