Szkoła, w której młodzi zdobywają kompetencje przyszłości - włącz się

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jeszcze tylko do 10 listopada trwa rekrutacja do pilotażowej edycji nowego programu edukacyjnego organizowanego przez Samsung - Solve for Tomorrow. Program skierowany jest do uczniów ze szkół ponadpodstawowych, którzy działając w 3 lub 4 osobowych zespołach, razem z nauczycielem w roli opiekuna, mają szansę rozwijać się, zdobywać nowe umiejętności kluczowe na rynku pracy i realizować projekty odpowiadające na potrzeby lokalnej społeczności.

Solve For Tomorrow to program, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata w obszarze klimatu, zdrowia i bezpieczeństwa. To przestrzeń do wspólnej nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania innowacyjnych rozwiązań. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości w pokoleniu nastolatków i młodych dorosłych. Dzięki udziałowi w programie w przyszłości będą oni lepiej przygotowani do współpracy przy zarówno lokalnych, jak i globalnych działaniach niezależnie od ich tematyki.

Program Samsung Solve for Tomorrow zachęca młodych do innowacyjnego myślenia, twórczego rozwiązywania problemów i pracy zespołowej. Młode umysły mają moc wprowadzania pozytywnych zmian w społeczeństwie, a program Samsung Solve for Tomorrow pomaga uczestnikom rozwijać umiejętności, które wykraczają daleko poza kompetencje techniczne. Oprócz głębokiego zrozumienia lokalnego kontekstu, uczestnicy projektu rozwiną umiejętności współpracy, krytycznego myślenie, kreatywność i komunikatywność. Dodatkowo działania w programie będą prowadzone w duchu edukacji STEAM (science, technology, engeeneering, srts, math), związanej z tak zwanymi przedmiotami ścisłymi, technologią i sztuką. Samsung Solve for Tomorrow zachęca młodych ludzi do stosowania podejścia STEAM w poszukiwaniu kreatywnych rozwiązań różnych problemów. Do tego projekty zespołowe będą realizowane według modelu Design Thinking - procesu myślenia projektowego pozwalającego zająć się wyzwaniem w uporządkowany, przemyślany i angażujący sposób.

Zespoły zakwalifikowane do programu Solve for Tomorrow otrzymają wsparcie w postaci szkoleń i mentoringu od trenerów Solve for Tomorrow i pracowników Samsunga, którzy będą pełnić rolę doradców-wolontariuszy. Dla drużyn (a także dla nauczycieli i szkół), których projekty zostaną najwyżej ocenione, przewidziane są cenne nagrody rzeczowe i finansowe.

Chcesz zaszczepić w swojej szkole edukację jutra? Chcesz, aby kompetencje przyszłości na stałe zagościły w Twoich działaniach edukacyjnych? Chcesz kształtować w swoich uczniach i uczennicach postawę aktywistyczną? Dołącz wraz z nimi do programu Solve for Tomorrow.

Formularz aplikacyjny oraz więcej informacji o programie: http://solvefortomorrow.pl/.

A więcej o programie w poniższym wystąpieniu podczas konferencji INSPIR@CJE 2021:

Zapraszamy do udziału!

***

Konferencja INSPIR@CJE 2021 odbyła się w Warszawie w dniach 25-26 września 2021 r. Uczestniczyło w nich blisko 300 nauczycieli z całego kraju. Organizatorami były: Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! i Edunews.pl. Partner merytoryczny: Superbelfrzy RP.
Partnerzy: Amazon, Samsung, Cartoon Network, Learnetic, Skriware, Wydawnictwo Pedagogiczne Operon, ZłotyNauczyciel.pl, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Wszystkim Partnerom dziękujemy za wsparcie tego wydarzenia edukacyjnego.

 

Notka o autorce: Iwona Brzózka-Złotnicka jest polonistką, bibliotekarką i animatorką kultury. Specjalizuje się w wykorzystaniu nowych technologii w procesie nauczania i uczenia się. Wspiera nauczycieli, rodziców i uczniów w zdobywaniu kompetencji przyszłości. Prezeska Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, w ramach którego realizuje ogólnopolskie projekty dotyczące edukacji cyfrowej, m.in. Zaprogramuj Przyszłość, Centrum Mistrzostwa Informatycznego. Współtwórczyni i koordynatorka m.in. takich programów jak Mistrzowie Kodowania, CyfrOFFy kONtakt dla Samsung, z którym też rozpoczyna nową przygodę w pilotażowym programie Solve for Tomorrow.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie