Zdjęcia satelitarne w szkole

fot. domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak przedstawić i omówić wybrane zjawiska za pomocą zdjęć satelitarnych? Jak zdobyć wiedzę, która posłuży Ci do przygotowania ciekawych zajęć lekcyjnych w oparciu o nowoczesne technologie? Zapisz się na bezpłatny kurs online, a zyskasz dostęp do wartościowych treści.

Centrum Nauki Kopernik zaprasza na kurs nauczycielki/li ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zaczynających pracę ze zdjęciami satelitarnymi.

Poruszane zagadnienia są opisane prostym językiem, co sprawia, że pozornie trudne w użyciu narzędzia satelitarne mogą stać się pomocnym źródłem materiałów, przydatnych na lekcjach przyrody, geografii, fizyki, biologii, WOSu czy jęz. angielskiego.

Sam/a możesz wybrać moduł , czyli interesującą Cię część kursu i w dowolnym czasie oraz tempie, zapoznać się z jego treścią. Polecamy zacząć od pierwszych dwóch, które wyposażą Cię w umiejętności przydatne przy kolejnych omawianych tematach.

Moduł 1 - Zdjęcia satelitarne. W module pierwszym wchodzimy w świat zdjęć satelitarnych. Zaczniemy od tego, czym są satelity i po co z nich korzystać. Przejdziemy przez ich typy, żeby skończyć na podstawach fizyki stojącej za powstawaniem tych zdjęć, które będziemy w kolejnych modułach analizować.

Moduł 2 - Szukanie zdjęć. W module drugim skupimy się na narzędziu. Będzie nim przeglądarka EO Browser. Zapoznasz się z tą prostą w obsłudze przeglądarką zdjęć z przeróżnych satelitów. Wspólnie przejdziemy przez proces tworzenia filmików, obrazujących zmiany zachodzące na danym obszarze, w danym czasie.

Zapisz się!

Więcej szczegółów tutaj.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie