Ekonomia dla najmłodszych

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneWiedza i umiejętności związane z ekonomią i finansami osobistymi powinny być kształtowane od najmłodszych lat. Są niezbędne, aby młodzi ludzie potrafili samodzielnie i odpowiedzialnie funkcjonować w warunkach gospodarki rynkowej. Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD) uruchamia zajęcia w SGH w Warszawie, a także w Katowicach, Białymstoku i Bełchatowie.
 
Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych – główny organizator projektu, ogłasza zapisy na kolejną edycję zajęć EUD – termin nadsyłania zgłoszęń upływa 15 września br.
 
Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy funkcjonuje od kwietnia 2008 roku. Od tego czasu zrealizowano w SGH w Warszawie trzy pilotażowe edycje, w ramach których każdorazowo kształcono 150 młodych studentów. Teraz nadszedł czas na rozwinięcie działalności na nowe miasta. „Cieszymy się, że programem będziemy mogli objąć dzieci mieszkające poza stolicą. Stało się to możliwe dzięki podjęciu współpracy z Akademią Ekonomiczną w Katowicach, Uniwersytetem w Białymstoku i Urzędem Miasta Bełchatów” – podkreśla Marcin Dąbrowski, dyrektor Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych – „Rozszerzenie edukacji o kolejne miasta umożliwiło nam wsparcie Narodowego Banku Polskiego – Partnera Strategicznego EUD”.
 
Zajęcia na tym nietypowym uniwersytecie są nieodpłatne i są skierowane do uczniów klas piątych i szóstych szkół podstawowych. Semestr zajęć obejmuje sześć spotkań, trwających po dwie godziny lekcyjne. Zajęcia mają charakter interaktywny – są połączeniem wykładu, dyskusji i prac warsztatowych. „Wykłady służą zaznajomieniu słuchaczy z podstawami funkcjonowania gospodarki i zjawiskami ekonomicznymi, z jakimi dzieci spotykają się na co dzień. Podczas warsztatów, odgrywając rozmaite role: kierowników zespołów, negocjatorów, inwestorów giełdowych czy specjalistów ds. marketingu, młodzi studenci uczą się pracować w grupie, samodzielnie myśleć i planować oraz kształcą się w umiejętności przekładania wiedzy na praktykę” – relacjonuje Agnieszka Orzeszkowska z SGH i dodaje: „Tłumacząc trudne zagadnienia ekonomiczne, staramy się nie zapominać o zabawie”.
 
projekty edukacyjne
 
Każdy student Uniwersytetu otrzymuje indeks, do którego zbiera stempelki potwierdzające obecność. Stempelki uprawniają uczestnika spotkań do otrzymania dyplomu ukończenia EUD. Semestr zajęć kończy się testem wiedzy i wręczeniem wartościowej nagrody dla najlepszego studenta danego ośrodka.
 
W ramach Uniwersytetu organizowane są również zajęcia dla rodziców. Mają one pomóc w wychowaniu ekonomicznym dzieci i kształtowaniu u najmłodszych postaw i zachowań przedsiębiorczych – „Z rodzicami rozmawiamy o roli i znaczeniu kieszonkowego, metodach wsparcia dziecka w nauce, kreatywnych metodach rozwiązywania konfliktów czy nowoczesnych systemach edukacyjnych” – wyjaśnia Dąbrowski.
 
Realizację zajęć w nowych ośrodkach wspomogą eksperci ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz z miejscowych uczelni i instytucji eksperckich. Zajęcia dla dzieci poprowadzą eksperci akademiccy z zakresu ekonomii i zarządzania, natomiast dla rodziców specjaliści z zakresu pedagogiki, psychologii i socjologii.
 
Formularz zapisów oraz szczegółowe informacje na temat programu zajęć dla każdego z ośrodków EUD, harmonogramu i miejsca spotkań dostępne są na stronie: www.uniwersytet-dzieciecy.pl.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie