Co się stanie, gdy dasz im wolną rękę?

fot. Samsung Polska

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czas na pomysły Twoich uczennic i uczniów – ich wrażliwość, obserwacje i działania mogą doprowadzić do rozwiązania realnych problemów, z którymi dziś mierzy się świat. Tych małych i tych wielkich. Zaproponuj im udział w programie Solve for Tomorrow – to okazja, dzięki której rozwiną talenty oraz spędzą czas ze świadomością, że robią coś ważnego – z poczuciem wpływu i nadzieją. Na co? Na lepsze jutro dla nas wszystkich.

Trwa rekrutacja do drugiej edycji programu Solve for Tomorrow organizowanego przez firmę Samsung. To propozycja szczególna, której idee opierają się na otwartości i zaufaniu do młodych ludzi, ich opinii i sugestii. To właśnie dla młodzieży – uczennic i uczniów 7-8 klas szkół podstawowych oraz 1-4 szkół ponadpodstawowych – powstał ten program a, czego dowiodła pierwsza edycja, zapewnia on dużo emocji, kreatywnej pracy, ale też wzmocnienia w trudnych i niepewnych czasach.

Mogą dużo. A nawet jeszcze więcej

Młody człowiek kształtuje swoją wrażliwość, uczy się stawiania granic, ale też ma energię na sięganie po nowe, eksperymentowanie, kwestionowanie utartych dróg. Na różne sposoby wyraża siebie i swój wpływ na rzeczywistość. Odkrywa przy tym kolejne, często niełatwe do pojęcia lub zaakceptowania obszary otaczającego go świata. Ale jego moc obserwacji i krytycznego myślenia sprawiają, że tym więcej nieszablonowych działań jest w stanie podjąć.

Wystarczy dać im szansę

Uczennice i uczniowie potrzebują autonomii do działania i wyrażania swoich obaw, radości oraz pomysłów. A jest to możliwe, jeśli stworzymy im przestrzeń, w której poczują, że ich głos ma znaczenie. To bezcenne doświadczenie – dla nich i dla nas, dorosłych, czuć zaangażowanie i pasję nastolatków, którzy podejmują się projektów na rzecz klimatu, zdrowia, bezpieczeństwa. Obserwować ich rozwój, gdy planują maszynę przyspieszającą proces kompostowania, aplikację, dzięki której powrót do domu po zmroku jest spokojny, czy wykorzystanie dronów w celu zazielenienia hałd w okolicach Rybnika. A to tylko garstka projektów, których podjęły się zespoły w pierwszej edycji programu.

 

Zachęć młodzież do Solve For Tomorrow jeszcze dziś

Udział w programie to zaproszenie uczennic i uczniów do właśnie takiej przestrzeni. To kilkumiesięczne działanie, dzięki któremu mogą:

  • rozwinąć zainteresowania niezwiązane ściśle z określonym przedmiotem szkolnym,
  • wzmacniać motywacją wewnętrzną – czując swoją sprawczość i atmosferę współdziałania,
  • rozwijać kompetencje przyszłości – kreatywność, komunikację, współpracę i krytyczne myślenie,
  • łączyć swoje talenty w zespole, realizując odkrywcze i zaskakujące projekty,
  • poznać ekspertów i ekspertki z różnych dziedzin nauki,
  • uczyć się myślenia projektowego – zgodnie z metodą Design Thinking,
  • popatrzeć na otaczających ich ludzi i bliski im świat na nowo – z nadzieją, empatią i perspektywą przyszłości.

Pierwsza edycja programu pokazała, że to możliwe. Siła, empatia i gotowość do realizacji pomysłów przekroczyła najśmielsze oczekiwania organizatorów, nauczycielek i nauczycieli, zespołu mentorskiego, ale nierzadko samych uczestniczek i uczestników, dla których udział w projekcie wiązał się z dodatkowym czasem i wysiłkiem.

O tym, jakie etapy składają się na program, jakie wyzwania czekają w tym roku zespoły uczniowskie oraz jak zgłosić chęć udziału opowiada więcej Marta Florkiewicz-Borkowska, mentorka programu, podczas konferencji INSPIR@CJE 2022:

Więcej znajdziesz na stronie:

O programie: https://solvefortomorrow.pl/ 

Formularz zgłoszeń i regulamin: https://solvefortomorrow.pl/formularz/

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 24-25 września 2022 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2022 byli:

Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji był: Microsoft Polska.

Partnerami konferencji byli: Amazon STEM KindlotekaFundacja Szkoła z Klasą & Program Asy Internetu), Learnetic, Wydawnictwo Nowa Era, Photon Entertainment, Samsung & Program Solve for Tomorrow, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie