Czas na n@ukę - dlaczego warto uczyć się zdalnie?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
e-learningWszystko co nowe zawsze wiąże się z obawami i nieufnością. Nie inaczej jest w przypadku kształcenia na odległość, do którego nie wszyscy mają przekonanie. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać? Kształcenie na odległość, to nowa jakość edukacji, która pozwala na realną naukę przez całe życie. 
 
 
KNO obejmujące kształcenie ustawiczne jest bardzo istotnym ogniwem systemu edukacji. Podlega pod nie kształcenie w szkołach dla dorosłych, a także uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych przez osoby, które spełniły obowiązek szkolny. 
To możliwe dzięki technice!
Upowszechnienie internetu ma kluczowy wpływ na kształcenie na odległość. W Polsce dostęp do sieci ma coraz więcej obywateli, a to sprawia, że możliwe jest prowadzenie nauki za pomocą e-learningu. Ta forma edukacji wpływa przede wszystkim na oszczędność kosztów. Zyskują nie tylko organizatorzy, ale przede wszystkim uczestnicy. Placówki odpowiedzialne za kształcenie zmniejszają wydatki na obsługę administracyjna i utrzymanie budynków. Natomiast uczestnicy szkoleń nie są obciążani opłatą za dojazdy czy noclegi.

„Oczywistym jest, że w związku z szybkim tempem działania na wszelkich polach działalności, człowiek dorosły optymalizuje wykorzystanie dostępnych środków i zasobów. Coraz większa liczba młodych ludzi decyduje się podjąć studia w uczelniach wirtualnych – daje im to swobodę równoczesnej pracy zawodowej, podróżowania, realizowania innych projektów życiowych.” – przekonuje Marta Dziubińska, ekspert w zakresie kształcenia na odległość. 

Efektywność!
Kształcenie na odległość zapewnia przede wszystkim wyrównany poziom nauczania i wpływa pozytywnie na stopień zapamiętywanej wiedzy.

„Wydaje się, że najlepszą i najbardziej efektywną formą kształcenia jest forma mieszana (blended learning), łącząca w sobie kształcenie online z kształceniem tradycyjnym. Oczywiście procentowy udział tych form zależeć będzie głównie od rodzaju prowadzonego kształcenia oraz od potrzeb jego uczestników.” – twierdzi Bogdan Skotnicki, nauczyciel w systemie kształcenia na odległość.

Szacuje się, że w ciągu najbliższych dwóch lat, w kształceniu się przez całe życie tempo wzrostu szkoleń elektronicznych będzie z coraz większą dynamiką piąć się w górę.
 
KOWEZiU 
(Źródło: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej) 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
Każdego nauczyciela interesuje, czy jeśli uczeń wykonał zadanie (zbudował robota czy inny obiekt, ro...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Win-Win Barbary Nowackiej
Zgoda w 100% - dowodów na to, że politycy z prawej i lewej mają edukację narodową w najgłębszym "pow...
A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie