Możesz mieć wpływ na twoją społeczność - dołącz do projektu Impact Makers

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Urządzenia komputerowe są obecne w szkołach średnich od wielu lat, najczęściej jednak stanowią wyposażenie pracowni informatycznych i młodzież ma ograniczone możliwości, aby wykorzystać je w różnych działaniach projektowych. A przecież to uniwersalne narzędzia, które mogłyby szerzej służyć całej społeczności szkolnej, gdyby były wykorzystywane także poza lekcjami przedmiotowymi. Na przykład, gdy szkoła organizuje przeznaczone do tego studia multimedialne służące np. do realizacji projektów społecznych wokół szkoły. Fundacja THINK! zaprasza nauczycielki, nauczycieli oraz młodzież szkolną ze szkół średnich do udziału w nowym projekcie Impact Makers.

Impact Makers to inicjatywa edukacyjna realizowana w ramach programu Digital Equity Accelerator organizowanego przez amerykańską firmę technologiczną HP i Fundację HP. W Polsce jest skierowana do szkół ponadpodstawowych z miejscowości do 50 tys. mieszkańców w województwie mazowieckim. Projekt ma na celu wzmocnienie tych społeczności szkolnych, które szczególnie potrzebują pomocy w rozwijaniu kompetencji cyfrowych i społecznych.

Dlaczego warto dołączyć do Impact Makers?

Głównym celem Impact Makers jest umożliwienie uczennicom i uczniom realizacji projektów społecznych oraz wsparcie nauczycielek i nauczycieli w zakresie pracy z nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi oraz rozwoju kompetencji osobistych.

Uczestniczki i uczestnicy tej inicjatywy będą mogły/mogli realizować projekty społeczne w obszarach dostosowanych do potrzeb lokalnych społeczności. Mogą one dotyczyć m.in. historii, edukacji, środowiska, sportu, integracji międzypokoleniowej czy kultury.

Czym jest sukces w Impact Makers?

Głębszym zamierzeniem tej inicjatywy jest zainspirowanie społeczności szkolnej do zmian w społecznościach lokalnych poprzez rozwijanie poczucia odpowiedzialności społecznej i aktywności obywatelskiej młodzieży. Udział w projekcie to dla młodych ludzi okazja do osiągnięcia sukcesu w sposób, który nie jest mierzony ocenami czy punktami, ale rozwijaniem umiejętności, zainteresowań, realizacją wszechstronnych zadań, radością ze współpracy i osiąganiem celów.

Działania projektowe przyczynią się do wzrostu ich kreatywności, umiejętności współpracy, krytycznego myślenia oraz komunikacji, a także – co szczególnie istotne – rozwinie kompetencje cyfrowe i sprawi, że będą twórczo i celowo sięgać po nowoczesne narzędzia pracy, przydatne tak w szkole, jak i w życiu zawodowym.

Impact Makers a wzmocnienie osobiste i zawodowe

Jednym z kluczowych elementów projektu jest kompleksowe wsparcie nauczycielek i nauczycieli – obejmujące zarówno rozwój zawodowy, jak i osobisty.
Nauczyciele wezmą udział w warsztatach stacjonarnych i online, które pomogą im w skutecznym prowadzeniu i facylitowaniu projektów uczniowskich oraz w pracy z nowoczesnymi technologiami edukacyjnymi.

Uczestniczki i uczestnicy otrzymają możliwość wzięcia udziału w indywidualnych sesjach rozwojowych z RMP Coachami, co pomoże im zrozumieć swoje wewnętrzne motywatory i zadbać o dobrostan osobisty.

Z myślą o potrzebach nauczycielek i nauczycieli uczących w szkołach ponadpodstawowych powstanie również e-poradnik poświęcony rozwojowi kompetencji 4K w pracy projektowej.

Technologia na start

Dzięki współpracy z firmą Hewlett-Packard, każda szkoła uczestnicząca w projekcie otrzyma nowoczesne wyposażenie do stworzenia ministudia multimedialnego. Zestawy będą zawierały m.in. laptopy, słuchawki, drukarkę i inne akcesoria o łącznej wartości około 30 tys. zł, które wesprą w realizacji projektów społecznych, a także posłużą szkołom po ich zakończeniu w kolejnych inicjatywach edukacyjnych.

Fundacja Think! zaprasza do projektu szkoły, które:

  • widzą potrzebę wzmocnienia zaangażowania młodzieży w realizację lokalnych projektów społecznych.
  • wskażą uzasadnioną potrzebę uczniów oraz nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych – wskażą obszary wymagające szczególnego rozwoju.
  • zgłoszą dwóch nauczycieli chętnych do udziału w programie, przeszkolenia i pilotowania zespołów uczniowskich w realizacji projektów społecznych; chętnych do rozwijania kompetencji cyfrowych i społecznych – swoich i uczniów.
  • zaangażują min. 50 uczennic i uczniów (np. 2 klas) w realizację min. 8 projektów społecznych (np. 4 projekty realizowane w jednej klasie).
  • w ramach realizowanych projektów będą regularnie publikować relacje z działań – z wykorzystaniem szkolnych kanałów komunikacji oraz blogów założonych na potrzeby realizacji projektów.
  • dysponują przestrzenią na bezpieczne przechowywanie i udostępnianie uczniom i nauczycielom sprzętu, a także zapewni konfigurację i bieżącą opiekę techniczną.
  • mieszczą się w miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców w województwie mazowieckim.

Harmonogram i rekrutacja

Projekt Impact Makers będzie realizowany od października 2024.

Aby zgłosić szkołę do projektu, należy wypełnić i przesłać nie później niż 16 września 2024:

Liczba szkół w projekcie jest ograniczona!

Impact Makers ma w tym roku charakter pilotażowy i będzie realizowany w 10 szkołach.

Więcej informacji w sprawie projektu na stronie internetowej https://think.org.pl/aktualnoscii/204-ruszamy-z-projektem-impact-makers lub bezpośrednio u koordynatorki projektu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 691 084 058.

(Źródło: Fundacja Think!)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie