Schoolovision, czyli o europejskim uczniowskim śpiewaniu

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Współpraca na poziomie europejskim otwiera szkołom, nauczycielom i uczniom szerokie możliwości – dobrze, że coraz więcej placówek włącza się w różne działania realizowane w ramach programu Erasmus Plus czy e-Twinning. Warto pokazywać ich sukcesy, aby tym samym zachęcać kolejne szkoły do udziału w projektach europejskich i nawiązywania bieżącej współpracy z zagranicznymi szkołami i instytucjami edukacyjnymi.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Bogatyni, tzw. „Jedynka”, to placówka, która na co dzień wykorzystuje potencjał i kreatywność dzieci i nauczycieli, to miejsce znane w Europie, dzięki zdobytym odznakom od lat szczyci się tytułem Szkoły E-twinning. Od samego początku Jedynka uczestniczy w projekcie Schoolovision, który jest realizowany od 2009 roku w ramach programu eTwinning, także od początku koordynatorem tegoż projektu jest wicedyrektor szkoły – Pan Marek Fularz.

Ponad 40 szkół podstawowych z Europy, a często z innych części świata, nagrywa piosenki i tworzy do nich teledyski, prezentuje je na blogu projektowym www.schoolovision.eu. Nazwa oraz idea projektu bazują na konkursie piosenki Eurowizji. Uczniowie i nauczyciele każdej ze szkół uczestniczących w projekcie wybierają i przydzielają punkty podobnie, jak w dorosłym konkursie. Również głosowanie wygląda podobnie. W dzień przed finałem konkursu, szkoły uczestniczą w wideokonferencji, podczas której ogłaszają swój werdykt.

Projekt zdobył wiele krajowych i europejskich odznak Quality Label oraz kilka nagród ogólnoeuropejskich (Global Junior Challenge, eLearning Award w 2010 roku, Medea Award w 2013 roku; dwukrotnie był nagradzany na europejskich konferencjach eTwinning, w 2010 roku w Sewilli oraz w Lizbonie w 2013 roku; Schoolovision zdobyło kilkanaście nagród w krajowych konkursach eTwinning w różnych krajach Unii Europejskiej).

W 2020 roku na podwalinach tegoż projektu narodził się Erasmus Plus „Schoolovision on tour”. Dzięki środkom pochodzącym z projektu uczniowie mogli spotkać się na żywo w swoich szkołach, a oprócz tego w naszej bogatyńskiej „Jedynce” odbyły się warsztaty hip-hopowe oraz raperskie - wokalne i muzyczne, dj-skie oraz beatboxowe, a także warsztaty filmowe.

W ramach realizacji programu Erasmus+ w naszej szkole przez tydzień nie było tradycyjnych zajęć, działaliśmy warsztatowo i projektowo. Efektem wspólnej pracy jest utwór rap-beatbox, który reprezentował naszą placówkę w tegorocznej edycji konkursu #Schoolovision on tour. Utwór jest wyrazem protestu młodych ludzi przeciwko wojnie w Ukrainie i próbą wsparcia kolegów i koleżanek z Ukrainy, których obecnie też gościmy w naszym mieście i szkole.

Nasza piosenka, do której klip także nakręcili nasi uczniowie, zajęła 4 miejsce spośród 31 uczestników tegorocznej edycji. Oto nasz utwór:

Zobaczmy, jak podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH o projekcie opowiadały nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni:

*** 

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 14-15 maja 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic SAFundacja Szkoła z Klasą (Program Asy Internetu), Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog (Amazon Kindloteka i Minecraft Education) oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Notka o autorce: Marta Bodziony jest od 2015 roku dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 1 w Bogatyni. Z zawodu nauczyciel języka polskiego, ponadto ukończyła studia podyplomowe z zarządzania oświatą oraz na kierunku „Diagnoza kliniczna i psychoterapia”. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie