Innowacja w kształceniu ustawicznym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
e-learningKształcenie i innowacja idą w parze; kształcenie charakteryzuje się przez zmiany w zachowaniu, natomiast innowacja wymaga zmiany procesu myślenia. Oba zjawiska oznaczają zmianę na lepsze. Dzisiaj technologie informacyjno-komunikacyjne stają się coraz bardziej częścią krajobrazu edukacyjnego, zachęcając do innowacji w kształceniu na wszystkich poziomach edukacyjnych.
 
Nowe sposoby dostępu, współwykorzystania i współpracy w zakresie wiedzy, skłoniły nas do refleksji, w jaki sposób możemy wspierać kształcenie i innowację, zarówno w formalnej, jak i w nieformalnej edukacji.

Numer 21 eLearning Papers proponuje szeroki przegląd tematu innowacji w kształceniu ustawicznym. Oprócz spojrzenia na to, w jaki sposób innowacja przekształca aktualne praktyki edukacyjne, numer ten omawia także, w jaki sposób praktyka edukacyjna może wspierać innowację w większym systemie społeczno-ekonomicznym, szczególnie w kontekście edukacji i szkolenia dorosłych.

Przy rosnącej ilości dostępnych technologii i przy zwiększającej się różnorodności modeli edukacyjnych, zmieniają się także role nauczyciela i ucznia. Obecnie nauczyciele nie ograniczają się do zwykłego przekazywania wiedzy, ale raczej oferują strategie informacyjne na potrzeby kształcenia, kierując uczniami w procesie zdobywania informacji, kwestionowania, zrozumienia i przekształcania w wiedzą. Przystosowując środowiska i programy edukacyjne do tego sposobu kształcenia, zachęcamy uczniów no nauki uczenia się.

Poprzez opis obiecujących postępów oraz, w innych przypadkach, krytyczną analizę osiągnięć w wybranych dziedzinach, badanie przedstawione tutaj ocenia naszą zdolność uczenia się w różnych warunkach i określa wyzwania i potencjał technologii informacyjno-komunikacyjnych dla poprawy naszej zdolności rozwijania się jako uczniowie przez całe życie.

W dzisiejszych czasach, aby osiągnąć powodzenie, zarówno studenci jak i profesjonaliści, muszą stale wzmacniać swoją wiedzę i umiejętności, aby stawić czoła pojawiającym się problemom, uczestnicząc tym samym w procesie ciągłego rozwoju zawodowego.
 
Przeczytaj artykuły w numerze 21 eLearning Papers

e-learning 
 
eLearning Papers jest publikacją elektroniczną, stworzoną jako część portalu elearningeuropa.info. Portal ten jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą na celu promowanie wykorzystania technologii multimedialnych i internetu w edukacji i szkoleniu.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Poczekajki dla uczniów
Dziękuję za wartościowe pomysły. Nie wszyscy pracują w tym samym tempie. Po przekształceniu chcę wyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie