Stypendia przyszłości III

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak budować narrację wokół programów stypendialnych, wywoływać pozytywne skojarzenia? Jakie kryteria przyjąć podczas przyznawaniu stypendiów? Jak słuchać młodych ludzi i nawiązać z nimi dialog? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszej publikacji “Stypendia Przyszłości III. Praktyczny poradnik o programach stypendialnych”, która jest efektem trzeciego cyklu spotkań i rozmów Fundacji Dobra Sieć z organizatorami programów stypendialnych.

Dzięki otwartości uczestników i prelegentów z całej Polski stworzyliśmy kompleksowy przewodnik, który opisuje różnorodne doświadczenia związane ze stypendiami, przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych społeczną inwestycją w młodzież.

Obecnie w Polsce działa niemal 600 organizacji przyznających stypendia. To nie tylko samorządy czy instytucje państwowe, ale także organizacje pozarządowe, szkoły wyższe i średnie, a nawet firmy. Polski system stypendialny rozwija się i przyczynia do zmniejszania nierówności finansowych i w dostępie do dobrej edukacji. Ponadto pozwala rozwijać unikalne talenty i daje motywację do dalszego rozwoju. To ogromna sieć, która rocznie wspiera setki tysięcy osób. Te organizacje często mają na sercu finansową pomoc dla zdolnych i ambitnych jednostek, promowanie talentów oraz motywowanie do dalszego kształcenia.

W publikacji Stypendia Przyszłości III znajdują się:

  • wypowiedzi organizatorów udanych programów stypendialnych, którym udało się stworzyć społeczność stypendystów,
  • konkretne porady dotyczące modyfikacji programu stypendialnego na podstawie dialogu z jego odbiorcami – stypendyst(k)ami,
  • doświadczenia organizatorów z różnymi metodami selekcji kandydatów i kandydatek do programów.

Ta publikacja jest efektem i podsumowaniem trzeciego cyklu spotkań "Stypendia Przyszłości", który zainicjowała Fundacja Dobra Sieć w 2021 roku.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie