Zdjęcia satelitarne w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przedstawić i omówić wybrane zjawiska za pomocą zdjęć satelitarnych? Jak zdobyć wiedzę, która posłuży Ci do przygotowania ciekawych zajęć lekcyjnych w oparciu o nowoczesne technologie? Zapisz się na bezpłatny kurs online, a zyskasz dostęp do wartościowych treści.

Centrum Nauki Kopernik zaprasza na kurs nauczycielki/li ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zaczynających pracę ze zdjęciami satelitarnymi.

Poruszane zagadnienia są opisane prostym językiem, co sprawia, że pozornie trudne w użyciu narzędzia satelitarne mogą stać się pomocnym źródłem materiałów, przydatnych na lekcjach przyrody, geografii, fizyki, biologii, WOSu czy jęz. angielskiego.

Sam/a możesz wybrać moduł , czyli interesującą Cię część kursu i w dowolnym czasie oraz tempie, zapoznać się z jego treścią. Polecamy zacząć od pierwszych dwóch, które wyposażą Cię w umiejętności przydatne przy kolejnych omawianych tematach.

Moduł 1 - Zdjęcia satelitarne. W module pierwszym wchodzimy w świat zdjęć satelitarnych. Zaczniemy od tego, czym są satelity i po co z nich korzystać. Przejdziemy przez ich typy, żeby skończyć na podstawach fizyki stojącej za powstawaniem tych zdjęć, które będziemy w kolejnych modułach analizować.

Moduł 2 - Szukanie zdjęć. W module drugim skupimy się na narzędziu. Będzie nim przeglądarka EO Browser. Zapoznasz się z tą prostą w obsłudze przeglądarką zdjęć z przeróżnych satelitów. Wspólnie przejdziemy przez proces tworzenia filmików, obrazujących zmiany zachodzące na danym obszarze, w danym czasie.

Zapisz się!

Więcej szczegółów tutaj.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...
Ja bym dodał trzecią grupę, do której sam się zaliczam: "ekonomiści", którzy rozważają, czy STAĆ NAS...
Tylko jedna trzecia czuje, że ma problemy? Poza centrami miast wojewódzkich ma je raczej WIĘKSZOŚĆ, ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Scenariusze rozwoju zawodu nauczyciela w Polsce
Nie wiem, kto nie był świadomy przedstawionych tu, głównych wyników tego raportu jeszcze przed jego ...
Samotność w sieci nie jest dobra

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie