Coraz częściej będziemy uczyć się online

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Z zaprezentowanego podczas tegorocznej konferencji ISTE (International Society for Technology in Education) raportu konsorcjum Project Tomorrow i Blackboard „Learning in the 21st Century: 2011 Trends Update“ wynika, że edukacja szkolna ulegać będzie głębokim przeobrażeniom w kierunku edukacji mieszanej, z poważnym komponentem wirtualnym. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale zmiana nastąpi na pewno.PHOTO: SXC.HU

Badania, na których opiera się raport dotyczą społeczeństwa amerykańskiego, ale zważywszy, że technologie w podobny sposób dynamicznie rozwijają się na całym świecie, trendy wskazane przez analityków, może będzie odnosić również do sfery edukacji w innych krajach. Jak nie w tym momencie, to w niedalekiej perspektywie.

  • W Stanach Zjednoczonych trzy razy więcej uczniów ma w 2011 r. dostęp do zasobów edukacyjnych w sieci niż w 2007 r.
  • Ponad 40% uczniów wskazuje lekcje online jako ważną część ich doświadczeń edukacyjnych. Również rodzice przekonują się do tej formy edukacji swoich dzieci.
  • Coraz więcej nauczycieli zaczyna uczyć online. Kursy dla nauczycieli online cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Coraz więcej nauczycieli rozpoczyna swoją edukacyjną działalność w sieci, prowadząc blogi i własne strony internetowe, komunikując się i dzieląc wiedzą z uczniami.
  • Wraz z rozwojem edukacji online, coraz większą uwagę przywiązuje się do jakości interakcji pomiędzy e-nauczycielem i e-uczniami, jakości kursów e-learning oraz ewaluacji postępów w edukacji online.

Na razie za edukacją online w większym stopniu opowiadają się sami uczniowie, co wynika z dorocznych badań SpeakUp realizowanych przez Project Tomorrow, ale należy odnotować fakt, że szybko rośnie również liczba rodziców i dyrektorów szkół, którzy popierają tę formę kształcenia.

„Kształcenie online się ciągle rozwija. Widzimy właśnie narodziny generacji w szkołach średnich, która domaga się edukacji online“ – mówi Julie Evans, dyrektor zarządzająca Project Tomorrow. „Ci uczniowie chcą uczyć się wirtualnie przełamując klasyczny paadygmat uczenia się i biorąc odpowiedzialność za własne uczenie się. Poszukują nowego, angażującego, spersonalizowanego i nastawionego na współpracę środowiska edukacyjnego.“

Badania SpeakUp są chyba największym na świecie zbiorem danych zebranych od uczniów. Pod koniec 2010 r. uczestniczyło w nich 379 tysięcy amerykańskich uczniów szkół podstawowych i średnich. Raport dostępny jest poprzez stronę Project Tomorrow.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych www.EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie