Dla Konstruktorów Marzeń

fot. CN Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Znasz to uczucie, gdy widzisz jakiś problem i zastanawiasz się, co można z nim zrobić? Twój mózg uruchamia procesy, by poradzić sobie z rozwiązaniem tej drażniącej sytuacji. Chcesz, by problem zniknął, wiesz, że można się nim zająć, ale zawsze coś stoi na przeszkodzie. Nie tym razem – Centrum Nauki Kopernik ogłasza konkurs grantowy dla Konstruktorów Marzeń!

Znajdź dowolny problem w swojej okolicy (klasie, szkole, terenie przy szkole, na osiedlu, w dzielnicy, mieście, gminie), zastanów się, jak możesz go rozwiązać przy użyciu zbudowanego własnoręcznie Narzędziownika (ang. Makerspace). Problem nie musi być rozwiązany całkowicie, ważne by go ograniczyć, żeby przestał być uciążliwy.

Przykład? Wyobraź sobie, że masz w klasie zanieczyszczone powietrze. Wietrzenie nic nie daje, bo za oknem panuje gryzący smog. Rozwiązaniem tego problemu może być zbudowanie oczyszczacza powietrza. A może dokucza Wam hałas na szkolnym korytarzu? Własnej konstrukcji ścianki wygłuszające, z systemem pomiaru poziomu głośności, mogą być świetnym rozwiązaniem. Macie wolne miejsce w szkolnym ogródku, ale nic nie chce tam rosnąć? Spróbujcie budowy stacji kontroli parametrów wegetacji roślin z systemem automatycznego podlewania! A może zastanawiacie się jak zmniejszyć objętość wyrzucanych śmieci i macie w głowie świetny pomysł na zgniatarkę do butelek? Każdy problem można rozwiązać na wiele sposobów. Wszystko zależy od Was…

Konkurs – pod hasłem „Rozwiąż problem” – jest dla dzieci i młodzieży w wieku 8-19 lat wraz z opiekunem/opiekunami. Uczestnicy mogą być przedstawicielami wszelkich inicjatyw edukacji formalnej i poza formalnej, które nie pobierają opłat za prowadzone zajęcia.

W konkursie można zdobyć mini-grant o wysokości nawet 3500zł.

Najpierw jednak należy wypełnić i do 8 marca przesłać formularz. Uczestnicy – po zdiagnozowaniu problemu do rozwiązania – powinni wyszukać i zgromadzić niezbędne narzędzia, we współpracy z opiekunem zaplanować zadania i podzielić je między sobą, przejść przez proces opisu projektu, by w formularzu konkursowym umieć nazwać swój wynalazek, uzasadnić i udokumentować swoje działania. Dokumentacja to zdjęcia z przygotowań, np. z konstruowania własnego Narzędziownika (może być najprostszy, niczym szafka z półkami na kółkach, ale zrobiona własnoręcznie), plany zadaniowe, rysunki, notatki ze spotkań i postępów prac nad wynalazkiem, refleksje dotyczące tego, co można by zrobić inaczej, gdyby było dodatkowe wsparcie lub czym chcieliby się podzielić z tymi, którzy pójdą w ich ślady.

Następna nagroda czeka na uczestników konkursu w październiku. Zwycięzcy mini-grantów, którzy do końca września 2020 rozwiążą problem albo wykonają konstrukcję, prosty schemat lub makietę wynalazku, które uczynią problem mniej dotkliwym, zostaną zaproszeni do Centrum Nauki Kopernik, na prezentacje podczas Festiwalu Przemiany (8-11.X.2020 r.)

Zobacz regulamin konkursu, wypełnij formularz konkursowy, prześlij do 8 marca br. Tutaj więcej inspiracji i szczegółów

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie