Ekonomia dla najmłodszych

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneWiedza i umiejętności związane z ekonomią i finansami osobistymi powinny być kształtowane od najmłodszych lat. Są niezbędne, aby młodzi ludzie potrafili samodzielnie i odpowiedzialnie funkcjonować w warunkach gospodarki rynkowej. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD) uruchamia zajęcia w SGH w Warszawie, a także w Katowicach, Białymstoku i Bełchatowie.
 
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych – główny organizator projektu, ogłasza zapisy na kolejną edycję zajęć EUD – termin nadsyłania zgłoszęń upływa 15 września br.
 
Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy funkcjonuje od kwietnia 2008 roku. Od tego czasu zrealizowano w SGH w Warszawie trzy pilotażowe edycje, w ramach których każdorazowo kształcono 150 młodych studentów. Teraz nadszedł czas na rozwinięcie działalności na nowe miasta. „Cieszymy się, że programem będziemy mogli objąć dzieci mieszkające poza stolicą. Stało się to możliwe dzięki podjęciu współpracy z Akademią Ekonomiczną w Katowicach, Uniwersytetem w Białymstoku i Urzędem Miasta Bełchatów” – podkreśla Marcin Dąbrowski, dyrektor Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych – „Rozszerzenie edukacji o kolejne miasta umożliwiło nam wsparcie Narodowego Banku Polskiego – Partnera Strategicznego EUD”.
 
Zajęcia na tym nietypowym uniwersytecie są nieodpłatne i są skierowane do uczniów klas piątych i szóstych szkół podstawowych. Semestr zajęć obejmuje sześć spotkań, trwających po dwie godziny lekcyjne. Zajęcia mają charakter interaktywny – są połączeniem wykładu, dyskusji i prac warsztatowych. „Wykłady służą zaznajomieniu słuchaczy z podstawami funkcjonowania gospodarki i zjawiskami ekonomicznymi, z jakimi dzieci spotykają się na co dzień. Podczas warsztatów, odgrywając rozmaite role: kierowników zespołów, negocjatorów, inwestorów giełdowych czy specjalistów ds. marketingu, młodzi studenci uczą się pracować w grupie, samodzielnie myśleć i planować oraz kształcą się w umiejętności przekładania wiedzy na praktykę” – relacjonuje Agnieszka Orzeszkowska z SGH i dodaje: „Tłumacząc trudne zagadnienia ekonomiczne, staramy się nie zapominać o zabawie”.
 
projekty edukacyjne
 
Każdy student Uniwersytetu otrzymuje indeks, do którego zbiera stempelki potwierdzające obecność. Stempelki uprawniają uczestnika spotkań do otrzymania dyplomu ukończenia EUD. Semestr zajęć kończy się testem wiedzy i wręczeniem wartościowej nagrody dla najlepszego studenta danego ośrodka.
 
W ramach Uniwersytetu organizowane są również zajęcia dla rodziców. Mają one pomóc w wychowaniu ekonomicznym dzieci i kształtowaniu u najmłodszych postaw i zachowań przedsiębiorczych – „Z rodzicami rozmawiamy o roli i znaczeniu kieszonkowego, metodach wsparcia dziecka w nauce, kreatywnych metodach rozwiązywania konfliktów czy nowoczesnych systemach edukacyjnych” – wyjaśnia Dąbrowski.
 
Realizację zajęć w nowych ośrodkach wspomogą eksperci ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz z miejscowych uczelni i instytucji eksperckich. Zajęcia dla dzieci poprowadzą eksperci akademiccy z zakresu ekonomii i zarządzania, natomiast dla rodziców specjaliści z zakresu pedagogiki, psychologii i socjologii.
 
Formularz zapisów oraz szczegółowe informacje na temat programu zajęć dla każdego z ośrodków EUD, harmonogramu i miejsca spotkań dostępne są na stronie: www.uniwersytet-dzieciecy.pl.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...
Szkoła podstawowa i liceum Spark Academy w Poznaniu stosują spotkania trójstronne zamiast wywiadówki...
Ppp napisał/a komentarz do Komu pomaga ocena kształtująca?
Widzę w tym wszystkim jeden problem: dany przedmiot nie sprawia mi wielkich problemów, ale mnie nie ...
Jeśli 25% dzieci uważa, że są łamane ich prawa, to znaczy, że 75% w ogóle nie wie, że je posiada. Sa...
Problem istnieje i jest poważny. Z tym, że nie jest niczym nowym. Co najwyżej zauważanym i diagnozow...
Mirella napisał/a komentarz do Jak stworzyć prostą animację na zajęciach
Wspaniała, prosta aplikacja! Dziękuję pięknie!:))

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie