Stypendia przyszłości III

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak budować narrację wokół programów stypendialnych, wywoływać pozytywne skojarzenia? Jakie kryteria przyjąć podczas przyznawaniu stypendiów? Jak słuchać młodych ludzi i nawiązać z nimi dialog? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszej publikacji “Stypendia Przyszłości III. Praktyczny poradnik o programach stypendialnych”, która jest efektem trzeciego cyklu spotkań i rozmów Fundacji Dobra Sieć z organizatorami programów stypendialnych.

Dzięki otwartości uczestników i prelegentów z całej Polski stworzyliśmy kompleksowy przewodnik, który opisuje różnorodne doświadczenia związane ze stypendiami, przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych społeczną inwestycją w młodzież.

Obecnie w Polsce działa niemal 600 organizacji przyznających stypendia. To nie tylko samorządy czy instytucje państwowe, ale także organizacje pozarządowe, szkoły wyższe i średnie, a nawet firmy. Polski system stypendialny rozwija się i przyczynia do zmniejszania nierówności finansowych i w dostępie do dobrej edukacji. Ponadto pozwala rozwijać unikalne talenty i daje motywację do dalszego rozwoju. To ogromna sieć, która rocznie wspiera setki tysięcy osób. Te organizacje często mają na sercu finansową pomoc dla zdolnych i ambitnych jednostek, promowanie talentów oraz motywowanie do dalszego kształcenia.

W publikacji Stypendia Przyszłości III znajdują się:

  • wypowiedzi organizatorów udanych programów stypendialnych, którym udało się stworzyć społeczność stypendystów,
  • konkretne porady dotyczące modyfikacji programu stypendialnego na podstawie dialogu z jego odbiorcami – stypendyst(k)ami,
  • doświadczenia organizatorów z różnymi metodami selekcji kandydatów i kandydatek do programów.

Ta publikacja jest efektem i podsumowaniem trzeciego cyklu spotkań "Stypendia Przyszłości", który zainicjowała Fundacja Dobra Sieć w 2021 roku.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie