Edukacja hybrydowa, czyli blended learning (1)

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiej szkoły, jakiego uczenia się potrzebują dzisiejsi uczniowie, albo szerzej – osoby uczące się? Nad tym pytaniem głowi się wielu badaczy. Tymczasem, gdy oni się zastanawiają nad problemem, pojawił się już kilka lat temu bardzo silny nurt w edukacji – blended learning, zazwyczaj tłumaczone na polski jako edukacja / uczenie mieszane, hybrydowe albo zróżnicowane. Czym jest? O tym już za chwilę.fot. © Edunews.pl

Korzystając z wakacyjnego, wolnego czasu zachęcamy nauczycieli i edukatorów do obejrzenia serii filmów przygotowanych przez Fundusz Szkół Doliny Krzemowej i Instytut Claytona Christensena, który dostępny jest z polskimi napisami dzięki współpracy z Khan Academy. Można w tym materiale znaleźć wiele inspiracji, które później można będzie wykorzystać z pożytkiem dla swojej i uczniów edukacji.

Dlaczego akurat dziś ta forma uczenia się tak się rozwinęła? Zobaczmy pierwszy film, wprowadzający do tematu, który opowiada o rosnącym znaczeniu technologii edukacyjnej i pożytkach z niej płynących (napisy polskie): 

Czym jest blended learning? Czy zastąpi nauczyciela? Na pewno nie, gdyż ta metoda wspiera nauczyciela w prowadzeniu ciekawszych i bardziej angażujących uczniów lekcji. Ale jedno jest pewne – celem tej edukacji nie jest „niańczenie“ uczniów. Zobaczmy film, z którego dowiemy się, na czym polega uczenie hybrydowe (napisy polskie):

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz pozostałe części cyklu Edunews.pl o edukacji mieszanej:

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie