Edukacja hybrydowa, czyli blended learning (4)

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ogromną zaletą istniejących programów edukacji mieszanej jest to, że można stosunkowo łatwo podpatrzeć, jak z wykorzystaniem tej metody uczą inni, w innej szkole i w innym środowisku. Trudno jest się zabrać do samemu i od zera. Dużo łatwiej, gdy rad i wskazówek udzielą nam ci, którzy posługują się tą metodą już dłuższy czas.fot. Fotolia.com

W ostatnim odcinku cyklu poświęconego edukacji mieszanej będziemy chcieli zachęcić nauczycieli do posłuchania innych nauczycieli, którzy opowiedzą, jak zabrać się za taką edukacyjną hybrydę i jak ułatwić sobie pracę w środowisku blended learning. Uwagi będą pochodzić od doświadczonych nauczycieli, którzy z powodzeniem stosowali tę metodę. Wiele cennych uwag możemy też znaleźć w sieci, gdyż popularność edukacji mieszanej rośnie.

Korzystając z wakacyjnego, wolnego czasu zachęcamy nauczycieli i edukatorów do obejrzenia serii filmów przygotowanych przez Fundusz Szkół Doliny Krzemowej i Instytut Claytona Christensena, który dostępny jest z polskimi napisami dzięki współpracy z Khan Academy. Wszystkie filmy z cyklu o blended learning (jest ich znacznie więcej niż my zdołaliśmy tu w portalu pokazać), znajdą Państwo na stronie: https://www.khanacademy.org/partner-content/ssf-cci.

Zapraszamy!

Podpowiedzi dla nauczycieli (cz. I):

Podpowiedzi dla nauczycieli (cz. II):

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz pozostałe części cyklu Edunews.pl o edukacji mieszanej:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie