Pomysł na film w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W styczniu grupa 100 nauczycieli i nauczycielek zakończyła kurs internetowy Filmoteka Szkolna. Akcja!. Co się działo w czasie kursu? Uczestnicy poznawali historię kina i język filmu, dowiadywali się jak aktywizować młodych ludzi do twórczej pracy i jak uczyć świadomego i krytycznego spojrzenia na film. Nowe metody i umiejętności sprawdzali w praktyce. Właśnie ruszyły zapisy do nowej edycji kursu!fot. CEO

Nie ma kursu bez mentora

Współpracując z mentorami, kursanci mieli możliwość konsultacji i wymiany dobrych praktyk z nauczycielami, którzy od lat prowadzą działania związane z edukacją filmową w szkołach. Mentorzy służyli wsparciem i przekazywali swoje doświadczenia udzielając praktycznych wskazówek i porad dotyczących stosowania nowych metod i narzędzi.

„Bardzo dziękuję za współpracę mojej mentorce, która zawsze w sposób rzeczowy, konkretny i przemyślany odnosiła się do moich sprawozdań. Każdorazowo dostawałam wskazówki do dalszej pracy z filmem, a wszystkie uwagi miały formę podpowiadania, wyjaśniania i zawsze służyły mi pomocą.” – pisze po kursie Agnieszka Kożuchowska z Gimnazjum Miejskiego nr 2 im. Jana Pawła II z Mińska Mazowieckiego.

Kosmici w szkole

Praca z filmem w szkole większości nauczycieli kojarzy się z twórczym działaniem, współpracą i inicjatywą, co widać w autorskich propozycjach działań filmowych z uczniami. Pomysły są różnorodne: wieczory filmowe, całodniowe święta kina, gry i szkolne kluby dyskusyjne oraz związane z nimi zadania indywidualne i grupowe.

Kursantka Agnieszka Ścieszka z Zespołu Szkół w Pietrzykowicach przygotowała projekt „Kino w szkole – szkoła w kinie i …kosmita”, w którym chce zachęcić uczniów do kreatywnego działania, inspirowanego filmem. Podczas cyklu spotkań szkolnego DKFu, młodzież zapozna się z wybitnymi dziełami polskiej kinetografii, a nowo zdobytą widzę wykorzysta przy realizacji swojego pierwszego reżyserskiego działania. Uczniowie nakręcą film o ich szkole widzianej oczyma kosmity, a na zakończenie projektu zorganizują wieczór filmowy oraz pokaz filmu dla nauczycieli, pracowników szkoły i uczniów.

Dlaczego warto?

„Na kursie znalazłam pomysły, które mnie zainspirowały do pracy i z pewnością je wykorzystam. Wiele zaprezentowanych działań pokazuje, jak w ciekawy sposób zapoznać uczniów z filmem i jego językiem, jak filmy popularyzować i je tworzyć…” - Anna Chuchro, Zespół Szkół im. T. Kościuszki, Łobez.

Nauczyciele podkreślają, że dzięki kursowi:

  • poszerzają wiedzę z zakresu polskiej i światowej
  • zdobywają nowe doświadczenia.
  • Uczą nowocześnie i innowacyjnie.
  • Mają lepszy kontakt z uczniami, mogą odkrywać ich pasje
  • odczuwają większą satysfakcję jako pedagodzy, widząc eksplozję inwencji twórczej w ramach zajęć filmowych.

W kursie dotychczas udział wzięło prawie 1000 nauczycieli i trzy razy tyle uczniów, a w tym semestrze ruszamy z wyjątkową, bo jubileuszową edycją kursu.

Jak dołączyć?

Aby wziąć udział w kursie wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Kurs rusza 17 marca i potrwa 3 miesiące. Opłata za kurs to 250 zł. Na zakończenie kursu uczestnicy otrzymają zaświadczenie.

Wszystkie niezbędne informacje o kursie można znaleźć na stronie: http://www.ceo.org.pl/pl/filmoteka-szkolna-akcja/news/kurs-internetowy-dla-nauczycieli.

Kontakt:
Aleksandra Czetwertyńska (Koordynatorka projektu)
tel. 22 658 14 68; 22 659 62 03; 22 658 35 21 wew. 110
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie