Czas na n@ukę - dlaczego warto uczyć się zdalnie?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
e-learningWszystko co nowe zawsze wiąże się z obawami i nieufnością. Nie inaczej jest w przypadku kształcenia na odległość, do którego nie wszyscy mają przekonanie. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? Kształcenie na odległość, to nowa jakość edukacji, która pozwala na realną naukę przez całe życie. 
 
 
KNO obejmujące kształcenie ustawiczne jest bardzo istotnym ogniwem systemu edukacji. Podlega pod nie kształcenie w szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny. 
To możliwe dzięki technice!
Upowszechnienie internetu ma kluczowy wpływ na kształcenie na odległość. W Polsce dostęp do sieci ma coraz więcej obywateli, a to sprawia, że możliwe jest prowadzenie nauki za pomocą e-learningu. Ta forma edukacji wpływa przede wszystkim na oszczędność kosztów. Zyskują nie tylko organizatorzy, ale przede wszystkim uczestnicy. Placówki odpowiedzialne za kształcenie zmniejszają wydatki na obsługę administracyjna i utrzymanie budynków. Natomiast uczestnicy szkoleń nie są obciążani opłatą za dojazdy czy noclegi.

„Oczywistym jest, że w związku z szybkim tempem działania na wszelkich polach działalności, człowiek dorosły optymalizuje wykorzystanie dostępnych środków i zasobów. Coraz większa liczba młodych ludzi decyduje się podjąć studia w uczelniach wirtualnych – daje im to swobodę równoczesnej pracy zawodowej, podróżowania, realizowania innych projektów życiowych.” – przekonuje Marta Dziubińska, ekspert w zakresie kształcenia na odległość. 

Efektywność!
Kształcenie na odległość zapewnia przede wszystkim wyrównany poziom nauczania i wpływa pozytywnie na stopień zapamiętywanej wiedzy.

„Wydaje się, że najlepszą i najbardziej efektywną formą kształcenia jest forma mieszana (blended learning), łącząca w sobie kształcenie online z kształceniem tradycyjnym. Oczywiście procentowy udział tych form zależeć będzie głównie od rodzaju prowadzonego kształcenia oraz od potrzeb jego uczestników.” – twierdzi Bogdan Skotnicki, nauczyciel w systemie kształcenia na odległość.

Szacuje się, że w ciągu najbliższych dwóch lat, w kształceniu się przez całe życie tempo wzrostu szkoleń elektronicznych będzie z coraz większą dynamiką piąć się w górę.
 
KOWEZiU 
(Źródło: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej) 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie