Innowacja w kształceniu ustawicznym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
e-learningKształcenie i innowacja idą w parze; kształcenie charakteryzuje się przez zmiany w zachowaniu, natomiast innowacja wymaga zmiany procesu myślenia. Oba zjawiska oznaczają zmianę na lepsze. Dzisiaj technologie informacyjno-komunikacyjne stają się coraz bardziej częścią krajobrazu edukacyjnego, zachęcając do innowacji w kształceniu na wszystkich poziomach edukacyjnych.
 
Nowe sposoby dostępu, współwykorzystania i współpracy w zakresie wiedzy, skłoniły nas do refleksji, w jaki sposób możemy wspierać kształcenie i innowację, zarówno w formalnej, jak i w nieformalnej edukacji.

Numer 21 eLearning Papers proponuje szeroki przegląd tematu innowacji w kształceniu ustawicznym. Oprócz spojrzenia na to, w jaki sposób innowacja przekształca aktualne praktyki edukacyjne, numer ten omawia także, w jaki sposób praktyka edukacyjna może wspierać innowację w większym systemie społeczno-ekonomicznym, szczególnie w kontekście edukacji i szkolenia dorosłych.

Przy rosnącej ilości dostępnych technologii i przy zwiększającej się różnorodności modeli edukacyjnych, zmieniają się także role nauczyciela i ucznia. Obecnie nauczyciele nie ograniczają się do zwykłego przekazywania wiedzy, ale raczej oferują strategie informacyjne na potrzeby kształcenia, kierując uczniami w procesie zdobywania informacji, kwestionowania, zrozumienia i przekształcania w wiedzą. Przystosowując środowiska i programy edukacyjne do tego sposobu kształcenia, zachęcamy uczniów no nauki uczenia się.

Poprzez opis obiecujących postępów oraz, w innych przypadkach, krytyczną analizę osiągnięć w wybranych dziedzinach, badanie przedstawione tutaj ocenia naszą zdolność uczenia się w różnych warunkach i określa wyzwania i potencjał technologii informacyjno-komunikacyjnych dla poprawy naszej zdolności rozwijania się jako uczniowie przez całe życie.

W dzisiejszych czasach, aby osiągnąć powodzenie, zarówno studenci jak i profesjonaliści, muszą stale wzmacniać swoją wiedzę i umiejętności, aby stawić czoła pojawiającym się problemom, uczestnicząc tym samym w procesie ciągłego rozwoju zawodowego.
 
Przeczytaj artykuły w numerze 21 eLearning Papers

e-learning 
 
eLearning Papers jest publikacją elektroniczną, stworzoną jako część portalu elearningeuropa.info. Portal ten jest inicjatywą Komisji Europejskiej mającą na celu promowanie wykorzystania technologii multimedialnych i internetu w edukacji i szkoleniu.
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie