Zaprojektują, jak ma wyglądać szkolna klasa

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneZazwyczaj przestrzenie edukacyjne projektowane są – niestety – bez udziału tych najbardziej zainteresowanych, czyli uczniów. A szkoda, bo środowisko, w którym się uczymy, wpływa istotnie na efektywność nauki. Niedługo przekonamy się, jak mogą wyglądajć wymarzone klasy , stworzone przez uczniów w III edycji ogólnopolskiego konkursu plastycznego Klasa ze Snów .
 
Pora na końcowe pociągnięcia pędzlem lub myszką, finałowe poprawki i ostatnie testy konstrukcji projektów wymarzonych klas. Jeśli wszystkie przyklejone elementy są na swoim miejscu, plik jest zapisany we właściwym formacie, a całość oddaje wizję klasy marzeń, wystarczy już tylko staranie spakować pracę, dołączyć formularz zgłoszeniowy i przesłać na wskazany adres. Na dzieła młodych twórców organizatorzy czekają do 31.12.2009, jednak ze względu na świąteczną przerwę czasu jest coraz mniej.

Uczniowie kreatywnie podchodzą do projektowania przestrzeni szkolnej. W zeszłorocznej edycji konkursu padały zaskakujące propozycje: uczniowie najchętniej zamieniliby klasy na dżunglę pełną ciekawych roślin i zwierząt, morskie głębiny lub afrykańską wioskę. Lekcja geografii odbywałaby się na dryfującym statku, a biologii w przezroczystej kapsule na dnie oceanu gdzie z łatwością można obserwować życie podwodnych stworzeń. Bez względu na to, jak egzotyczne pomysły mieli, jedno jest wspólne – brak akceptacji dla sztywnej i nieprzyjaznej, tradycyjnie zorganizowanej klasy szkolnej.

Koncepcje wymarzonych klas nie tylko zadziwiają pomysłem, ale także techniką wykonania. Otrzymaliśmy obrazy malowane, wyklejane bibułą, konfetti, makaronem muszelkami, a nawet ryżem. Projekty przestrzenne pokazują najróżniejsze kształty, a wykonanie odznacza się niezwykłą precyzją i zaangażowaniem” powiedział Michał Biernacki, jeden z jurorów.

W poprzedniej edycji konkursu zgłoszono ponad 900 prac, które ujęły jury starannością i oryginalnym sposobem wykonania. Głosowanie mocno zaangażowało Internautów, którzy łącznie oddali ponad 19 tysięcy głosów.

Jesteśmy bardzo ciekawi tegorocznych projektów. Wielokrotnie uczniowie zadziwiali nas swoimi pomysłami. Wiemy już, że klasy mają być nowoczesne i kolorowe. W tym roku dodany został aspekt ekologiczny, zatem liczymy na wiele kreatywnych rozwiązań” - mówi Katarzyna Repeta przedstawicielka marki NOBO, organizatora konkursu i fundatora nagród. Całkowita dowolność w doborze techniki, pozwala uczniom puścić wodze fantazji i stworzyć klasy jakie sobie tylko zamarzą.

Najlepsze prace zostaną nagrodzone czterema zestawami multimedialnymi NOBO, które mogą znacznie uatrakcyjnić prowadzenie zajęć, umożliwiając wizualizację przekazywanej wiedzy. Dla twórców przygotowane zostały również nagrody indywidualne w postaci plecaków pełnych słodyczy i iPody.  Dodatkowo w imieniu szkoły, która zajmie pierwsze miejsce, członkowie fundacji Aeris Futuro - partnera konkursu, posadzą pięć drzewek wraz z pamiątkową tabliczką. „Cieszymy się, że inicjatywa została poparta przez Panią Minister Edukacji Narodowej – Katarzynę Hall oraz Ministerstwo Środowiska. Świadczy to o wysokiej randze przedsięwzięcia”– dodaje Joanna Mieszkowicz, prezes fundacji.

Prace można nadsyłać do 31 grudnia 2009 roku (decyduje data stempla pocztowego). Każda szkoła może wystawić do konkursu tylko jedną pracę, przygotowaną indywidualnie lub grupowo. Do zgłoszenia należy dołączyć wypełniony formularz, który można pobrać ze strony www.klasazesnow.pl.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie