Bądź kumplem, nie dokuczaj - wykorzystaj materiały o życzliwości

fot. Cartoon Network

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W ramach tegorocznej edycji akcji Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” udostępniono zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami. Myślą przewodnią tych treści jest hasło: „Bądź życzliwy: dla siebie i dla innych!”. Do kumpelskich zachowań i przeciwdziałania dokuczaniu zachęca Ambasador – Kamil Stoch.

Wszystkie elementy edukacyjne zostały opracowane tak, aby można ich użyć do pracy z grupą zarówno w klasie, jak i podczas lekcji online. Część zadań uczniowie/uczennice realizują po zajęciach – samodzielnie lub w małych zespołach. W tym roku zaproponowano poruszenie z uczniami i uczennicami tematu życzliwości na trzech poziomach:

  • w stosunku do siebie – jak mogą zadbać o własny dobrostan i być odpowiedzialnym/odpowiedzialną za siebie;
  • w stosunku do innych – co zrobić, by inni czuli się przy dobrze,
  • we wspólnocie – jak tworzyć w najbliższym otoczeniu (np. w grupie szkolnej, klasowej) miejsca życzliwości, w których każda osoba jest widoczna, wzmacniana, włączana i współpracująca.

Scenariusze lekcji, minizadania i mikroprojekty, a także przewodnik metodyczny zostały opracowane przy wsparciu metodycznym i merytorycznym Centrum Edukacji Obywatelskiej, a ich autorkami są współpracujące z fundacją od wielu lat nauczycielki ze szkół podstawowych.

Każda klasa, która dołączy do akcji, może otrzymać certyfikat Klubu Kumpli. Zasady są dostępne na stronie: https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl/#/dla-szkol

Czy Kamil Stoch jest dobrym kumplem?

W tym roku do akcji dołączył jeden z najlepszych polskich skoczków narciarskich – Kamil Stoch.

Sport uczy cierpliwości, wytrwałości, ale również zasad fair play i koleżeństwa, dlatego uznałem, że udział w kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj!" jest moją powinnością. Celem kampanii jest promowanie życzliwych postaw i przeciwdziałanie dokuczaniu. Takimi wartościami powinniśmy się kierować już od najmłodszych lat – twierdzi Ambasador.

Na kanale YouTube marki pojawiły się materiały, w których Kamil Stoch odpowiada na pytania uczniów:

 

Partnerzy kampanii

Honorowy patronat nad kampanią Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” objął Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. W gronie partnerów znaleźli się: Librus, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Orange, Lifetube, Pracownia psychologiczna NINTU i klub sportowy Eve-nement. Patronami medialnymi zostali: Magazyn Kumpel, Victor Junior, WP, Mama:du, Dad:hero i Edunews.pl.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie