Przez komiks i animację po przydatną wiedzę ekonomiczną

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneTeraz chyba nikt nie może powiedzieć, że edukacja ekonomiczna jest nudna. Prowadzenie własnej firmy, problem dziury budżetowej, udział w wyborach czy też wpływ gospodarki socjalistycznej na współczesną Polskę - to tematy drugiej edycji konkursu na komiks i animację o tematyce ekonomicznej organizowanego przez Fundację FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK.
 
Już po raz drugi Fundacja FOR we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK organizuje akcję, której celem jest upowszechnianie wiedzy ekonomicznej wśród Polaków oraz obalanie mitów związanych z różnymi jej aspektami za pośrednictwem komiksu. W tym roku organizatorzy postanowili rozszerzyć formułę konkursu o animacje.

projekty edukacyjne Program składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszy etap stanowi konkurs na konkurs i animację ilustrujące zagadnienia o tematyce ekonomicznej. W drugim etapie na podstawie wybranych prac przygotowywane są scenariusze lekcji z podstaw przedsiębiorczości oraz wiedzy o społeczeństwie w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych.

„Ekonomia, i wiedza o niej, ma wpływ na życie każdego z nas. Dlatego zależy nam, aby zagadnienia ekonomiczne, które często przedstawiane są w skomplikowany sposób, przyjęły formę bardziej atrakcyjną dla współczesnego odbiorcy. Mamy nadzieję, że konkurs będzie okazją do wypromowania młodych, zdolnych artystów, a najlepsze prace posłużą jako ciekawy materiał edukacyjny wykorzystywany w szkołach i na uczelniach” – mówi Alicja Defratyka, koordynator projektu.

W konkursie uczestniczyć może każdy, kto jest zainteresowany rysowaniem lub tworzeniem animacji. Technika wykonywanych prac jest dowolna – warunkiem jest tylko możliwość wykonania reprodukcji. Komiks lub animacja powinna być związana z jednym z czterech tematów:
1. Skąd się bierze dziura budżetowa, czyli problemy finansów publicznych w Polsce
2. Korzyści z prowadzenia własnej firmy
3. Dlaczego warto brać udział w wyborach?
4. Socjalizm czyli gospodarcza droga donikąd

projekty edukacyjneNa autorów najciekawszych prac czekają nagrody pieniężne (5000 zł – I miejsce, 3000 zł – II miejsce, 2000 zł – III miejsce oraz nagrody w poszczególnych kategoriach tematycznych), a najlepsze prace zostaną opublikowane. W jury konkursu zasiadają prof. Leszek Balcerowicz - Przewodniczący Rady Fundacji FOR oraz znani animatorzy, rysownicy i satyrycy: Tomasz Bagiński, Jacek Fedorowicz, Michał Ogórek, Tomasz Leśniak i Rafał Skarżycki (twórcy Jeża Jerzego), Marek Raczkowski, Antoni Rodowicz oraz Artur Adamski.

Podpisane prace należy dostarczyć do 31 grudnia 2009 roku na adres: Fundacja FOR, Al. J. Ch. Szucha 2/4 lok.20, 00-582 Warszawa. Więcej informacji oraz pełny regulamin konkursu dostępne są na stronie Fundacji FOR: www.for.org.pl

projekty edukacyjneNa stronie Fundacji FOR dostępne są również prace nagrodzone w pierwszej edycji konkursu oraz scenariusze lekcji z podstaw przedsiębiorczości, przygotowane na podstawie wybranych prac przez metodyków z Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli przy współpracy z ekonomistami FOR. Organizatorzy zachęcają nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do wykorzystywania scenariuszy zarówno podczas lekcji podstawy przedsiębiorczości, jak i wiedzy o społeczeństwie.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie